Znaš li šta čini uspješan blog post? To ću ovdje reći! U ovom ćeš postu pronaći osam bitnih komponenti na blog postu koji ga čine uspješnim.
Ako ste neko poput mene, tada volite čitati puno blogova. Vremenom sam ih počela analizirati i pomnije posmatrati.
Tako sam primijetila neke uobičajene elemente bloga u postovima na blogu koji su dobro funkcionisali. I odlučila podijeliti Kako napraviti uspješan blog post?
U ovom postu podijelit ću sa tobom sve one elemente, koji su se u praksi pokazali kao najbolji, sa kojima se dolazilo do boljih rezultata i uobičajenu strukturu blog posta koju je lako pratiti.
Ali prvo, sastavljate li svoje postove na blogu? Ako ne, to je prva stvar koju moraš naučiti prije nego što uopšte naučiš o ovim bitnim elementima.
Dopusti mi da ti brzo objasnim.
Anatomija bloga
Objava na blogu koja teče „glatko“ ujedno je i ona koja na sebi dobije najviše pregleda a kasnije i zaradite.
Pa, to nije tajna. Dopusti mi da ti dam uvjet.
Koji ćeš post na blogu pročitati? Koji blog post će ti privući pažnju?
-Onaj sa kojim se prvi put upoznaješ sa problemom;
-Ili onaj koji te upoznaje sa problemom a potom ga rješava nakon što ti pruži konkretan zaključak.
Drugi, zar ne?
Da, jer teče „glatko“ fludniji je, a čitaoca ne pretrpavamo informacija, nego ga puštamo da prolazi kroz informacije. Zato blog post koji je ispravno sačinjen dobiva više čitaoca.
“Izvrsni sadržaj najbolji je prodajni alat na svijetu.” – Marcus Sheridan
A kvaliteta izvrsnog sadržaja je u tome što je pravilno sačinjen.
Još jedna stvar koju ovdje treba primijetiti jest da se gotovo svaki korisnik prvo prelistava i scroll-a kroz blog, kako bi provjerio je li čitljiv ili ne.
Zato tvoj post na blogu ne smije biti dobar izvor informacija, već dobar izvor informacija koje su pravilno raspoređene.
Osnovna struktura bloga
Osnovna struktura koju svaki post na blogu mora imati i slijediti je :
Uvod – problem je predstavljen čitataocu.
Informativni sadržaj – problem je riješen.
Zaključak – rješenje je objavljeno.
Ako slijediš ovaj format dok pišeš blog postove, to će pozitivno uticati na rast i sticanje povjerenja budućih i postojećih čitaoca. U ovom postu objašnjavam više o strukturi blog posta.
Idemo dalje!
Bacimo se na popis!
Osam komponenata uspješnog bloga
Još nešto što želim reći je da je svaki od ovih elemenata podjenako važan. Što više stavki dodaš na blog post, to bolje.
-
Naslov koji privlači pažnju
Naslov je jedan od najvažnijih dijelova na blog postu.
Naslov je prva stvar koju će čitatelj vidjeti i treba mu manje od 2 sekunde da odluči želi li pročitati tvoj post na blogu ili ne.
Zašto? Jer ne postoji samo tvoj naslov, već i cijeli popis sličnih naslova,to je kada govorim o rezultatima pretraživanja.
Ali i na društvenim platformama čitatelj koji rado pregledava svoj feed kliknut će vaš naslov samo kad potakne njegovu znatiželju.
Klik osvaja naslov koji je privlačan. Što mislim pod privlačnom? Jednostavno rečeno, naslov koji privlači trenutnu pozornost.
Žao mi je, ali ovako to funkcioniše. Ako naslov nije dovoljno zanimljiv, niko neće pročitati sadržaj, ma koliko on bio dobar.
Sa dobre strane, pisanje naslova vrijednog klika nije tako teško.
Samo trebate razumjeti što čitatelji žele pročitati (ja kažem često, morate bronaći njihovu žicu,impuls ili „bolnu tačku“), a zatim smisliti nešto zbog čega im je teško odoljeti.
Lako možeš naučiti „dopadljive“ naslove sa zdravom navikom uvježbavanja 10 do 15 naslova za svaki post na blogu.
Nabavi moju formulu za pisanje naslova dostojnog klika. Zapravo je vrlo lako. Sve što trebate je nastaviti vježbati!
-
Podnaslovi
Podnaslovi su manji naslovi koji se koriste u postu za poboljšanje korisničkog iskustva.
Ovi naslovi daju format tvom postu. Budući da je post na blogu uglavnom fokusiran na jednu temu, ali ima i podteme o kojima se također raspravlja.
A ti su dijelovi napisani s podnaslovom.
Sada, kako poboljšati korisničko iskustvo?
Zamisli da čitaš post sa samo jednim naslovom. Ne možete znati gdje je podnaslov i ovo te počinje iritirati.
Jer temu ne možeš pronaći lako.
Post podijeljen na naslove i podnaslove i kao takav je dosta pregledniji. I zato su podnaslovi važni. Obavezno ih koristite u svojim postovima na blogu.
-
Vizualni elementi
Možda ćeš se iznenaditi kad saznaš da je prosječno trajanje pozornosti ljudskog bića samo 8 sekundi.
Vizualni elementi (posebno slike i videozapisi) govore bolje od sadržaja.
Međutim iako na blog postu imate dobre slike, dug sadržaj može odbiti vaše čitaoce.
Veliki dugi odlomci = manje čitaoca
Blog sa slikama = poziva da provjerite („bacite oko“).
Dok onaj bez slika = “Dosadno mi je!”
Sa lakoćom možeš jednostavno učiniti svoj sadržaj zanimljivijim dodavanjem atraktivnih slika i infografika.
Međutim, to ne znači da na Googleu možete divlje tražiti bilo koju sliku i tretirati je svoju.
Te su slike zaštićene autorskim pravima, i ako ih prekršiš možeš za to dobiti tužbu.
Zato moraš napraviti ili vlastite slike(Canva je besplatan alat) ili koristiti stock fotografije.
-
Ključne riječi
Pa, ovo nije ništa novo. Važnost ključnih riječi u postovima na blogu svima je poznata.
Ključne riječi pomažu u rangiranju na Googleu.
Ali koja vrsta ključnih riječi?
Koristeći neke nasumično odobrane riječi? Da li je dovoljno? Ne, dame i gospodo!! Pogotovo kada ste mala web lokacija.
Budući da su ključne riječi koje si nasumično odabrao/-la već rangirane od strane nadležnih web mjesta.
To su mjesta koja su već utvrdila svoju snažnu prisutnost. Zato ti slijepi odabir konkurentskih ključnih riječi ne pomaže.
Tip ključne riječi koju treba ciljati je niz riječi, obično od tri ili više.
Besplatni alat za dobivanje ključnih riječi je Ubersuggest.
Ovdje ne mogu objasniti cijeli postupak. Pogledaj ovaj osnovni vodič da bi saznali kako provesti istraživanje ključnih riječi.
-
Interne poveznice
Možda razmišljaš o tome kako je ovo važan element posta na blogu. Ali jest, i vidim da mnogi početnici blogeri to ignorišu.
Izgradnja internih veza pomaže na dva načina.
-Obavijesti Google-ve botova o strukturi tvoje web stranice.
-Reci čitaocima da si stručnjak za ono što predaješ.
Kad botovi indeksiraju tvoje postove na blogu i vide povezane stranice na bitnim stranicama, oni razumiju strukturu tvoje stranice i potom rangiraju stranicu u skladu s tim.
Kad se u svom postu povežeš sa bitnom stranicom svog bloga, čitaocu govoriš da znaš šta predaješ.
Također, olakšavaš čitaocima dodavanjem vjerodostojnih poveznica za poboljšanje korisničkog iskustva (ako provjere povezane postove, zadržite čitatelje dulje!)
Zato moraš imati interne link-ove u svakom svom blogu.
Međutim, to ne znači da nastavljate puniti veze. Dodajte samo tamo gdje smatrate da je potrebno.
Opće je pravilo dodati najmanje dvije interne veze na svaki od tvojih postova na blogu.
-
Osnovna struktura bloga je važna lekcija u članku Kako Napraviti Uspješan Blog
Već sam rekla o osnovnoj strukturi posta na blogu.
Svaki od tvojih postova na blogu mora ga slijediti. Što znači da moraš:
-Predstaviti problem svojim čitateljima.
-Pronađi rješenja. Jedan po jedan.
-Prođi kroz zaključak.
To osigurava čitljivost vaših postova na blogu.
Još jedna stvar koju možeš učiniti kako bi svoje postove učinili čitljivijima jest pisanje malih odlomaka. Dva do tri reda maksimalno.
Sigurna sam da će vjerojatnije pročitati pjesmu nego dugi esej ili govor.Jer pjesme su kratki redovi, a govori ili eseji su “odlomci koji nemaju kraja”!
-
Vanjske poveznice iz „uglednih“ izvora
Logično je da tvoje web mjesto neće imati dovoljno informacija. Tada ćeš morati povezati sadržaj iz vanjskih „uglednih“ izvora.
Što mislim pod uglednim? Već si uspostavio/-la stranicu.
Što znači da ako ikada želiš uključiti resurse u svoje postove na blogu, tada uvijek moraš biti siguran/-na da je web lokacija na koju se pozivaš pouzdana stranica.
Jer ako je riječ o nekoj negativnoj web lokaciji i Google otkrije (pametni sistem) da je tvoj sajt povezan sa lošom web stranicom; tada se i tvoja web lokacija može označiti kao loša web lokacija.
Google te može kazniti,a to ne želiš. Zato se uvijek moraš povezivati s „uglednim“ izvorima.
-
Podaci, činjenice i citati
Objava na blogu s činjenicama, podacima i citatima djeluje iznenađujuće dobro. Ali onaj koji ima te činjenice sigurnosne kopije uglednih izvora.
Opet ista stvar. Zato neka vam postane uobičajena navika prvu stvar koju trebaš uraditi je pregled stranice prije nego što se na nju povežeš.
Sada, kako sigurnosno kopirani sadržaj pomaže?
Prvo, post na blogu s podacima više je istražen, a samim time se povezuje sa puno kvalitetnih veza.
To pomaže u postizanju prvog mjesta na Google ljestvici.
Što je ljestvica veća, to je više posjeta na blogu.
Zato dodaj bitne podatke koji su podržani kvalitetnim izvorima , kako bi tvoj blog post imao veću vrijednost.
Još jedna stvar koju treba napomenuti, kod dodavanje podaka je da ih redovno moraš ažurirati, kako bi oni bili „svježi“.
Ovo je zadnji element mog popisa. Nadam se da imaš sjajne ideje koje ćeš koristiti na svojim blog postovima.
Šta je viralni blog post?
Ako post na blogu „uspije“ u kratkom vremenskom periodu, nazivamo ga viralnim odnosno virusni,zaraznim blog postom. Pogledaj ovaj post da bi naučili kako pisati zarazne postove.
Zaključak
Drago mi je što ste stigli do kraja mog popisa važnih elemenata za kreiranje blog posta.
Kao što sam vam već rekla, što više komponenti posta na blogu dodaš, to su bolji rezultati.
Može se desiti da rezultate nećeš vidjeti brzo jer je potrebno vrijeme da se usavršiš.
Na primjer, niko ne može naučiti pisati naslove vrijedne klika u jednom danu, jer to zahtijeva konstantnu vježbu.
Najbolje što možete učiniti je da i dalje isprobavaš ove stvari i nove stvari, i tako ćeš vidjeti šta najvise odgovara tvojoj publici.
Jer bi uvijek prvi prioritet trebao biti edukacija čitaoca i pružiti im najbolje korisničko iskustvo bez da ih opterećuješ s puno informacija.
Nadam se da imaš puno ideja za isprobati.
Pročitajte i ovo:
- Od koga posuditi novac u 2022. godini
- Najbolji mobiteli do 1500 kuna
- Kako skinuti video sa Facebooka (VIDEO)
- Lepe slike za pozadinu telefona 9 Kolekcija
- 50 NAJBOLJIH BIZNIS IDEJA ZA 2022. GODINU