Logo ili logo je grafički znak, ikona ili simbol koji identificira određeni proizvod, uslugu ili određeni poslovni subjekt.
Dio je vizualnog identiteta tvrtke, a dizajn logotipa je važno područje grafičkog dizajna.
To treba razumjeti razlika između logotipa i brenda s obzirom da se ti pojmovi često pogrešno identificiraju.
Brend se može definirati kao mišljenje kupaca ili potrošača o određenom proizvodu, usluzi ili tvrtki i formira se na temelju cjelokupnih poduzetih aktivnosti, što uključuje vizualni identitet (gdje dizajn logotipa ima važnu ulogu), kvalitetu proizvoda ili usluge, poruke poslane krajnjim potrošačima, kao i druge aktivnosti.
Dizajn logotipa i dizajn vizualnog identiteta
Možete formirati svoj identitet, koji uključuje logo, i to je ono na što možete utjecati, ali reputacija, odnosno brend, nastaje kao rezultat niza različitih čimbenika.
U ovom tekstu nećemo se baviti pojmom branda i brandinga, već će pozornost biti usmjerena prvenstveno na dizajn logotipa – koji je prvi kontakt s kupcima i potrošačima, što ga čini vrlo važnim dijelom vizualnog identiteta tvrtke. .
Jedna od najvažnijih funkcija logotipa je odvojiti proizvod, uslugu ili poslovni subjekt od konkurencije, što će omogućiti kupcima da ih bolje prepoznaju.
Za potrošače, logotip je prvi vizualni element koji primijetite kada se susreću s vašom tvrtkom, što može lako utjecati na to hoće li se odlučiti kupiti vaš proizvod ili uslugu.
Stoga, ako pokrećete posao, potrebno je izdvojiti određena sredstva za dizajn logotipa, tj. stvaranje vizualnog identiteta tvrtke, te dizajn kvalitetnog logotipa trebao bi biti prvi zadatak.
Osnovni elementi svakog logotipa su tipografija, vizualna i boja. Ovisno o tome kako se ti elementi kombiniraju, mogu se dobiti različite vrste logotipa.
Ako sumnjate koji bi logo bio najbolji za predstavljanje vašeg poslovanja, na pravom ste mjestu, jer u nastavku ćemo otkriti koje vrste logotipa postoje i kako svaku vrstu možete koristiti za predstavljanje vašeg brenda.
Pa idemo redom.
Dizajn logotipa – vrste logotipa
1. Monogram
Monogram je logotip koji se sastoji od slova, uglavnom inicijala tvrtke. To je uglavnom skraćeni naziv marke, budući da je puno ime teško zapamtiti i nije tako učinkovito.
Monogram bi trebao biti jednostavan, stoga je potrebno obratiti posebnu pozornost na izbor fonta, imajući na umu da mora biti čitljiv prilikom tiskanja posjetnica i drugog reklamnog materijala. Font za ovu vrstu logotipa odabire se uglavnom u skladu s industrijom marke.
Ovu vrstu logotipa možemo vidjeti u poznatim brendovima, kao što su HBO, CNN ili NASA. Odlučili su na efektan način predstaviti svoj brend u dva-tri slova, jer se puno lakše pamti npr. HBO, od punog naziva koji glasi – Home Box Office.
2. Tipografski logo
Poput monograma, tipografski logo temelji se na fontu, ali za razliku od njega, ne fokusira se samo na inicijale, već na puno ime same tvrtke. Ova vrsta logotipa se uglavnom koristi kada marka ima jedinstven i atraktivan naziv, npr koka kola.
Kod izrade tipografskog logotipa svakako je najvažniji izbor fonta, ali i boja koje će se koristiti. Tako će, kao iu slučaju monograma, državne organizacije birati neke tradicionalnije fontove, dok će u drugim nišama poput modne industrije birati jednostavnije i elegantnije fontove.
Odabir boja koje će se koristiti iznimno je važan s obzirom da u konačnici može utjecati na odluku potrošača. Naime, svaka boja ima svoje posebno značenje, stoga pripazite kakvu poruku šaljete svojim klijentima.
Dizajn logotipa – bonus savjet: Ako je određeni posao na samom početku, ne bi bilo loše izbjeći monogram, s obzirom da je naziv obrta nov na tržištu i neprepoznatljiv, pa se tipografski logo s punim nazivom tvrtke može prikazati kao bolje rješenje.
3. Piktografski logo ili simbol
Simboli su možda najpoznatija vrsta logotipa. Temelji se na grafičkom prikazu naziva marke ili je predstavljen u obliku ikone.
Najvažniji dio prilikom dizajniranja ovakvog logotipa je odabir vizuala, budući da vizual treba biti trajna oznaka brenda, koja se neće mijenjati.
Zato je takav logo možda i bolji izbor za rebranding, a ne toliko za novi posao još uvijek nedovoljno poznat na tržištu. Imidž koji se bira treba biti toliko prepoznatljiv da brend koji predstavlja prepoznajemo po samom izgledu. Najbolji primjeri ove vrste logotipa su Cvrkut ili Jabuka.
4. Apstraktni logo
Apstraktni logotip je posebna vrsta piktografskog logotipa. Sastoji se od apstraktnog geometrijskog oblika koji u kombinaciji s odabranom bojom predstavlja određeni brend na uistinu jedinstven način.
Kako nije ograničen ni na jednu već poznatu sliku, to je jedinstveni simbol koji marku izdvaja od ostalih. Ovaj logo simbolično prenosi poruku brenda, a najbolji primjer je brend Nikečiji logo prenosi značenje pokreta i slobode.
I piktografski i apstraktni logotipi su dobar izbor ako je brend zastupljen na globalnom tržištu, a samo ime nema određeno značenje. U ovom slučaju, poruka brenda se simbolično prenosi.
5. Maskota
Maskota je logotip koji se sastoji od ilustriranog lika, koji je zanimljiv, šaren i zabavan. To može biti izvrstan način za stvaranje lika koji će predstavljati brend i stvoriti zabavnu atmosferu koja angažira publiku na nekim događajima, poput logotipa maskota američkih košarkaških klubova.
Prednost ovog tipa logotipa je što utječe i na interakciju publike, no nedostatak je što se ne može koristiti za sav reklamni materijal, jer možda neće izgledati najbolje prilikom tiska.
6. Kombinirani logo
Kombinirani logotip sastoji se od dvije ili više vrsta logotipa, najčešće monograma i tipografskog logotipa ili tipografskog logotipa sa piktografskim logotipom.
Moguće su mnoge kombinacije, što sugerira i naziv ove vrste logotipa. Njegova prednost je svestranost, budući da se može sastojati od nekoliko elemenata – teksta i slika, što olakšava prepoznavanje brenda na tržištu.
Zato je ova vrsta logotipa najbolje rješenje kada je u pitanju posao koji je u povojima, jer će uz sliku koja prenosi simboličku poruku brenda biti ispisan puni naziv brenda ili inicijali. Najistaknutiji primjeri ove vrste su Lacoste i kralj burgera.
7. Amblem
Amblem je logotip koji se sastoji od fonta koji je otisnut unutar simbola ili ikone, kao što su grbovi i pečati. Mnogi se brendovi odlučuju za tradicionalne ambleme koji će najbolje predstavljati ono što rade, dok postoje i oni koji koriste amblem kao logo u modernom obliku. Najpoznatiji logo ove vrste je logo Starbucks-a.
Zaključak
Logo ima brojne funkcije: identificirati određeni brend, odnosno izdvojiti se od konkurencije na tržištu, definirati neke od najvažnijih informacija koje se tiču samog brenda, kao i koje vrijednosti brend promovira.
Upravo zbog težine koju nosi, dizajn logotipa trebao bi dobiti veliku pažnju, jer je to nešto što bi određeni posao trebao predstavljati na duži vremenski period i ne treba ga često korigirati ili mijenjati.
Koju od sljedećih vrsta logotipa koristiti je važna odluka koju ne treba donijeti bez konzultacije s nekim tko je profesionalni grafički dizajner.
Prije toga potrebno je odgovoriti na pitanja koja će pomoći osobi kojoj povjerite posao, poput – koji su ciljevi vašeg poslovanja, koju poruku želite poslati potrošačima, po čemu se razlikujete od konkurencije itd. .