Umjetna inteligencija odavno je naša stvarnost. I sami se svakodnevno susrećemo s ovom tehnologijom, a da toga nismo ni svjesni.
Vjerojatno prva pomisao kada čujete pojam umjetna inteligencija je scenarij znanstvenofantastičnog filma. Međutim, to je daleko od istine.
Što se točno podrazumijeva pod umjetnom inteligencijom?
Umjetna inteligencija znači sposobnost umjetne tvorevine da ostvari funkcije koje su karakteristične za ljudsko mišljenje. Cilj istraživanja umjetne inteligencije je razvoj programa (softvera) koji će omogućiti računalima da se ponašaju na način koji bi se mogao okarakterizirati kao inteligentni.
Dakle, radi se o procesu u kojem softver, na temelju prethodno prikupljenih podataka, može riješiti određeni problem na inteligentan način, poput čovjeka.
Umjetna inteligencija našla je svoju primjenu u mnogim područjima, uključujući marketing.
Mnoge tvrtke poput Amazona, Googlea i Netflixa već dugo koriste prednosti ove tehnologije i pokušavaju je poboljšati.
Google koristi dobro poznati algoritam RankBrain na temelju čega se rangiraju rezultati pretraživanja, što je iznimno važan čimbenik SEO optimizacije.
Drugi primjer je Google karte. Ova aplikacija nije umjetna, ali koristi podatke iz više izvora za bolje predviđanje rute do odredišta.
Mnogo je primjera primjene umjetne inteligencije u praksi i ona će se u budućnosti sve više koristiti te će kao takva postati dostupna malim poduzetnicima za unapređenje poslovanja.
Prednosti su višestruke, a u nastavku ćemo reći nešto više o tome načine na koje će umjetna inteligencija oblikovati budućnost digitalnog marketinga.
UMJETNA INTELIGENCIJA I MARKETING SADRŽAJA
Svi oni koji se bave digitalnim marketingom svakodnevno su suočeni s brojnim zadacima u kojima je potrebno predvidjeti njihove konačne rezultate.
Jedno od područja gdje je prisutno “prognozavanje”. sadržajni marketing. Od pitanja što napisati, odnosno što će ciljana publika čitati, za koje ključne riječi, do toga kada, gdje i koliko često objavljivati isti sadržaj, napravljena je svakodnevica marketingaša.
Za rješavanje ovog problema ulaže se mnogo novca u razvoj alata i platformi koje primjenjuju strojno učenje, a koje bi imalo za cilj potpuno eliminirati špekulacije.
Koristeći umjetnu inteligenciju, algoritam bi generirao najbolji mogući sadržaj za ciljanu publiku na temelju prethodno prikupljenih podataka.
Umjesto A/B testiranja različitih sadržaja, program će za nekoliko sekundi moći odgovoriti na gornja pitanja. Ovo će zapravo značiti velika ušteda vremena za analitičare, a stručnjaci za content marketing moći će više vremena posvetiti kreativnom dijelu content marketinga.
HubSpot je zapravo već implementirao strojno učenje kao alat za content marketing strategiju. Ovaj alat pomaže trgovcima da otkriju i testiraju nove ideje za online sadržaj.
Acrolinx je platforma koja može koristiti umjetnu inteligenciju za pristup, ocjenjivanje i pružanje online sadržaja te pružanje smjernica o tome kako stvoriti još bolji sadržaj. Sadržaj prilagođen vašoj ciljnoj publici učinkovitiji je i dovodi do boljeg korisničkog iskustva.
Korteks nudi analizu sadržaja natječaja, ali s fokusom na društvene mreže. Na temelju takve analize može se kreirati bolja strategija content marketinga. Nadalje, Cortex nudi i mogućnost određivanja najboljeg rasporeda objava na društvenim mrežama.
UMJETNA INTELIGENCIJA I DRUŠTVENE MREŽE
Umjetna inteligencija je već prisutna u ovom dijelu i puno nam pomaže u optimizaciji online marketinških kampanja.
Prilikom izrade Facebook oglasa vjerojatno ste naišli na upit “Želite li pokrenuti ovaj oglas?”. Sve što trebate učiniti je nastaviti kreirati oglas prema preporukama samog Facebooka. Ova mogućnost u potpunosti predstavlja dostignuće u području razvoja umjetne inteligencije.
Usput Facebook Insights alate možemo vidjeti precizne podatke o fanovima – na koje objave najviše reagiraju, odakle dolaze, što im se sviđa itd. To je moćan alat s kojim pratimo publiku dok je u interakciji s Facebook stranicom.
Google Analytics pruža još točnije podatke na temelju niza zaključaka o tome što publika voli i što se ne mora svaki put ponovno analizirati, a putem umjetne inteligencije Google Ads utvrđuje Ocjena kvalitete oglasi.
Uzorak 89 jedna je od platformi koja koristi strojno učenje za optimizaciju marketinških kampanja na društvenim mrežama u samo nekoliko klikova. Ovaj alat djeluje kao pomoćnik koji daje preporuke kako rasporediti svoj proračun, ali i napraviti neke promjene i prilagoditi se novim okolnostima.
Persado je platforma koja koristi umjetnu inteligenciju za kreiranje sadržaja za oglase na društvenim mrežama. Ovaj softver prikuplja sve više podataka kroz svaku kampanju i tako uči o vašoj robnoj marki i publici kako bi kao rezultat pružio optimiziraniji sadržaj.
PREPORUKA PROIZVODA NA STRANICAMA ZA E-TRGOVINU UZ POMOĆ UMJETNE INTELIGENCIJE
Jeste li se ikada zapitali kako Netflix ponekad zna bolje od nas što volimo gledati? Ili kako Amazon zna koje bismo proizvode kupili? Odgovor na ova pitanja leži u primjeni umjetne inteligencije za poboljšanje korisničkog iskustva.
Korisničko iskustvo uključuje ponašanja, stavove i emocije koje korisnik doživljava dok koristi određeni proizvod, uslugu ili sustav.
Iznimno je važan za uspjeh određene stranice i u konačnici za postizanje prodajnih ciljeva. Mnogi čimbenici utječu na korisničko iskustvo, no ono što će zasigurno zadržati korisnike stranice na istom je predlaganje sličnih proizvoda.
Za praćenje navika korisnika koristi se umjetna inteligencija i na temelju tih podataka preporučuju se proizvodi za koje se smatra da su interesantni korisnicima.
Glavni cilj svake eCommerce stranice je povećati konverzije. Zadržavanje korisnika web-mjesta upućivanjem na druge slične proizvode izvrstan je način da se to postigne. Mnoge tvrtke nude alate koji to omogućuju Nextopija.
CHATBOTI
Mnogi marketinški stručnjaci vjeruju da su chatbotovi najbolja stvar koja se dogodila digitalnom marketingu.
Chatbot je softver koji omogućuje komunikaciju između stroja (računala) i korisnika bez utjecaja ljudskog faktora. Mogu se koristiti kao poruke dobrodošlice na stranici, predstavljanje nekih događaja, zakazivanje sastanaka, ali sve u cilju poboljšanja korisničke podrške.
Postoje dvije vrste chatbotova – chatbotovi koje pokreće umjetna inteligencija i „obični“ chatbotovi.
Ako ih ne pokreće umjetna inteligencija, njihova je upotreba značajno ograničena. Na primjer, ako korisnik postavi pitanje na koje niste računali prilikom kreiranja logike chatbota, chatbot jednostavno neće dati točan odgovor.
Upravo zbog ovih nedostataka razvijena je chatbot tehnologija koju pokreće umjetna inteligencija. U ovom slučaju, chatboti imaju sposobnost razumjeti namjeru korisnika i odgovoriti na pitanje kao ljudsko biće.
MobileMonkey je jedna od chatbot platformi za kreiranje chatbotova pomoću umjetne inteligencije na Facebooku. Putem ove aplikacije lako se mogu kreirati poruke, što je čini dostupnom malim poduzećima.
Navedeni alati i platforme omogućuju izvođenje što većeg broja zadataka sa što manje resursa.
Činjenica je da tehnologija umjetne inteligencije postaje sve dostupnija i da će njezina primjena pojednostaviti izvršavanje svakodnevnih zadataka u području digitalnog marketinga. veće uštede vremena.
Ovo su samo neke od prednosti umjetne inteligencije. No, danas ima i značajna ograničenja i trebamo biti oprezni u njegovoj primjeni, jer se ljudski faktor ne može nadomjestiti.
Jeste li i sami koristili neki od alata koje pokreće umjetna inteligencija?
Preporuka:
- Kako se koristi Canva za Instagram
- Kako zaraditi sa Canva alatom
- 20 načina kako zaraditi novac online!
- Financiranje električnih vozila
- Kako naučiti digitalni marketing
- Kako podesiti VPN mrežu