Sjećate li se jednog od prvih načina komunikacije putem interneta? Da, bio je to e-mail!
U početku je služio uglavnom za komunikaciju, no od tada je prešao dug put i može se reći da je danas jedan od najvažnijih kanala promocije. Email marketing kuca na vrata i širom ih otvara.
Danas gotovo da nema osobe koja nema email adresu i vjerovali ili ne, email ima oko 4 milijarde korisnika, dok se svakodnevno šalje putem 200 milijardi e-poruke. I taj broj svakim danom raste! Shvaćate li koliki je potencijal?
Nadamo se da su vam ove vrtoglave brojke dale motivaciju da krenete ovim putem i date šansu e-mail marketingu. Ako jesu, nastavite čitati jer u tekstu koji slijedi možete saznati sljedeće:
- Što je email marketing?
- Koje su prednosti email marketinga?
- Kako napisati dobar prodajni email?
Jesi li spreman?
Što je email marketing?
Sigurno je svatko od vas dobio veliki broj mailova koji izgledaju ovako:
“Samo danas! 50% popusta. Prijavite se!”
ili
“Jana je isprobala našu čarobnu formulu i postigla nevjerojatne rezultate.”
Ako ste mislili da je ovo email marketing, varate se. Ovo je obična neželjena pošta koja je nažalost zasjenila pravi email marketing.
Dakle, što je email marketing?
E-mail marketing je slanje komercijalnih poruka putem e-pošte s ciljem educiranja, povećanja lojalnosti i prodaje. Najvažnije u e-mail marketingu je da se sve temelji na principima pristanka, segmentacije i personalizacije.
Što to zapravo znači?
- Pisanje prodajne e-pošte razlikuje se od pisanja obične e-pošte. Prodajna e-pošta treba imati vrijednost, jasan cilj i autentičan ton što znači da korisnicima trebate pružiti korisne informacije i odgovore na potencijalna pitanja te tako potaknuti angažman koji odgovara vašem poslovanju.
- Ne bismo trebali slati prodajne e-poruke bez pristanka primatelja. Dakle, korisnici se sami prijavljuju na vaše e-mail liste, a vi biste ih trebali privući magnetom. Magnet može biti e-knjiga, besplatni tečaj, priručnik, webinar, kuponi za popust itd. Mogućnosti je mnogo, samo trebate malo kreativnosti. Ako vas zanima kako povećati broj pojavljivanja na vašem Newsletteru, pročitajte tekst ovdje.
- Moramo segmentirati korisnike prema njihovim interesima, a zatim im slati e-mailove na temelju njihovih interesa.
- Što je više moguće, e-poruke moraju biti personalizirane i napisane na topao i prijateljski način.
Koje su prednosti email marketinga?
Glavna prednost e-marketinga je da je e-pošta besplatna. Također se vrlo lako otvara račun, a još je lakši za korištenje. E-mail adresa je potrebna praktički svima (poslovnim, svim društvenim mrežama, forumima i sl.) i zato je imaju gotovo svi korisnici interneta.
Zatim, činjenica je da velik broj korisnika e-pošte provjerava svoj e-mail pretinac čim se probude, a to se ne može reći za ostale kanale komunikacije.
Vrlo važna prednost je to što jesi VI VLASNIK VAŠE E-MAIL ADRESE što nije slučaj s računima na društvenim mrežama.
Nažalost, društvene mreže su u vlasništvu njihovih osnivača i oni su ti koji odlučuju o vašoj sudbini. Nikada ne znate kada bi vas mogli zabraniti ili kada će određena društvena mreža, a s njom i svi vaši podaci, prestati postojati. Nitko ne može uzeti vašu e-mail adresu.
E-mail marketing je najbolji način za online prodaju jer ostvaruje bolje konverzije plasirajući svoje proizvode segmentiranim korisnicima.
Kako napisati dobar prodajni email?
Ako vaši e-mailovi nisu dobro napisani i ne nude nikakvu vrijednost, a da ne spominjemo segmentaciju i personalizaciju, što mislite da će se s njima dogoditi? Da, velika je vjerojatnost da se neće otvoriti, a najgore je što će završiti u smeću.
Kako biste izbjegli ovaj scenarij, pripremili smo se za vas 11 pravila za pisanje prodajnih e-poruka. Pratite ih i sigurno ćete pisati mailove koji otvaraju, čitaju i što je najvažnije prodaju proizvod.
to su:
- Naslov e-pošte mora privući pažnju.
- Sadržaj Vaše e-pošte mora biti kvalitetan i u skladu s temom.
- Prilagodite sadržaj teksta svakom korisniku, ako je moguće.
- Neka vaša e-pošta bude kratka i jasna.
- Fotografije i videozapisi čine sadržaj privlačnijim.
- Pišite drugom osobom i prijateljskim tonom.
- Uvijek naglašavajte prednosti proizvoda u odnosu na karakteristike.
- Budite ugodni, otvoreni i iskreni.
- Završite svoju e-poštu pozivom na akciju.
- Planirajte slanje e-pošte.
- Optimizirajte e-poštu za mobilne uređaje.
Počinjemo…
PRAVILO #1 – NAZIV MORA PRIVUČITI PAŽNJU
Kada otvorite svoju e-poštu, što prvo vidite u pristigloj pošti? Adresa e-pošte i pošiljatelj e-pošte. I što ti to govori? Naslov mora biti privlačan jer ako to nije slučaj, korisnici neće ni otvoriti e-mail.
Kako napisati dobar naslov?
Obećajte nešto dobro svojim kupcima. Nešto konkretno. Ako korisnici znaju što ih čeka u mailu i da im sadržaj može pomoći, educirati ili zabaviti, rado će ga otvoriti.
Možete koristiti emotikone. Postavljajte pitanja na koja korisnici traže odgovore, ali pazite, puno upitnika i uskličnika u naslovu smatra se neželjenom poštom.
Koristite brojeve. Brojevi daju potvrdu i imaju moć.
Također možete koristiti ove savjete za pisanje naslova za web sadržaj. Zapamtite, vaš naslov je poput ključa koji otključava e-poštu pa provjerite da ključ nije izgubljen.
BUDI KREATIVAN!
PRAVILO #2 – SADRŽAJ VAŠEG E-MAIL MORA BITI KVALITETAN I U SKLADU S NASLOVOM
Najvažnija stvar u vezi sa sadržajem vašeg e-maila je da je u skladu s naslovom. Naslov je tu da zainteresira korisnike da otvore e-poštu, ali ako ne pronađu ono što ste im obećali u naslovu u sadržaju, nemojte više nikada otvoriti svoje e-poruke.
Sadržaj vaše e-pošte mora biti KVALITETA. Ako vaš sadržaj ispunjava ovaj važan zahtjev, vaši će korisnici rado čitati vaše e-poruke. Ako šaljete e-poštu samo da biste ih poslali, očekujte da će biti poslani u smeće.
Dakle, ponudite korisnicima odgovore na pitanja i dajte im vrijednost. Zauzvrat, možete steći lojalnost.
Prilikom pisanja uvijek pazite na gramatiku i pravopis kako se ne biste ponašali neozbiljno.
PRAVILO #3 – PRILAGODITE SADRŽAJ SVAKOM KORISNIKU, AKO JE MOGUĆE
Znate li tko je svakom korisniku najvažnija osoba? On sebi. Imajte to na umu kada pišete svoje e-poruke.
Generičke e-poruke koje su iste za sve korisnike lako su prepoznatljive i to nije dobra strategija. Ako vaši korisnici primaju e-mailove čiji sadržaj nije u skladu s njihovim interesima, logično je gdje će takav e-mail završiti.
Zamislite sljedeću situaciju. Imate dva korisnika zainteresirana za digitalni marketing. Jednog zanima samo SEO dok drugog zanima web dizajn. Iako su oba korisnika zainteresirana za digitalni marketing, jasno je da im nećete slati mailove istog sadržaja.
To svakako ne znači da trebate napisati 1000 e-poruka svaki zasebno, ali nekoliko različitih grupa e-poruka – da!
Ako dobro segmentirate korisnike, to vam neće biti težak zadatak. Prilagodite i naslove i sadržaj svojim korisnicima prema njihovim interesima i potrebama. Za bolje rezultate potrebno je samo malo truda.
PRAVILO #4 – UČINITE SVOJ E-MAIL KRATKI I JASNI
Istaknite ono što je najvažnije u prvom odlomku svoje e-pošte. Neka slijedi naslov i dodatno zainteresirajte vaše korisnike.
Jasnoća vašeg e-maila je vrlo važna jer da bi korisnik mogao donijeti odluku o kupnji nečega, mora znati što kupuje i zašto mu je to potrebno.
Također je važno da bude kratak. Nemojte pretrpavati sadržaj svoje e-pošte informacijama jer ih korisnici najvjerojatnije neće pročitati. Uvijek pišite samo relevantne informacije koje će vašeg korisnika navesti na akciju, tj. shopping. Razmislite o vremenu svojih korisnika.
Ako zaista želite obogatiti svoj sadržaj informacijama, bolje je to učiniti pomoću gumba “Saznajte više” koji će dovesti do vaše web stranice.
PRAVILO br. 5 – FOTOGRAFIJE I VIDEOPISI ČINJU SADRŽAJ ATRAKTIVNIM
Snaga fotografija i videa u sadržaju je dobro poznata. I ovdje to trebate iskoristiti.
Provjerite jesu li fotografije i videozapisi povezani sa sadržajem i da li se lijepo uklapaju u njega. Bilo da se radi o fotografijama vaših proizvoda ili fotografijama nekoga tko koristi vaš proizvod. Obratite pažnju na veličinu fotografija kako ne bi usporavale otvaranje vašeg e-maila.
Isto pravilo vrijedi i za video. Neka budu kratki s jasnom porukom. Video je poželjno staviti u obliku poveznice.
Nemojte pretjerivati s fotografijama jer vaš sadržaj nije okarakteriziran kao neželjena pošta. Jedan, ali vrijedan bit će sasvim dovoljan.
PRAVILO #6 – PIŠI U DRUGOJ OSOBI I PRIJATELJSKIM TONOM
S kim najviše voliš razgovarati i kome najviše vjeruješ? Prijatelji, zar ne?
Napišite svoje e-mailove u drugom licu koristeći zamjenice “VI”, “VAMA”. Na taj način na prvo mjesto stavljate kupca, a ne proizvod. Zapamtite tko je najvažnija osoba svakom korisniku.
Ponašajte se kao prijatelj koji želi pomoći, saslušati probleme i potrebe. Osim što ćete olakšati korisniku da sazna što korisniku treba, popeti ćete se i nekoliko stepenica više na ljestvici povjerenja. Učinite svoje mailove zanimljivijim dodavanjem malo humora, ispričajte neku zanimljivu situaciju koja vam se dogodila i slično. Kao pravi prijatelji.
PRAVILO #7 – UVIJEK NAGLASITE PREDNOSTI PROIZVODA NAD KARAKTERISTIKAMA
Ponovit ćemo kao papige činjenicu da jest sam korisnik je najvažnija osoba. Time se vodite kada predstavljate svoj proizvod.
Istaknite prednosti vašeg proizvoda za kupce. Objasnite što korisnik dobiva ako ga koristi, kako mu to može pomoći i kako si može olakšati život.
Korisnici ne žele čuti da je proizvod dobar sam po sebi, već kako im taj proizvod može poboljšati život, zdravlje ili rad. Na taj način će se proizvod sam prodati.
PRAVILO #8 – BUDITE UGODNI, OTVORENI I ISKRENI
Kada pišete e-mail, napišite ga kao da u tom trenutku razgovarate sa svojim klijentima licem u lice. Budite otvoreni za suradnju i pitanja. Odgovorite im iskreno. Ovo je još jedan način za izgradnju povjerenja, a povjerenje je više od pola puta do prodaje.
Još jedna važna stvar u vezi povjerenja je da ako nešto krene po zlu, moguće je jer svi koji rade i griješe, ne zanemaruju. Budite spremni klijentima napisati iskrenu ispriku ili objašnjenje i ponuditi neki kompromis kao rješenje problema uzrokovanog pogreškom. Na taj ćete način izbjeći brisanje e-pošte i odjavu s popisa.
PRAVILO #9 – ZAVRŠITE SVOJ E-MAIL POZIVOM NA AKCIJU
Ako ste napisali kvalitetan i atraktivan e-mail, to znači da će ga vaši korisnici pročitati do samog kraja. Ili barem skenirajte do kraja. Zatim na kraju na šlag stavite jagodu, tj. poziv na akciju (CTA).
To može biti gumb REPLAY gdje korisnicima ostavljate mogućnost da vas kontaktiraju, pozivnicu da se prijave na vaš NEWSLETTER ili podsjetnik kada je ponuda važeća.
Važno je da ovaj poziv na akciju bude VIDLJIV.
PRAVILO #10 – PLANIRAJTE SLANJE SVOJIH E-MAIL PORUKA
Nažalost, ne postoji univerzalno vrijeme za slanje e-pošte, ali neka istraživanja govore da je sredina tjedna najbolja za slanje e-pošte.
Neka to bude ujutro jer tada korisnici uglavnom provjeravaju poštu i imaju najbolju koncentraciju.
Uvijek šaljite e-poštu u isto vrijeme. Obavijestite svoje klijente kada to mogu očekivati.
PRAVILO #11 – OPTIMIZACIJA FORMATA ZA MOBILNE UREĐAJE
Uvijek imajte na umu da velika većina vaših korisnika čita e-poštu pomoću mobilnih uređaja. Prilagodite sadržaj svoje mobilne e-pošte kako biste spriječili korisnike da čitaju.
Vodič za marketing putem e-pošte –zaključak
Ako ste došli do kraja ovog teksta, to znači da ste već sigurno shvatili koliki potencijal leži u e-mail marketingu. Dakle, laptop u ruke, pronađite svoje potencijalne kupce i napišite im e-mailove.
Istina je da za to treba vremena i truda, ali dugoročno se definitivno isplati. Kao i u svakoj sferi digitalnog marketinga, najvažnije je KVALITETA. Budite kreativni, kvalitetni i najbolji u onome što radite i uspjeh sigurno neće izostati.
Dakle, jeste li spremni pisati e-poruke na koje se može kliknuti?
Preporučujemo da pročitate:
- Blogeri Hrvatska
- Legalni načini za online zaradu od kuće
- Najbolji sajtovi za online zaradu
- Kako prodati na internetu?
- Kako zaraditi na instagramu
- Brza zarada na internetu