Besprijekorna bjelina praznog lista papira (i njegovog digitalnog nasljednika Word dokumenta) ponekad u vama može probuditi određne reakcije.
O čemu pisati kada više nemate o čemu da pišete je pitanje koje je svaki bloger sebi postavio barem jednom u životu.
Ludi osjećaj naklonosti karakterističan je za trenutke kada shvatite da ste već na trećoj stranici vašeg sljedećeg blog posta, a pritom niste još stigli ni do kraja prve od 3 prijepodnevne šoljice kafe.
Sasvim prirodno, ovaj osjećaj će vam se svidjeti i vrlo ćete se brzo na njega navići. Da se ne biste kojim slučajem previše navikli, s vremena na vrijeme susrećete se i s onim manje prijatnim – kada zbog nedostatka ideja počnete da zazirete i od prazne stranice, i od svakog treptaja one male crtice zvane kursor.
Kada od obilja ili oskudice tih ideja zavisi količina saobraćaja i posjećenost web stranice ili bloga na kome promovišete svoj biznis, shvatate i da će vam u kriznim momentima biti potrebno nešto poput rezervnog plana. Šta učiniti kada vas zatekne odsustvo inspiracije?
Zapitajte se „Šta ima novo?”
U slučaju da se nađete u nedoumici oko izbora ideja za pisani sadržaj, promjene u trendovima ili na tržištu uvijek vam mogu poslužiti kao prva pomoć. Istražite koje su to „vruće teme” koje zanimaju eksperte u oblasti kojom se bavite i pronađite među njima one koje bi se uklopile u koncept vašeg bloga ili web stranice.
Ako niste u potpunosti sigurni odakle biste krenuli, pretraga ključnih riječi ili web stranica vaših konkurenata (naravno, doslovno plagiranje njihovih content strategija ne preporučuje se ni pod tačkom razno), sasvim je dobar početak. Također, online platforma koju konsultuju izdavači poput National Geographic-a ili Rolling Stone-a, bez sumnje će vam pružiti korisne prijedloge.
Naučite svoje čitaoce nečemu korisnom
„283 načina da uradite bilo šta” možda već odavno pripada kategoriji sadržaja na koje postajete imuni. Ipak, činjenica da se tekstovi ovakvog tipa i dalje dobro kotiraju tokom Google pretrage pokazuje da prosječnog korisnika interneta zaista zanima kako da unaprijedi i proširi dosadašnja znanja ili nauči nešto novo. Razmislite o tome kakva znanja biste mogli da prenesete svojoj ciljnoj publici i podijelite s njom tehnike ili trikove koji su vam pomogli u njihovom savladavanju.
Pročešljajte forume i online zajednice
Budući da bi sadržaj vaših objava trebalo da bude u skladu sa interesovanjima ciljne grupe kojoj se obraćate, razmislite o tome da upravo ona bude izvor vaših ideja. Izlistajte teme na forumima i online zajednicama koje okupljaju zainteresovane za vašu djelatnost ili struku. Proučite o čemu najčešće diskutuju, i ukoliko primijetite da u vezi određene materije postoje i različite nedoumice ili sklonost ka njihovom pogrešnom interpretiranju, iskoristite to kao temu za članak na vašem blogu.
Priče u nastavcima nisu samo specijalnost filmske industrije
Trend snimanja en-tih nastavaka popularnih franšiza lako se može primijeniti i u content writingu. „Prošetajte” povremeno kroz dosadašnje objave i obratite pažnju na one koje su vaši čitaoci ocjenili kao kvalitetne i korisne. Odabir onih kojima biste mogli dodati nastavak pomoći će vam da prebrodite trenutni nedostatak inspiracije, i istovremeno olakšati novim čitaocima put do vaših starijih objava.
Usudite se da progovorite o svojim greškama
Postoji nešto što će privući veću pažnju od priča o uspjesima drugih ljudi – a to su iskrena priznanja o njihovim neuspjesima i promašajima. Iako često neprijatna, lična iskustva koja prenesete drugima mogu biti dragocjeni izvor podrške u situacijama kada se i oni sami suočavaju s poteškoćama.
Sem toga, nema boljeg načina da „kupite” svoje čitaoce nego da s njima podijelite i one manje glamurozne trenutke. Stavite im do znanja da je sasvim u redu biti nesavršen i ne ustručavajte se da se predstavite kao osoba koja je, poput svih, sklona greškama i lošim procjenama.
Oprobajte se u ulozi recenzenta
Da li ste u posljednje vrijeme pročitali neku fantastičnu knjigu? Literaturu koja na vas ostavi snažan utisak mogli biste pretvoriti u idealnu temu za vaš sadržaj, a u zavisnosti od koncepta web stranice ili bloga koji vodite ona može ili ne mora biti vezana za vašu struku. Predstavite ukratko čitaocima njen sadržaj, pridružite tome svoju analizu i iznesite razloge zbog kojih biste je svima preporučili. Osim što vam može omogućiti da proširite ciljnu publiku, dobra preporuka literature uvijek je dobrodošla.
Usudite se da iznesete drugačije mišljenje
Ako redovno pratite aktuelnosti ili stručne analize u oblasti u kojoj poslujete, sigurno ste nailazili na stavove i argumente s kojima se ni malo ne slažete. Umjesto što biste svoj protest izrazili raspravljajući se s displejima elektronskih uređaja ili novinskom hartijom, zašto ne biste svojim čitaocima predočili i suprotno stanovište? Razmjena mišljenja na određenu temu mogla bi pokrenuti zanimljive i korisne rasprave, te se potrudite da eventualnoj diskusiji pristupite na konstruktivan način.
Iskoristite „pomoć prijatelja”
Ako ste navikli da potpuno samostalno pretražujete i razrađujete teme vaših objava, to ne znači da s vremena na vrijeme ne možete napraviti izuzetak. Obratite se nekome od kolega iz vaše struke i predložite mu da bude gostujući autor na stranici koju vodite, ili osmislite objavu u vidu intervjua s njom. Ako koncept vaše stranice to dozvoljava, razmislite o tome da ponekad objavite i sadržaj pisan iz ugla vaših čitalaca.
Bez obzira na djelatnost kojom se bavite, neki od ovih „rezervnih planova“ sigurno će vam pomoći da doprinesete raznolikosti sadržaja koji objavljujete. Pošto ideje ponekad neće birati ni mjesto ni vrijeme kada će se pojaviti, bilo bi dobro i da ih istog trenutka zabilježite. Rezervišite u te svrhe jednu sveščicu ili folder u računaru, pokušajte unaprijed da isplanirate koncept nekoliko narednih objava i, malo po malo, zaziranje od besprijekorne beline papira više neće biti (toliko česta) opcija.