Kada biramo proizvode određenog brenda, to činimo uglavnom na osnovu specifičnih karakteristika s kojima ih povezujemo.
Često se kaže za dobar efekat ponekad nisu potrebne (samo) riječi. To mogu biti kvalitet, jedinstvenost, vrijednost koju za nas ima proizvod određene kompanije, ili naprosto trendovi koji diktiraju njihovu popularnost. Tako će se neki, recimo, odlučiti da investiraju u Apple MacBook računar jer smatraju da će im olakšati svakodnevno poslovanje, ili će se zasladiti Toblerone čokoladom jer još od djetinjstva pamte njen ukus.
A sada zamislite da kupujete Apple MacBook a da na njemu ne vidite čuvenu jabuku. Ili da na ambalaži pored natpisa „Toblerone“ nedostaje slika planine Matterhorn, koja je inspirisala Teodora Toblera da napravi trouglastu čokoladu. To bi i dalje bili isti proizvodi, ali bi percepcija koju o njima imate vjerovatno bila potpuno drugačija.
Na kraju krajeva, zar nisu upravo ta jabuka ili planina upečatljivi vizuelni detalji na osnovu kojih ćete raspoznati ova 2 brenda? I zbog čega ponekad tako jednostavni simboli utiču na način na koji doživljavamo neki proizvod?
Logo kao jedinstveni pečat brenda
Bez obzira na to da li nam je pri kupovini proizvoda važno da pripadaju određenom brendu ili ne, jedna od stvari koja nas njih neminovno asocira jeste i logo. Kao svojevrsni spoj grafičkih elemenata, simbola ili ilustracija, logo nam, prije svega, omogućava da prepoznamo određeni brend, dok se istovremeno i brendovi unutar određene kategorije proizvoda diferenciraju upravo na osnovu specifičnog logo dizajna.
Kada bolje razmislite (mada je sasvim dovoljno i da se makar na kratko osvrnete oko sebe), ovi specifični simboli nalaze se svuda oko nas. Ne bismo bili daleko od istine ukoliko bismo rekli da bez jedinstvenog logo dizajna ni brend zapravo ne bi bio pravi brend. Zato ćemo, na primer, kada vidimo sliku malog, zelenog krokodila odmah pomisliti na Lacoste. Po istom principu, zeca s leptir mašnom bez greške povezujemo s Playboy-jem, a teško bismo mogli da zamislimo da u Twitterovom logou nedostaje slika plave ptičice.
U mnogim slučajevima, uz grafički prikaz određenog simbola ne mora se čak naći ni naziv kompanije ili proizvoda, već je i on sam dovoljan da nas na njih asocira. Budući da ga potrošači identifikuju sa (vizuelnim) identitetom samog brenda, takva simbolika u najvećem broju slučajeva premašuje i jezičke ili kulturološke razlike. Iz tog razloga će efektan logo, bez obzira na vrstu proizvoda, biti u stanju da potrošačima iskomunicira određenu poruku bez obzira na jezik, društveni status, porijeklo ili ostale demografske odlike poput pola ili godina starosti.
S druge strane, uloga logoa nije samo u tome da potrošačima pomogne u raspoznavanju proizvoda. Iz ugla kreiranja jedinstvene percepcije o određenom brendu, logo nerijetko predstavlja sve ono po čemu se on izdvaja u odnosu na ostale brendove, poput ideja ili vrijednosti na osnovu kojih je nastao, a na koje proizvođači ili kompanije žele da ukažu korisnicima svojih proizvoda. Upravo u ovoj njegovoj karakteristici leži i suštinski značaj logoa, a to je njegov utjecaj na svijest i na emocije potrošača.
Logo u svojstvu okidača emocija korisnika
Nema dileme oko toga da nas logo određenog brenda navodi da se s njime suptilno povežemo i na emocionalnom nivou – što posebno dolazi do izražaja u kontekstu oglašavanja i prenošenja specifične poruke ciljnoj grupi. Vrlo često ovakvog utjecaja ni sami nismo svjesni, te smo skloni da logoe uzimamo „zdravo za gotovo“. Iako nas u datom trenutku mogu asocirati na određeni proizvod, nakon izvjesnog vremena zapravo prestajemo da obraćamo suviše pažnje na njih, i to upravo zbog činjenice da ih viđamo gotovo na svakom koraku.
Uprkos tome, to ne znači da na njih, uslovno rečeno, i zaboravljamo. Bez obzira na to što ih ne opažamo na svjesnom nivou, svi ti vizuelni prikazi ostaju „zabilježeni“ u našoj podsvjesti, podsjećajući nas na sve ono što određeni brend za nas predstavlja. Drugim riječima, čuvenu planinu Matterhorn ćemo nesvjesno povezati s ukusom omiljenog slatkiša, dok će nas, recimo, Coca-Cola natpis asocirati na osvježavajući osjećaj nakon što popijemo ovaj napitak.
Upravo iz tih razloga logo predstavlja neodvojivi segment cjelokupnog „identiteta“ brenda. S obzirom na utjecaj koji ima na percepciju proizvoda od strane potrošača, osmišljavanje i dizajniranje logoa treba shvatiti kao proces kome je neophodno pristupiti s jednakom količinom pažnje i promišljenosti koju zahtjeva i bilo koji drugi aspekt predstavljanja proizvoda.
Počev od kreiranja jedinstvenog simbola ili ilustracije koji bi bili u skladu s onim što izdvaja sam brend, do odabira boja i samog grafičkog dizajna – svaki element bi trebalo da bude svjesno odabran radi postizanja što boljeg efekta. U skladu s time, dobro osmišljen logo moći će na pravi način da prenese ideju, energiju i jedinstvenu emociju koju brend nudi svojim korisnicima.