Kako je Beats hakovao muziku?

U vrijeme završnih priprema za Olimpijske igre u Pekingu 2008. godine, Dr. Dre i Džimi Jovin počeli su s realizacijom paklenog plana za revoluciju u jednoj grani industrije koja direktno baš i nema prevelike veze sa sportom, ali posredno ima itekako.

Brend Beats, i kompanija Beats Electronics bili su spremni za tržište. Kako je Beats hakovao muziku i zašto su bili toliko uspješni saznat ćete u današnjem tekstu.

Kreacija legendarnog brenda

Par godina ranije njih dvojica su sjedeli i razgovarali o problemima koje imaju u svojoj industriji – muzici. Jedan problem je bila piraterija. Problem koji je bio težak i gotovo nemoguć za rješavanje, ali je bilo moguće napraviti brojna poboljšanja, što se od 2000. na ovamo i dešavalo. Upravo u to vrijeme, kada je muzika postala prenosiva i lako dostupna, javio se drugi problem. Naime, moderni uređaji za reprodukciju muzike su preboljeli dječije bolesti i probleme tehnologije i mogli su „ponijeti“ veoma kvalitetne zapise…

Ali da bi iskustvo bilo zaista pravo, i reprodukcija bi morala biti na jednako visokom nivou. Tu dolazimo do problema… slušalice koje su dolazile besplatno uz uređaje obično su bile ispod prosjeka, a malo ko je želio da uloži dodatno vrijeme, trud i novac, da bi kupio kvalitetnije. Audiofili su to svakako činili, ali njih je veoma malo, i oni znaju da kvalitet košta. Velika većina ljudi „ne čuje“ razliku, i nije spremna da je plati. Ne postoji kompromisno rješenje. U tome su Dr. Dre i Džimi Jovin vidjeli priliku.

Hajde da napravimo slušalice u nekoliko varijanti po sljedećim principima:

-Slušalice moraju biti cool. Moraju izgledati kvalitetno, ali i atraktivno.

-Moraju biti izrađene od dobrih materijala i dostupne u cijeloj paleti boja.

Zvuk mora biti iznad kvaliteta na koji su prosječni ljubitelji muzike navikli.

-Mora postojati nekoliko varijanti veličine i kompleksnosti – za svakog po nešto.

-Cijena mora biti prihvatljiva velikom broju ljudi.

kako je beats hakovao muziku

Kada znaš šta, ali ne znaš kako, nađeš nekog ko zna kako, ali ne zna šta. Obratili su se kompaniji Monster, Inc koja je imala više od trideset godina iskustva u razvoju profesionalne audio opreme. Zajedno sa njima mogli su da naprave proizvod tačno onakav kakav žele. I šta onda?

Kako preplaviti tržište?

Iako tehnologiju nisu poznavali, s marketingom nisu imali problema. I to ne klasičnim marketingom i prodajom. Plan je bio – partnerstva za početak, dok brend ojača, a sve vrijeme, samostalno raditi marketing kreativnije, pametnije, sa stalnim gerila akcijama. Svakako da je pomoglo i to što je Dre svoje ime stavio na brend, ali to ne bi bio ni prvi ni posljednji pokušaj poznate ličnosti da brendira nešto novo, koji bi završio kao spektakularan neuspjeh.

Probijali su se kroz prisustvo u hip hop muzici – u spotovima, na nastupima, a zatim su se širili dalje i dalje kroz poznate ličnosti koje su poklonici ove kulture. Poklanjali bi proizvode i komunicirali s relevantnim ljudima, često nudeći mogućnost da dobiju svoje ko-brendirano specijalno izdanje slušalica (samo za njih, ili i za njihove fanove). A cool stvari, koje promovišu cool ljudi, brzo se šire…

Onda se javio HTC i poželio da svoju novu seriju pametnih telefona ko-brendira s Beats-om uz poruku – ovo su pametni telefoni koji puštaju najbolju muziku. Da bi to uradili, otkupili su prvo manji, a zatim i sveukupno većinski dio kompanije za ukupno oko 310 miliona dolara. Saradnja je za HTC bila djelimično uspješna, ali je Beats potpuno probila u mainstream. Par godina kasnije – HTC je prodao svoj udio za sličan novac onome koji je uložio

kako je beats hakovao muziku

Ova finansijska injekcija i proboj na tržištu, značili su da je vrijeme da Beats ovlada i tehnologijom i počne da samostalno i proizvodi proizvode, naročito što su i mnogi drugi pokušavali da iskopiraju model, uključujući i Monster.

Zvijezda na najvećoj sceni

Tokom Olimpijskih igara u Londonu 2012. godine Beats slušalice bile su jedna od najvećih zvijezda, iako nisu bile sponzor igara. To je ogroman novac, upotrebljivost takvog sponzorstva je upitna. Takve stvari se obično koriste da se pokaže snaga i veličina brenda, a ne kao prilika da se brend probije. Nisu bili sponzor, ali su itekako bili tamo.

kako je beats hakovao muziku

Kako se to dogodilo? Prateći svoju filozofiju upotrebe poznatih promotera, mjesecima prije igara, kompanija je mnogim sportistima poklonila svoje proizvode. A ma koliko bili veliki i nedodirljivi, svi vole lijepe i neobične stvari. Zvaničnicima MOK-a se to nije ni malo dopalo, ali sportisti su nosili upadljive šarene slušalice dolazeći na borilišta, često i izlazeći na samo takmičenje. Plivači na primjer, svih nacija. Kako su igre odmicale, tolerancija MOK-a je bila sve niža, ali Beats je već dobio i mnogo više nego što su očekivali.

Rasplet ove bajke

Poslije šest godina postojanja, 1. augusta 2014. godine Beats je kupila kompanija Apple za 3.2 milijarde dolara.

kako je beats hakovao muziku

To predstavlja najveću akviziciju koju je kompanija Apple napravila u četrdeset godina postojanja.

Beats proizvodi postali su dio Apple prodajne mreže, a u budućnosti očekujemo brojne zanimljive proizvode ovog braka.

1 komentar

0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
1 Komentar
S najviše glasova
Najnovije Najsstarije
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti

spot_img