Želite li vrhunski sadržaj? Zasučite rukave

Među poduzetnicima i inovatorima često ćete čuti da „odličnom proizvodu ne treba reklama“. Ili da će se dobra ideja, na ovaj ili onaj način, „sama prodati“.

Ako želite vrhunski sadržaj udobno se smjesite i pročitajte današnji tekst.

Kvalitet će uvijek biti bolji od kvantiteta

I tačno je da kvalitet uglavnom ne treba suviše hvaliti. Pa ipak, ako lansirate proizvod, a zatim čekate da ga korisnici sasvim slučajno sami otkriju, vjerovatno nećete baš daleko dogurati. Ono što vam, dakle, treba je i dobra i kvalitetna „veza“, koja će utjerati put vašem proizvodu do onih kojima je namijenjen.

A nema bolje veze od efektnog content marketinga, i mnoge kompanije su spremne da za dobru reklamu izdvoje pravo malo bogatstvo. Također, uvijek će biti i onih koji će sami pokušati da proniknu u suštinu vrhunskih marketinških strategija, i samostalno se prihvatiti krojenja idealne slike o svom proizvodu ili brendu.

vrhunski sadržaj
Želite li vrhunski sadržaj? Zasučite rukave 4

Nimalo lak zadatak – jer za tako nešto je, u prvom redu, potreban sadržaj koji će na prosječnog korisnika ostaviti utisak. Oni neiskusniji (i nestrpljiviji) brzo će, doduše, pasti na ovom testu, jer će taj wow efekat pokušati da postignu manje-više senzacionalističkim metodama ili pak, površnom „šminkom“ koja, realno, ne pogađa suštinu. A krojenje sadržaja koji čini onu pravu razliku, zahtjeva i potpuno drugačiji, u prvom redu, temeljniji pristup.

Prije svega, da biste uopšte isporučili kvalitetan sadržaj, morate znati i kome ga predstavljate. Sve, dakle, počinje od podrobnog istraživanja ciljne grupe, i to je osnova na kojoj počivaju sve uspješne content strategije.

Zato shvatite ovu fazu krajnje ozbiljno. Nije dovoljno zadržati se samo na površnoj sistematizaciji demografskih, socioloških ili psiholoških karakteristika vaših krajnjih korisnika. Naprotiv – morat ćete poprilično duboko zagaziti „u tuđe cipele“ i detaljno proučiti njihov način razmišljanja, životne navike ili, recimo, navike pri kupovini. Potrudite se pritom i da u startu odbacite sve predrasude i (lične) pretpostavke, te da zaključke bazirate isključivo na provjerenim činjenicama.

Tako dobijate i najjasniju sliku o vrsti sadržaja, ali i stilu komunikacije koji bi vaša ciljna grupa – u skladu sa vlastitim afinitetima – najbolje prihvatila.

A da biste kompletnu content strategiju prilagodili toj ciljnoj grupi, postoji nekoliko načina kako da to i postignete.

Morate ući u kožu vaših korisnika

Naime, sadržaj koji čitaocima predstavljate nerijetko će obuhvatiti i neku užu stručnu oblast – a u određenim slučajevima i više njih. To znači da ćete i vi ponekad morati detaljnije da ih proučite, i to ne samo da biste ostavili utisak profesionalnosti, već i da bi vaši krajnji korisnici (koji ne moraju biti eksperti) razumjeli šta ste zapravo htjeli da kažete.

To je, ujedno, i jedna od prednosti kreiranja raznovrsnog sadržaja – jer, dobijate priliku da proširite svoja dosadašnja znanja. Osim toga, što podrobnije savladate određenu materiju, lakše ćete uspeti da kod svojih čitalaca probudite pažnju i interesovanje.

vrhunski sadržaj

Drugi način pak, uključuje određeni vid eksperimentisanja. Utvrđivanje idealnog šablona – u smislu tema ili oblasti koje ćete pokriti, količine sadržaja objavljenog na dnevnom, sedmičnom, ili mjesečnom nivou, ali i različite forme koje ćete pritom koristiti (odnosno, tekstualni, video ili foto sadržaji) – sve to zavisi kako od oblasti kojom se bavite, tako i od afiniteta vaše ciljne grupe.

Stoga biste mogli isprobati više različitih pristupa, i na osnovu povratnih informacija procijeniti koji od njih donosi najbolje rezultate. Ipak, to ne znači da nemate dozvolu i da s vremena na vrijeme razbijete ustaljenu šemu. Pokušajte da obradite teme za koje niste sasvim sigurni kako će ih vaša ciljna grupa prihvatiti. Eksperimentišite s različitim stilovima komunikacije, ili ubacite forme sadržaja koje ste do tada rjeđe koristili.

Ovakav pristup, naravno, neće uvijek dati očekivane rezultate – ali je svakako dobar način da dodatno animirate ciljnu grupu. S druge strane, sličan efekat ćete postići adaptacijom ili prilagođavanjem već ranije objavljenog sadržaja, za koji znate da je dobro prihvaćen od strane redovnih čitalaca.

Zašto je važno da vrijeme pretvorite u svog saveznika?

Kada zađete u suštinu content marketinga, prvo što ćete shvatiti jeste da je za efektnu kampanju potrebno vrijeme. Ako uzmete pritom u obzir i da je vrijeme = novac, dolazite do toga da bi – najprije zarad optimalne produktivnosti – to vrijeme trebalo što mudrije iskoristiti.

Nevolja je u tome što biste lako mogli doći u situaciju da vam svaki trenutak odlazi isključivo na kreiranje sadržaja. I to vam se može činiti kao najbolje utrošeno vrijeme – sve dok ne zapadnete u rutinu ili osjetite zasićenje.

Srećom, za poguban utjecaj zasićenja na vašu produktivnost postoji i vrlo adekvatna preventiva. Sem toga, i sam proces kreiranja sadržaja dozvoljava različite pristupe, a svako ko u ovoj oblasti već ima iskustva, reći će vam da je mudrije objavljivati manju količinu kvalitetnijeg, nego brdo sadržaja manje-više (ispod) prosječnog kvaliteta.

vrhunski sadržaj

A još jedan od načina da postignete više za manje vremena jeste i da iskoristite sve dostupne opcije – odnosno kanale komunikacije – kojima ćete doprijeti do što većeg broja ljudi kojima je vaš sadržaj namijenjen.

Jer, što je taj broj ljudi veći, to će više biti i povratnih informacija – a one će vam, naposljetku, iz prve ruke pokazati da li je vaš sadržaj (ali i marketing strategija za koju ste se opredijelili) zaista pogodila suštinu.

Taj feedback će podrazumijevati sve: od broja pregleda, lajkova, komentara i sugestija vaše ciljne grupe, pa sve do onih koji će vas direktno kontaktirati sa željom da kupe vaš proizvod ili postanu korisnici vaših usluga. Također, ovdje nije dovoljno voditi se isključivo njihovim (pozitivnim ili negativnim) reakcijama, već i analizom konkretnih – odnosno mjerljivih –  statističkih podataka, brojki i procenata. Prema tome, realna slika efektivnosti vaše content strategije zahtjevat će i objektivnu i temeljnu analizu svih povratnih informacija.

A svi podaci koje na taj način prikupite poslužit će vam za procjenu efektivnosti vašeg pristupa i, ako je to neophodno, njegovog daljeg prilagođavanja afinitetima ciljne grupe, pa i novijim trendovima koji iz dana u dan osvajaju svet content marketinga.

Ako vam sve ovo djeluje kao strašno mnogo posla – i niste baš daleko od istine. Jer, kvalitet najprije zavisi od vaše spremnosti da u njega uložite, da biste na kraju dobili baš taj sadržaj koji čini pravu razliku. A ako ste i sami od onih koji tu razliku žele prvi da uoče, nećete se zadovoljiti ničim manjim od optimalnog kvaliteta.

0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti

spot_img