U slučaju da ste početnik u marketingu na društvenim mrežama i niste potpuno sigurni što vam govori Facebook Insights – analitika Facebook stranice, ovaj tekst je napisan za vas.
Kako koristiti Facebook Insights? Korištenje Facebooka kao marketinškog alata za oglašavanje, koje je sada u zoni implikacije, može postati puno lakše uz pomoć analize povratnih informacija koju nudi Facebook Insights.
Danas najveću društvenu mrežu Facebook koristi više od dvije milijarde korisnika, koji pravilnim dijeljenjem ovog virtualnog medijskog prostora mogu ostvariti komunikaciju s prijateljima, ali i mnoge druge pogodnosti u poslovnom smislu.
Jeste li ikada zamišljali kako bi bilo kada biste svoje korisnike mogli promatrati iz udobnosti vlastitog doma? To bi vam sigurno dalo jasniju sliku o tome kakav proizvod ili uslugu žele, zar ne?
Upravo to nam omogućuje Facebook Insights – analitika Facebook stranice!
Što su zapravo Facebook uvidi i što nam govori analitika Facebook stranice?
Facebook insights je marketing alat koji nam nudi detaljno upoznavanje s ponašanjem i navikama korisnika.
Analizirati mnogo informacija kao što su: demografija korisnika, jesu li vaši korisnici većinom muškarci ili žene, koje su njihove preferencije uređaja, vrijeme koje korisnici provode analizirajući sadržaj, pravodobnost posjeta tijekom određenog dijela dana i pravovremenost interaktivnosti postovi – mnogi.
Može usmjeriti tvrtke na pravi put i uštedjeti novac i puno vremena.
Jedna od zanimljivijih stvari je analiza konkurentskih najava koje su postigle najveći uspjeh kroz reakcije korisnika. Stoga je razumijevanje podataka Facebook Insights ključno za svakog poslovnog pojedinca.
Klikom na opciju Insights, koju bismo na lokalni jezik preveli kao “insight”, otvara se padajući popis svih potrebnih statistika podijeljenih u nekoliko komponenti.
U nastavku ovog teksta ukratko ćemo objasniti kakve podatke možemo očekivati u svakoj pojedinoj kartici i što nam oni govore.
Pa počnimo…
Kako koristiti Facebook Insights
Komponente alata Facebook Insights su:
• Pregledili “recenzija”
Ova kartica nam daje sažetak naše Facebook stranice u posljednjih sedam ili 28 dana. Ova opcija je prva na listi i kao takva nam daje odgovore na neka od sljedećih ključnih pitanja: Koliki je broj fanova naše stranice, koliki je doseg naših objava, koliki je ukupan broj jedinstvenih korisnika koji su posjetili našu stranice, kakve su njihove reakcije na naše objave itd.
• Oglasi/Promocije – “Promocija”
Ovo je iznimno korisna opcija Facebook insights alata koja nas sprječava da nepotrebno trošimo budžet na objave koje nisu dobile dobar odjek. Ako želite aktivirati raniji post tako što ćete ga podržati određenim iznosom novca, možete si pomoći analizom grafikona prikazanih na ovoj kartici “Promocije”.
• Followers & likes – tj. “pratitelji i obožavatelji” našeg sadržaja
Za svaku tvrtku koja koristi Facebook u marketinške svrhe, iznimno je važno povećati broj ljudi koji prate stranicu i kojima se stranica sviđa.
U koje doba dana korisnici provode najviše vremena prateći naš sadržaj i odakle dolaze naši novi pratitelji mogu nam pomoći razumjeti njihove navike i prilagoditi se tim navikama. Sve ove informacije možete pronaći u odjeljcima “Sljedbenici” i “Sviđa mi se”.
• Dohvatiti ili “Doseg” naših publikacija
Ako bismo nakon objave željeli pogledati statističke podatke u obliku broja osoba kojima je publikacija prikazana besplatno, tj. organski i/ili plaćeni raspon, analizirat ćemo grafiku na kartici “Doseg”.
• Prikazi stranice – što bismo preveli na lokalni jezik kao “pregled stranice”
Pregledi su alat koji će nam dati uvid u brojke o ukupnom broju pregleda stranice u određenom vremenskom razdoblju, te ukupnom broju korisnika, njihovoj dobnoj strukturi, kao i mjestu s kojeg su pristupili našoj stranici.
• Radnje na stranici i objavama
Aktivnosti na stranici će nam dati podatke koji će nam pomoći ovisno o tome što želimo postići s korisnikom. U ovim odjeljcima prije svega možemo dobiti vrlo korisne informacije kao što su općenite informacije o ukupnim aktivnostima na našoj stranici.
No, ova opcija će biti posebno zanimljiva ako u objavi imamo neki “poziv na akciju”, jer tada možemo ispitati atraktivnost naše objave kroz broj korisnika koji su “kliknuli” na naš CTA – upute, broj telefona ili web stranicu . Sve ove podatke možemo sortirati prema spolu, broju godina, uređaju i mjestu pristupa.
Odjeljak publikacije pružit će nam informaciju o vremenu u kojem je naša objava naišla na najveći broj reakcija. To nam može pomoći za svaki sljedeći, jer ćemo znati “koji dan u tjednu” i “koje doba dana” je najbolje postaviti novu objavu.
Također možemo pratiti popularne objave našeg natječaja. A ispod glavne statistike nalazi se popis svih naših prethodno objavljenih objava, s poveznicama i podacima o broju ljudi koji su ih vidjeli, aktivnostima, promociji i datumu objave. Drugim riječima, Facebook nam daje mali sažetak našeg posta ovdje.
• Videozapisi
Video promocija se pokazala kao jedan od najuspješnijih oblika promocije na Facebooku. Budući da priprema video promotivnog materijala zahtijeva više vremena bit će nam bitne povratne informacije naših korisnika, posjetitelja itd.
Ova kartica će nam omogućiti da dobijemo informacije poput broja pregleda u promatranom razdoblju, jesu li korisnici gledali prvih deset sekundi ili su se zadržali malo duže, koji su najpopularniji videi naše stranice, kao i druge korisne informacije o našim video snimke na stranici.
• Narod
Ljudi je odjeljak koji prikazuje informacije o korisnicima koji imaju kontakt s našom Facebook stranicom.
To su podaci kao što su postotak muškaraca i žena koji prate našu stranicu, postotak korisnika koji dolaze iz određene zemlje, kao i koliko je od ukupnog broja pratitelja aktivni korisnici, a koliko pasivnih promatrača, što je ukupan broj korisnika Facebooka do kojih su došli na objavama itd.
• Poruke
Ovo je odjeljak koji nudi sažetak naše komunikacije putem poruka u razdoblju od 7, 28 ili 180 dana. Vrlo je važno što prije odgovoriti na poruke koje nam stižu na stranici, jer je to potvrda da su naše promotivne objave otišle u dobrom smjeru.
Tada smo najbliži postizanju obraćenja. Ako nismo u mogućnosti odmah odgovoriti na poruke, Facebook nam opet nudi svoju pomoć u obliku izrade generičke poruke ili chatbota.
Izrada generičke poruke s najčešće traženim informacijama može nam uštedjeti vrijeme, pružiti korisne informacije potencijalnom kupcu i istovremeno mu dati važnost.
Na kraju dolazimo do zaključka da je marketinški svijet jednostavan. Ili nije? Sve je stvar pristupa. Analiza statistike Facebook Insights koju prikuplja Facebook skratit će vaš put od amatera do profesionalca.
Besplatan je i dostupan svima. Potrebno je samo malo vašeg vremena. Zato je vrlo važno da dio tog vremena posvetite analizi spomenutih Facebook Insights podataka. Nemojte trošiti novac na ponavljanje pogrešaka koje vaše postove čine manje atraktivnim.
Razumijevanje Facebook analitike posredovat će u razumijevanju marketinških stručnjaka sa željama i navikama naših korisnika te psihologijom ponašanja potrošača. A razumijevanje je prvi korak ka povezivanju.
Tako će povezivanje s njihovim željama i navikama posredovati u postizanju najboljih rezultata naših promotivnih objava.
Pročitat ćemo razmišljanja naših korisnika i ići “po kosu”. I tada ćemo biti korak bliže obraćenju. I tada ćemo svi biti sretni! A sve zahvaljujući Facebook analitici.
PREPORUKA
- Kako se koristi Canva
- Kako Zaraditi Na Instagramu
- Kako koristiti Pinterest za blog
- Kako pronaći ideje za pisanje bloga
- Najbolji sajtovi za online zaradu
- Korisni računalni savjeti i trikovi
- Zarada od hobija