back to top
Naslovnica Blog Stranica 60

Cijena Bitcoina kroz povijest

Cijena Bitcoina kroz povijest

Cijena Bitcoina kroz povijest je stvar koja poprilično varira, a i dan danas je tržište kriptovaluta izrazito volatilno.

Kad je Bitcoin započeo, zapravo nije postojala cijena za njega, jer ga niko nije bio spreman kupiti. Ali to je sada daleka prošlost koje se mnogi ne žele ni sjetiti. Posebni oni koji su prodali bitcoine čim su dostigli nekih stotinjak eura.

Kako se cijena Bitcoina promijenila

Cijena Bitcoina odnosi se na zadnju transakciju provedenu na određenoj burzi.

Zbog toga ćete na različitim burzama vidjeti različite “cijene”. Na primjer, budući da se Bitstamp odvija na različitim razmjenama Coinbase Pro-a, svaka od tih razmjena pokazat će drugačiju cijenu za Bitcoin.

Kad više ljudi želi kupiti Bitcoin (tj. veća je potražnja za istim), cijena će rasti jer su ljudi spremni platiti više i obavljati transakcije (po većoj cijeni). Kad manje ljudi želi kupiti Bitcoin (tj. manja je potražnja), cijena će pasti.

Bitcoin je imao jednu od najbrže rastućih u historiji trgovanja. Prvo povećanje cijena kriptovalute dogodilo se 2010. godine kada je vrijednost pojedinog Bitcoina skočila s oko 0,0008 na 0,08 dolara. Od tada je pretrpio nekoliko uspona i padova.

Neki su kriptovalutu (i njezino kretanje cijena) upoređivali sa Beanie Babies tokom 1980-ih, dok su drugi povukli paralelu između Bitcoina i nizozemske Tulip Manije iz 17. stoljeća.

cijena bitcoina kroz povijes
cijena bitcoina kroz povijest

Bitcoin se smatra najboljim ulaganjem 21 stoljeća

Promjene cijena Bitcoina odražavaju entuzijazam ulagača ali i nezadovoljstvo njegovim obećanjima.

Satoshi Nakamoto izumitelj Bitcoina, dizajnirao ga je za upotrebu kao medij za dnevne transakcije i način za zaobilaženje tradicionalne bankarske infrastrukture nakon financijskog kolapsa 2008. godine.

Iako kriptovaluta još uvijek nije stekla veliku privlačnost kao valuta, svoju vrijednost pronašla je u inflaciji. Iako je za ovaj narativ zaslužna fluktacija cijena, koja je proizišla iz maloprodaje investitora i trgovaca koji su se kladili na sve veći i veću cijenu.

Ali cijena Bitcoina se u posljednje vrijeme znatno izmijenila. Institucionalni ulagači ulaze nakon „sazrijevanja“ na tržištu ove kriptovalute, a agencije izrađuju pravila posebno za kripto valutu.

Iako je cijena Bitcoina i dalje nestabilna,postoji niz faktora unutar ekonomije koji utiču na njih.

Povijest Bitcoina i njegove cijene

Uglavnom su Bitcoin investitori u posljednjih deset godina imali ludu vožnju, kada je upitanju cijena ove kriptovalute.

Osim svakodnevnih problema sa kojima su se susretali, imali cu i dodatno opterećenje, a to su raznorazne prevare i špekulacije, što je dodatno doprinijelo nestalnosti Bitcoina.

Cijena Bitcoina je skočila sa 1 dolara u aprilu, do 32 dolara do juna,te iste godine. što je kada se procentualno izračuna 3200% u roku od tri mjeseca.

Nakon tog uspona uslijedila je oštra recesija na kripto tržištima, pa je cijena Bitcoina pala na 2 dolara u novembru 2011.godine. Sljedeće je godine došlo do neznatnog poboljšanja, a cijena je do 15. augusta porasla s 4,80 dolara u maju na 13,20 dolara.

cijena bitcoina kroz povijest
satoshi nakamoto izumitelj bitcoina ( times) cijena bitcoina kroz povijest

Procvat Bitcoina se dogodio 2013 godine

Digitalna valuta započela je godinu trgovanja po cijeni od 13,40 dolara i iste je godine doživjela dva ogromna porasta.

Prvi od njih dogodio se kad je cijena porasla na 220 američkih dolara početkom aprila 2013. To brzo povećanje uslijedilo je i jednako brzo usporavanje njegove cijene i kriptovaluta je sredinom aprila promijenila svoju vrijednost na 70 dolara.

Ali tu nije bio kraj. Pred sami kraj te godine dogodio se još jedan nevjerovatan rast (ali i  pad). Početkom oktobra cijena kriptovalute je sa 123,20 dolara do decembra „skočila“ na 1156,10 dolara. Ali samo tri dana kasnije pala je na 760 dolara.

Sljedeća promjena u cijeni je bila 2017 godine

Kriptovaluta se početkom te godine kretala u rasponu cijena od 1000 dolara. Nakon razdoblja kratkog pada u prva dva mjeseca, cijena je zabilježila izuzetan porast sa 975,70 dolara 25. marta na 20 089 dolara 17. decembra. Ove velike promjene i varijacije u cijeni su doveli Bitcoin u centar pozornosti.

Vlade i ekonomisti primijetili su to i počeli razvijati digitalne valute kako bi se naticali sa Bitcoinom. Analitičari su raspravljali o njezinoj vrijednosti.

Više o Bitcoinu i ostalim kriptovalutama možete pročitati na web stranici: https://kriptoportal.net/

Savjeti za prodajni copywriting pozajmljeni od Apple-a

Savjeti za prodajni copywriting pozajmljeni od Apple-a

Prodavanje riječi je mnogo stariji zanat nego što na prvu loptu pomišljamo. A od svih starih zanata, pretrpio je možda najveći niz promjena prilagođavajući se svom vremenu.

Ovi savjeti za prodajni copywriting pozajmljeni od Apple-a mogu biti veoma korisni, stoga dobro obratite pažnju.

Tako ste nekada bili pisar, nekad novinar, a danas se zbunjujuće zovete copywritera. U moru – ne, oceanu informacija koje nam doba u kome živimo servira na nivou sata, držanje pažnje nekoga ko čita vaše riječi je zahtjevnije nego ikad. Onda prelazimo na nivo iznad, kada cilj nije samo pažnja već i elegantno ubjeđivanje čitaoca da mu je ono što vi nudite preko potrebno.

Giganti kakav je Apple, na primjer, imaju zadatak da već postojećeg posjednika jednog iPhone – a ubijede da mu ipak treba novi model, iako stari i dalje radi, pa ih nalazimo kompetentnim da nam udjele par savjeta (da ne kažemo – da od njih ukrademo par tehnika).

1. Osvoji pažnju velikom idejom

Headline s razlogom nosi ovakvo ime – on je prva rečenica s kojim brend i potencijalni kupac komuniciraju. Šta ima da kaže? On iznosi glavnu ideju brenda/sajta/proizvoda o kome je riječ. On je prilika da se jasno, koncizno i efektno objasni o čemu se radi, koja je „misija i vizija“ kompanije. Tako počinjemo i možda otvaramo interesovanje za dalji sadržaj.

2. Piši riječi kao muziku

Kada se radi o headline – u, potrebne su nam kratke rečenice, da ne kažemo sintagme, i mala iznenađenja koja dolaze nakon dramske pauze koja se postiže tačkom.

savjeti za prodajni copywriting pozajmljeni od apple-a

„It doesn’t seem possible. But it is.“

Uzajamna zavisnost rečenica je upravo ono što ističe njihovu važnost i čini ih lakim, ako ne i privlačnim za čitanje. One mogu i da zvuče kao male izreke, ili sitne mudrosti, koje mogu da se upotrijebe i nezavisno od proizvoda koji reklamiraju. Da opet citiramo Apple:

„So much more than before. And so much less, too.“

Kada je riječ o tekstu, sadržaj koji najprije drži pažnju i tjera nas da nastavimo s čitanjem jeste upravo sačinjen od isprepletanih dugih i kratkih rečenica, upitnih i izjavnih, oprečnih ozbiljnih izlaganja i humorističkih dosjetki. Na kraju, pričamo i o vizuelnom doživljaju, koji znači povremenu smjenu fontova, sitnih ugođaja koji prave pravi prored između redova i bold koji nam skreće pažnju i najavljuje da slijedi nešto važno.

3. Postigni kredibilitet stručnim detaljima

Da bismo povjerovali da tip „iza ekrana“ zaista zna nešto o onome što nam predstavlja, trebat će nam ozbiljnije informacije, da ne kažemo – tehnikalije. Počnite od najobičnijeg horoskopa. Bili ljubitelj ili ne, prije ćete povjerovati u stručnost astrologa ako vas uputi u kretanje planeta, položaj kuća, retrogradnost, kojima će obrazložiti pretpostavku da „ovo nije pravo vrijeme za veće razmirice s partnerom“. U suprotnom, ništa vas ne uvjerava da je vaš mjesečni horoskop sastavljao neko ko je nasumično redao rečenice.

Da to postavimo u praktičnije okvire – neko treba da vam obrazloži zašto je baš ta vrsta aluminijuma od koga su dijelovi smartphone – a (ili iPhone – a) koji želite – izvrsna vrsta aluminijuma. Zašto je taj procesor najbolji koji se trenutno nudi? Dajte kratko, relevantno objašnjenje.

4. Osvoji publiku pričom

Osim što pružaju priliku da budete kreativne, priče potiču tuđu maštu i, što je najvažnije – priče se pamte. Kom god ozbiljnijem proizvođaču da se okrenete, primetit ćete da ispred njega – a posebno proizvoda u fokusu – stoji priča.

savjeti za prodajni copywriting pozajmljeni od apple-a

„Okupili smo najbolje inžinjere različitih pogleda na svijet, a istih pogleda na kvalitet, da stvorimo ovaj proizvod. Naši ljudi su ga lično testirali, odnijeli su ga na Sjeverni pol, i vrelinu Rio de Žaneira kako bi testirali njegovu izdržljivost. I ne samo inžinjeri – naš profesionalni ronilac taj i taj nosio je ovaj proizvod dok je ronio s ajkulama na dubini od dvadeset metara u cilju testiranja vodootpornosti i otpornosti na pritisak…“

Veoma pretjerujem, ali razumijete šta hoću da kažem. Priče se pamte i provociraju emocije. Odakle vaš proizvod? Zašto ste ga napravili? Iz kojih pobuda ili potreba? Kome je namijenjen?

5. Istakni rješenje problema

…i tu mislimo čak i na probleme kojih se mnogi neće sjetiti, dok im ne ukažemo na njih. To je sjajan način da istaknemo odlike proizvoda, što je uglavnom dosadan i štur dio priče. Možemo da izaberemo jednostavan primjer, kao što su veoma šik rukavice za dame koje, osim što su tako moderne, imaju vrhove prstiju izrađene od materijala koji toleriše touch screen, ili šolja koja posjeduje keramički džepić u koji ćete smjestiti keks i tako izbjeći prljanje dodatnog tanjira.

Kod Apple-a to je bilo isticanje reduktora pozadinske buke, što znači da jasnije čujete osobu s druge strane žice i pored vjetra, krčanja autobusa ili gralame – a to je problem pred kojim smo se svi našli.

6. Biraj moćne riječi

Šta je ono što vaš community drži na okupu? Oko koje ideje smo se „ovdje danas sastali“? Na šta su skoncentrisani vaši potrošači ili publika?

Reklame za deterdžente u središte stavljaju porodicu, razdraganu djecu, majku koja ima vremena za njih (a možda i za sebe) jer je uštedjela vrijeme na struganju zagorjelog ručka sa šerpe – deterdžent je to učinio za nju, čak i u hladnoj vodi! E, o tome govorimo. Ako  je u pitanju turistička agencija za mlade, trebaju vam riječi poput „avantura“, „zabava“ i slično. Tako se opet okrećemo Apple-u, čiji je glavni izazov da je novi iPhone bolji od starog, koji su već sami toliko nahvalili.

savjeti za prodajni copywriting pozajmljeni od apple-a

Šta mislite koja je bila ključna riječ kampanje? Novo. Novije, najnovije. „Potpuno novi dizajn…“ „Sasvim nova tehnologija…“ „Najnoviji dizajn slušalica…“ Jer je to po čemu njihovi potrošači streme.

7. Pozovi na akciju

Ili kako je prigodnije reći – Call to action – i tretirati ga kao imenicu.

Dakle, govorimo o prodajnom sadržaju koji će na kraju svakako na ovaj ili onaj način reći – „kupi“. Na nama je da sugerišemo kako i zašto. Idealno je ponuditi više opcija, kao što je online naručivanje, direktno u radnji i ponuditi komunikaciju s korisničkim servisom. Pritom – naglasiti benefite svake od opcija. Naručite online – dostava je besplatna. Pozovite nas – naši stručnjaci će vam odgovoriti na sva pitanja.

U čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja?

U čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja?
U čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja?

Greške koje je potrebno zaobići kako bi unaprijedili vaš sadržaj

Ukoliko se bavite online promocijom vašeg poslovanja sigurno vas zanima u čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja.

Nisu rijetki slučajevi u kojima se, uprkos primjeni različitih pristupa u oglašavanju, firme suoče sa činjenicom da ne uspjevaju da ostvare željene rezultate – bilo da se to odnosi na povećanje prodaje, popularnost kompanije na tržištu ili proširenje saradnje sa klijentima.

Upravo zbog toga, predstavljanje kompanije u cilju upoznavanja klijenata sa djelatnošću kojom se bavite, ali i odabir odgovarajuće strategije pomoću koje ćete promovisati svoje proizvode ili usluge, može se ispostaviti i kao veći izazov nego što se u početku čini.

U svemu tome, važno je da utvrdite i zbog čega određeni pristup klijentima nije donio očekivane rezultate. Da li je u pitanju nedovoljno poznavanje stvarnih potreba ciljne grupe, ili potrošačima možda niste pružili dovoljno korisnih informacija o svojim proizvodima i uslugama?

Prije nego što odredite na koje sve načine možete poboljšati strategiju oglašavanja, uzmite u obzir i eventualne razloge zbog kojih vaše predstavljanje klijentima ne doprinosi razvoju poslovanja u mjeri u kojoj to očekujete.

u čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja?

Niste sigurni kome je vaš sadržaj namijenjen

Čak i kada ste odredili profil idealnog predstavnika ciljne grupe, provjerite da li ste sigurni u to da zaista znate kome je vaš sadržaj upućen.

U najvećem broju slučajeva, nije dovoljno fokusirati se isključivo na karakteristike poput ekonomskog statusa, pola ili godina starosti.

Koliko ste upoznati sa potrebama, željama, pa i nesigurnostima i nedoumicama svojih potencijalnih klijenata, i znate li na koji način da koncipirate sadržaj tako da steknu utisak da se obraćate baš njima?

Da biste svoje klijente zaista razumjeli, neophodno je da, osim demografskih podataka, budete svjesni i psiholoških osobina koje utiču na njihovo ponašanje.

Tek kada svoju ciljnu grupu i u tom smislu upoznate, moći ćete sa njom da ostvarite i otvorenu komunikaciju putem koje ćete izgraditi bazu vjernih klijenata.

Klijenti ne mogu da pronađu vaš sadržaj

Nema dileme oko toga da, prilikom plasiranja sadržaja bilo koje vrste, želite da on dođe do što većeg broja potencijalnih klijenata. Ovo se pogotovo odnosi na onlajn objave jer, koliko god one bile dobro osmišljene, teško da će ih ljudi sami od sebe pronaći.

Dakle, nije dovoljno samo da napravite sajt ili redovno objavljujete tekstove na svom blogu. Osmislite dobar newsletter, podijelite linkove ka vašem sajtu i blog postovima preko društvenih medija, promovišite proizvode kroz affiliate marketing – jednom riječju, iskoristite sve prednosti internet oglašavanja.

Previše se fokusirate na prodaju

Ukoliko ste u okviru kampanje oglašavanja osmislili sjajan tekst u kome ste opisali sve prednosti svog proizvoda – i, naravno, pozvali kupce da vam se obrate i uvjere u to da je on kao stvoren baš za njih – vrlo je vjerovatno da zapravo nećete postići željeni efekat.

Istina je da kupci baš i nemaju mnogo volje za čitanje promotivnih sadržaja takve vrste. Na kraju krajeva, pođite od sebe: koliko zapravo i sami obraćate pažnju na reklamni materijal kojim neka kompanija pokušava da vas ubijedi da nabavite neki njen proizvod?

Ukoliko vaš sadržaj pretežno obiluje prodajnim elementima, najprije uzmite u obzir da bi klijentima mnogo više značilo kada biste prepoznali eventualne probleme sa kojima se suočavaju, i predočili im na koji način možete da im pomognete u njihovom rješavanju.

Kada najprije pođete od toga, bićete u mogućnosti da sa klijentima izgradite i odnos koji se bazira na povjerenju.

u čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja?

Klijenti nisu sigurni u to šta mogu očekivati od vas

Da biste stekli povjerenja korisnika, isto kao što vi morate poznavati njihove osobine, tako i oni moraju upoznati vas.

To znači da im se najpre predstavite tako da znaju „ko ste i šta ste“, odnosno šta podrazumijeva vaša djelatnost i šta je ono što imate da im ponudite.

Sem toga, morate im pružiti i adekvatne odgovore na različita pitanja i nedoumice sa kojima se mogu susresti ukoliko žele da vam se obrate ili nabave vaš proizvod.

Prije svega, pokušajte da se stavite na mjesto svojih klijenata – zapitajte se šta bi vas najviše zanimalo a da je vezano za oblast kojom se bavite ili proizvode i usluge koje nudite.

Takođe, uključite se i u aktivnu komunikaciju sa klijentima. Na osnovu toga ćete najbolje procjeniti koje bi im informacije bile od najvećeg značaja, i na koji način da ih predstavite putem sadržaja koji objavljujete.

Vaš sadržaj klijentima nije dovoljno zanimljiv

Ukoliko primjećujete da klijenti ne pokazuju suviše interesovanja za sadržaj koji redovno ažurirate (na primjer, u slučaju objavljivanja blog postova), analizirajte kakve su teme koje u njima obrađujete.

Teško da ćete privući mnogo pažnje ukoliko su u pitanju informacije koje vaši čitaoci mogu da pronađu i na bilo kom drugom sajtu.

Kao i prilikom predstavljanja proizvoda, i tematika blogova koje objavljujete trebalo bi da bude u skladu sa onim što bi vaše klijente najviše interesovalo.

Pažljivo sagledajte šta je ono što vi nudite, šta je vašim potencijalnim klijentima neophodno (i šta zapravo očekuju), i u skladu sa time osmislite jedinstven i zanimljiv sadržaj koji će vaši korisnici rado željeti da pročitaju.

Pritom, istražite i kako druge kompanije koje se bave sličnom djelatnošću plasiraju svoje objave – na taj način možete dobiti korisne smjernice o tome kako da svoju kompaniju, proizvod ili uslugu predstavite na autentičan i originalan način.