back to top

Kako koristiti TikTok za posao? (VODIČ ZA POČETNIKE)

Pitate se o čemu TikTok toliko priča u posljednje vrijeme? Želite li znati kako koristiti TikTok za posao?

U tekstu koji slijedi istaknuli smo najvažnije stvari o ovoj aplikaciji i njenim korisnicima, uz prijedloge kako koristiti TikTok za posao. 

Ako imate više od 30 godina, vjerojatno ste čuli samo za TikTok. Rječnik generacije Z: Trenutno je ultra mega popularna društvena mreža (među tinejdžerima i mladima od 16 do 24 godine).

Ova generacija, koja je praktički rođena i stopljena s tehnologijom, njezin je najveći korisnik.

Oko milijardu i pol korisnika, njih 500 milijuna aktivnih na mjesečnoj razini, dovoljan je razlog da se, ako niste, već zainteresirate za ovo “kinesko čudo”. Čim uđete na stranicu aplikacije, Tik Tok vam kaže: “Uljepšajte si dan. Pravi ljudi. Pravi udarci”. Još ti ništa nije jasno.

kako koristiti tiktok za posao? (vodič za početnike)

I to tek kada preuzmete aplikaciju (besplatna je i lako se može preuzeti sa: Apple Store ili Google Play), zasigurno ćete doživjeti svojevrsni šok, jer ćete pronaći puno kratkih videa u kojima se mladi gotovo glupiraju. No, kao i svaka društvena mreža, i ova počinje s djecom, a kad djeca budu tu – roditelji će doći vidjeti što djeca rade.

Upravo je to bio razvojni put ostalih popularnih mreža: djece, seniora i konačno brendova. Stoga tvrtke koje ciljaju generaciju Z moraju paziti i čak se uključiti u ovu platformu.

Ali krenimo od početka…

Što je TikTok?

Kineska društvena mreža dizajnirana za zabavu, za snimanje kreativnih videa u trajanju od 15 do 60 sekundi. Ima mogućnost prijenosa uživo, kreiranja GIF-ova i sve to s mnogo efekata.

Kao i nekadašnji Vine, oponaša popularne društvene mreže Snapchat i Instagram, ali opet drugačije. Najsličniji je YouTubeu, jer mu primarna funkcija nije povezivanje i izravna komunikacija, već u stvaranje video sadržaja.

Započela je svoj život 2016. kao umjereno uspješna aplikacija za dijeljenje videa – kao Douyin u njezinoj rodnoj Kini i kao TikTok u drugim zemljama.

Kineska tvrtka ByteDance kupila je 2018. godine Musical.li (tada popularnu aplikaciju za glazbene video zapise za sinkronizaciju usana, također kinesku) premjestivši sve svoje nekineske korisnike na novostvoreni TikTok. Ta tvrtka nastavlja voditi Douyin kao posebnu aplikaciju u svojoj matičnoj zemlji.

Tijekom prethodna dva, posebno u 2019., TikTok postala aplikacija, koja je premašila popularnost i Facebook kada je u pitanju broj novih korisnika. Rangirano je po broju preuzimanja više od Twitter, LinkedIn, Pinterest Snapchata.

Trenutno je dostupan na preko 150 tržišta i 75 jezika i apsolutni je hit među djecom i tinejdžerima.

Značajka sinkronizacije usana, koju je TikTok naslijedio od Muscal.li, i dalje je najčešće korištena značajka aplikacije.

Kako koristiti TikTok i tko ga koristi?

Svatko može jednostavno snimiti video i objaviti ga uz razne filtere i pozadinsku glazbu te se na taj način izraziti i privući publiku.

Međutim, TikTok je namijenjen tinejdžerima i mladima. Dakle, još uvijek je velikim dijelom čine korisnici mlađi od 30 godina, oko 66%. Sličan postotak korisnika TikToka su žene.

Kratki video formati budućnost su interneta, a TikTok upravo to pruža svojim korisnicima koji mogu izraziti svu svoju kreativnost u roku od nekoliko sekundi.

Porast popularnosti donio je sve više i više raznolikosti u videozapise koje ljudi dijele, tako da to više nije samo glazba, već i videozapisi u kojima ljudi pokazuju svoje vještine, talente, omiljenu hranu i proizvode koje koriste.

Svi ovi alati za kreiranje videa prilagođeni su pametnim telefonima i uz vrlo malo intervencija može se postići učinkovit sadržaj, od usporavanja, ubrzavanja, korištenja pozadinskog zvuka i dodavanja drugih efekata u kratkom vremenu.

Jednostavno, dovoljno je imati ideju i pametni telefon, a evo i videa i prilike za “pet sekundi slave”.

Po svojoj se jednostavnosti najviše razlikuje od npr. Youtube i Instagram koji zahtijevaju daleko više truda da sve izgleda “ispeglano”, od proizvodnje do hrpe drugih detalja.

A sve što je snimljeno na TikToku može se podijeliti na drugim društvenim mrežama.

kako koristiti tiktok za posao? (vodič za početnike)

TikTok poslovni profil

Kako koristiti TikTok za posao?

Iako ova društvena mreža još uvijek nema približno korisnika iz BiH poput Instagrama ili Facebooka (barem onoliko koliko se može pretražiti samom aplikacijom, jer trenutno ne postoji statistika korištenja na ovom području), sada je pravo vrijeme da idite tamo, jer sve prognoze idu u tom smjeru da će TikTok za godinu-dvije postati nešto što će biti standard.

I jako je važno biti među prvim brendovima kada publika počne dolaziti.

U nastavku su neke ideje za tvrtke koje žele koristiti TikTok za promociju…

Pokrenite TikTok profil

TikTok vam omogućuje stvaranje jedinstvenog i zabavnog sadržaja, tako da možete stvoriti profil i dijeliti ga.

Građevinska tvrtka to sigurno neće napraviti, ali ja npr. mogu. proizvođači odjeće, obuće, kozmetike, fitnes centri, zdrava hrana, sportski klubovi i drugi čija su ciljna skupina mladi.

Očigledno je to teže postići nego na tradicionalnijim platformama poput Facebooka, Instagrama ili Twittera, jer je riječ o mlađoj publici koju, u principu, ne zanimaju tvrtke i njihove reklame proizvoda.

Žele zabavan, dinamičan, originalan sadržaj, pa ćete morati dobro pogledati koje vrste sadržaja voli vaša ciljana publika i podijeliti slične.

Prema istraživanju marketinške agencije GlobalWebIndex, mladi u dobi od 16 do 24 godine u 2019. godini u prosjeku su provodili sedam sati dnevno isključivo na društvenim mrežama. A da bi se povezali s mlađom publikom, brendovi moraju pratiti promjenjivo ponašanje generacije Z, koja ove godine čini 40% globalnih potrošača.

Na TikToku je naglasak na sadržaju, a ne na onome tko ga kreira. Dokaz tome su brojni profili koji imaju relativno mali broj pregleda i lajkova na većini videa, ali su uspjeli, primjerice, postati viralni. samo jedan video.

A video na internetu još uvijek je u centru pažnje. Procjenjuje se da će do 2022. video zauzimati 82% cjelokupnog internetskog prometa.

Mnogi korisnici prate sadržaj putem opcije Za tebekoji se nalazi na naslovnoj stranici aplikacije, putem koje im TikTok pokazuje ono što misle da im je relevantno, uzimajući u obzir nekoliko čimbenika, uključujući lokaciju.

Naravno, možete izravno provjeriti što rade oni koje pratite kroz opciju Slijedećizatim se može pretraživati ​​po hashtag-u, korisniku i videu.

Obično, kada pregledate sav sadržaj koji se nalazi, a što ne oduzima puno vremena (jer videi traju samo nekoliko sekundi), sigurno ćete se vratiti na opciju Za tebe otkriti neki novi sadržaj.

A sadržaj se može pretraživati ​​i po hashtag-u, pa ih treba pažljivo birati, a pogotovo ako ste lokalna tvrtka, dodajte npr. lokalni hashtag. #Banja Luka.

Nedavno je moguće dodati URL sadržaju, npr. trgovinama, tako da je osim organskog dosega (što je danas teško izvesti npr. na Facebooku bez određenog budžeta za promociju) značajan i promet na web stranici.

Surađujte s influencerima

Kako koristiti TikTok za posao?

Za naše tržište, koje se još uvijek razvija kada je ova društvena mreža u pitanju, ovo je također jedna od najboljih opcija.

Ako već poznajete neke influencere zanimljive za vaš posao i sa značajnim brojem pratitelja na Facebooku, Instagramu ili YouTubeu, velika je mogućnost da već imaju svoju TikTok publiku. I influenceri će ostati na popisu trendova u digitalnom marketingu 2020. pa se isplati ulagati u suradnju s njima.

Pretražujući hashtag BiH (#bih) i korisnike s istim imenom, ističu se neki mladi ljudi s ovih prostora koji dobro plivaju na TikToku.

Među njima su popularni banjalučki “YouTuberi” Filip i Zaga, koji bi mogli biti zanimljivi za npr. trgovine igračaka za djecu, a značajnu “vojsku” na TikToku ima mladi pjevač iz Banja Luke Sergej Pajić (blizu 100.000 pratilaca).

Suradnja s bilo kojim influencerom, pogotovo s “TikTokerom” – mora izgledati “prirodno”, tj. influencer zna koji sadržaj voli njegova publika i trebao bi kreirati takav sadržaj s vašim brendom: koristiti ga u svakodnevnom životu ili barem tako nešto.

U konačnici, ta će suradnja zasigurno dovesti do povećanja svijesti o tome što promovirate.

Pokrenite izazove s hashtagom

Kako koristiti TikTok za posao?

Vrlo zanimljiva opcija koja nudi brzi angažman je stvaranje hashtag izazovi. Ovaj način promoviranja poslovanja zapravo potiče korisnike TikToka da kreiraju sadržaj i dodaju mu brendirani hashtag.

Neki od najpoznatijih svjetskih brendova već su radili na tim izazovima i uključili fascinantne brojke. Dakle, bio je jedan od prvih pogodi s kojima je TikTok surađivao u sklopu kampanje #inmydenim.

Samsung je također imao sjajne kampanje na TikToku za GalaxyA, i to ovu izazov dosegao je gotovo 30 milijuna ljudi.

Čak su i BMW i Ralph Lauren imali svoje izazove na ovoj platformi, ističući da je “TikTok brzorastući kanal društvenih medija koje koriste za promociju, prisluškujući mladu, digitalno pametnu ciljanu publiku”.

Ovi izazovi ne samo da promiču poslovanje, već i dovode do interakcije. Naravno, izazovi ne bi trebali biti zahtjevni, već što jednostavniji s mogućnošću da korisnici unesu svoju dozu “osobnog”.

Ili hashtag koji je u trendu, a odgovara vašem opisu posla, možete jednostavno dodati svom sadržaju ili mu se pridružiti (#wintersports je trenutno aktualan i spominje se u čak 1,9 milijardi objava).

Hashtag izazovi mogu se postaviti i kao dio TikTokovog sustava oglašavanja, koji je trenutno dostupan samo u nekoliko zemalja (za Europu je još u fazi testiranja).

kako koristiti tiktok za posao? (vodič za početnike)

Iako su bili druga najpreuzeta aplikacija u prošloj godinimeđutim, posljednji mjeseci 2019. prošli su u njihovim zabranama: i američka vojska i mornarica zabranile su njegovu upotrebu uz objašnjenje da postoje potencijalni rizici korištenja osobnih podataka.

U svakom slučaju, ako želite imati taj besplatni doseg o kojem svi pričaju, to više nije na Facebooku i Instagramu. Tu je TikTok, relativno nov, posebno u poslovnom svijetu.

Njegove brojke govore same za sebe, a vrijeme će pokazati je li ovo novi Instagram kojem su mladi “pobjegli” kada su na Facebook stigli oni malo stariji.


Moja Digitalna Akademija

Preporuka:

Supported by TNT Groupspot_img

Drugi upravo čitaju

Kako pravilno uraditi SEO za blog

Za dobar i uspešan blog potreban je, pre svega,...

Najbolji sajtovi za online zaradu

Trend zarađivanja novca putem interneta cvjeta od trenutka krize...

Globalhost d.o.o. širi svoje poslovanje preuzimanjem servisa Genesis

U najnovijem razvoju događaja na tržištu web hostinga i...

Kako Dovesti Posjete Na Blog

Kako dovesti posjete na blog je često pitanje i...