Kako prodati na internetu?

-

Pokretanje online prodaje danas je lakše nego ikad.

Postoji mnogo gotovih i već spremnih opcija koja početnicima omogućavaju oglašavanje i prodaja proizvoda i usluga na internetu, te njihovu dostavu kupcima.

Kako prodati na internetu?

Online možemo prodavati proizvode ili usluge. Zavisno o tipu proizvoda trebamo odabrati idealna rješenja za prodaju. Danas u svijetu digitale, mnogi poduzetnici neispravno koriste online prodaju i time značajno utiču na učinkovitost same prodaje.

Najbolji su primjer za to poduzetnici koji koriste društvene mreže kao webshop, ne razmišljajući da društvene mreže moraju biti samo rješenje koji će dovesti zainteresiranog kupca do web trgovine ili bloga gdje se vrši prodaja.

Zašto društvene mreže ne smiju biti zamjena za webshop?

  • Webshop je u vašem vlasništvu, dok su društvene mreže u tuđem vlasništvu i ne možete utjecati na promjene na društvenim mrežama.
  • Samo jedna društvena mreža ne može biti jedini kanal prodaje, što ako u nekom trenutku prestane funkcionirati? Vaša prodaja pada na nulu (sjetite se da ponekad društvene mreže imaju poteškoća s radom).
  • Analitika online prodavnice daleko je bolja i daje nam zanimljivije i korisnije podatke koje možemo unaprijediti kako bismo povećali conversion rate (društvene mreže tu mogućnost nemaju).
  • Jedinstven dizajn prilagođen vašem poslovanju i knjizi grafičkih standarda.
Kako prodati na internetu?
Kako prodati na internetu?

Šta prodavati online?

Šta prodavati ako ste početnik i tek razmišljate da se uključite u online prodaju?
U neograničenoj ponudi svih proizvoda na svijetu, kako odabrati jedan s kojim ćete započeti posao? Ovo je pitanje zbog kog mnogi nažalost odustanu od otvaranja online shopa.

U moru artikala, čini se da je sve već viđeno ili suviše riskantno da bi uspjelo. Ukoliko se već niste odlučili za proizvod s kojim ćete ući u svijet prodaje preko interneta, mi vam možemo pomoći. Ukoliko jeste, nije na odmet da provjerite svoju računicu. Pođimo od par korisnih smjernica:

Fokusirajte se na proizvode koji vremenom ne gube na važnosti.

Klasika je uvijek u modi pa će ljudi nastaviti da kupuju iste ili slične kategorije proizvoda kao i do sada. Odjeća, obuća, nakit i asesoar, predmeti za uređenje doma i bašte, kao i materijal za hobije uvijek su u modi. Potražite proizvode koji imaju visoku vrijednost, odnosno izgledaju skuplje nego što jesu ili dodaju kupcu na vrijednosti. Izbjegavajte sezonske artikle poput kostima za noć vještica, novogodišnjih ukrasa i slično.

Dobro proučite kupovnu moć lokalnog stanovništva.

Odaberite artikle koji se kreću u rasponu od 2-10% prosječne plate. Ukoliko ne prodajte ekskluzivnu luksuznu robu, prosječan građanin je i vaš prosječan kupac, zato je za početak pametnije odabrati proizvod koji većina može da priušti.

Pronađite niše proizvoda sa manje od 10-ak ozbiljnih trgovaca

Očigledno je da ukoliko puno ljudi prodaje isti proizvod kao i vi, biće vam teže da ostvarite prodaju. Velika konkurencija podrazumijeva i damping cijene u “trci do dna” koja će oštetiti vašu dobit. Pokušajte da pronađete niše proizvoda sa manje od 10-ak ozbiljnih takmičara izbjegavajući velike firme sa razgranatim lancima prodaje. Velike kompanije uživaju i veliku kupovnu moć pa do artikala dolaze po sniženoj cijeni koja se prenosi i na finalnu cijenu proizvoda ka kupcu. Ukoliko ne možete da se takmičite, najbolje je da ih zaobiđete.

Ručno rađeni proizvodi

Ručno rađeni proizvodi i, još preciznije – proizvodi koji se mogu prilagoditi kupcu su uvijek dobar izbor i mogu se pristojno naplatiti. Dobar savjet je i da slušate svoj unutrašnji glas jer ukoliko je vaš san oduvijek bio da prodajete stripove, nema razloga da ga se odreknete. Dobra vijest je da, uz pametno ulaganje u jačanje brenda i digitalni marketing, svaka roba nađe svog kupca.

Kako prodati na internetu?
Šta prodavati na internetu?

Prednosti online prodaje

Kao što smo već zaključili, najbolji je način za prodaju proizvoda online trgovine, a neke su od prednosti:

  • niži troškovi (nema najma, troškovi radnika daleko su manji)
  • veći doseg potencijalnih kupaca (osim što je web shop otvoren 0-24 i 365 dana u godini, nije ograničen fizičkom lokacijom trgovine već može prodavati svim osobama koje su online)
  • mogućnost brzih izmjena (u digitalu je zaista jednostavno postaviti nove akcije, promo ponude ili izmjene u online shopu, vrlo je jednostavno promijeniti raspored proizvoda i kategorija, dok je u fizičkoj trgovini i za takve zahvate potrebno više dana)
  • mjerenje rezultata (ako netko u fizičkoj trgovini i uzme proizvod pa ga ostavi na drugoj polici, ne možemo mjeriti odustajanje od kupovine, dok je u online shopu moguće sve mjeriti i na temelju podataka optimizirati proces kupovine)

Koji se proizvodi najbolje prodaju preko interneta?

Ovo je pitanje od milion dolara, a odgovor nije jednostavan. Kao što će vam se samo kazati iz vlastitog istraživanja tržišta, važno je znati da postoji širok spektar proizvoda koji se dobro prodaju na mreži.

Stvar je u tome da kada proizvod jednom postane „najprodavaniji“, vjerojatno je prekasno za početak prodaje, jer tržište brzo postaje zasićeno.

Morate naučiti predviđati trendove ili prepoznati načine prodaje predmeta koji su slični ili komplementarni najprodavanijim proizvodima.

Međutim, prema podacima poslovođa i istraživanjima, proizvodi iz ovih pet grupa uvijek se dobro prodaju. Trebat će vam samo malo kreativnosti (i djelić intuicije) da biste otkrili sljedeći najprodavaniji proizvod. Trenutni su trend prodaje artikli iz ovih grupa proizvoda:

  • Blokovi i Lego proizvodi
  • Home Décor (uređenje interijera)
  • Oprema za kućne ljubimce
  • Oprema za bebe
  • Pribor za kafu

Druga strategija koju treba razmotriti je prodaja proizvoda koji uklapaju u fiziološke potrebe potrošača.

Američki psiholog Abraham Maslow stvorio je “Maslowovu hijerarhiju potreba” još 1943. godine, a na nju se i danas oslanjaju trgovci i prodavci.

Progooglajte je i provjerite kako svoju ponudu možete uklopiti u taj okvir.

Kako prodati na internetu?
Kako prodati na internetu?

Nekoliko korisnih alata za istraživanje

Google auto-suggest

Sigurno ste se susreli sa Googleovim završavanjem rečenica u polju za pretragu. Ukucali biste recimo “Šta prodavati…” i Gooblebi pokušao da vam završi misao sa “…za Novu godinu” ili “…na ulici”. Ovo nikako nije slučajno jer su prijedlozi zasnovani na opširnoj analitici svih pretraga na lokalu i odličan su način da zavirite u kolektivni um svog okruženja. Pokušajte sa “Kravate od…” jer sam pojam kravate nije dovoljno uzak da biste imali relevantan rezultat. Googleće izbaciti “…od papira/drveta/svile” što znači da postoji potražnja za tim artiklima. Ukoliko okvirno znate šta biste prodavali, auto-suggest je sjajan način da se bliže odredi proizvod kroz niše i mikro-niše.

Google Keyword Planner

Sjajan alat koji je proistekao iz Google AdWords platforme za oglašavanje a može biti od pomoći u “špijunaži” lokalnog tržišta. Unesite ključne riječi poput “kravata od svile” u pretragu da biste saznali: 1) Koliko ljudi je izvršilo pretragu za “kravata od svile” 2) Srodne riječi ili fraze u vezi sa “kravata od svile” 3) Kolika je konkurencija za oglašavanje “kravata od svile”? Uz pomoć ovog alata možete dobiti ideje za niše proizvoda ali ćete i ući dublje u analizu profitabilnost proizvoda kroz konkurentski rejting. Sve što treba da započnete je Google AdWords nalog.

1 komentar

0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
1 Komentar
S najviše glasova
Najnovije Najsstarije
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
trackback

[…] toga je pokrenuta web stranica Zdravosfera.com koja po članku nudi od 10 do 30 referenci na top medicinske autoritete i naučne […]

Podijeli članak

Najnovije

Popularne kategorije

1 komentar

0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
1 Komentar
S najviše glasova
Najnovije Najsstarije
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
trackback

[…] toga je pokrenuta web stranica Zdravosfera.com koja po članku nudi od 10 do 30 referenci na top medicinske autoritete i naučne […]

1
0
Zanima nas vaše mišljenje, molim vas, komentirajte.x
()
x