4 načina kako da „dosadan“ materijal postane interesantan tekst

Copywriteri se često nađu u inspirativnoj blokadi zbog dosadne tematike teksta

Napisati interesantan tekst za copywritere je najvažniji zadatak. Ako radite kao copywriter, ili da se ljepše izrazim – pisac u svrhe biznisa, znaćete da vam posao ide ako se na dnevnoj listi zadataka nađe širok spektar proizvoda i usluga koje treba da približite širokom dijapazonu publike.

Sportska oprema, suši restoran, špediter, nevladina organizacija, sredstvo za uklanjanje čukljeva. Tako to ide. Mnogi od njih će vam prevrnuti mozak i stomak nekoliko puta dok ne osmislite prihvatljiv tekst, u najmanju ruku, sa ciljem da krajnji ishod ipak bude pristojan.

Jasno, mislim na one proizvode koji se baš nikako ne poklapaju sa vašim interesovanjima, niti interesovanjima vaših prijatelja, a možda i nikog koga poznajete.

Dosadno vam je. Skrolujete. Čitate rečenicu koju ste napisali i na polovini ste umrli od dosade. Jedini ključ koji otključava ovu bravu jeste  pretvaranje dosadnog u zabavno.

Taj klijent koji vam ubija inspiraciju nije kriv – krivi ste sami, jer ne vidite da on ima svoju šarenu stranu.

Lako je meni da ovo pišem – teško počinje onda kada se i sama nađem u istoj situaciji. Nađem se u beskonačnoj dubini interneta i podočnjaka i onda se, s vremena na vrijeme, dogodi čudo – naiđem na tako intrigantne stvari da mi dođe da i sama nabavim jedno sredstvo protiv čukljeva, da mi se nađe.

Kako? Vremenom sam našla način, ali nikad nisam probala da ga sistematizujem. Onda sam prečešljala iste te dubine interneta i naišla da gomilu blogova koji se bave istom tematikom. Kada se sve zbroji, manje više se sve svodi na nekoliko jednostavnih koraka.

interesantan tekst

Obojiti 

Posebnu čast želim da ukažem onima koji su svoj brend koji po automatizmu klasifikujemo u „dosadni folder“ napravili zabavnim izgradivši prepoznatljiv, zabavan identitet.

Tematski prilaz uslugama koje pružaju daju copywriterima priliku da budu slobodniji i inovativniji kada su u pitanju riječi. To se prevahodno tiče orijentisanosti na konkretnu publiku, kojoj onda možemo da prilagodimo i sleng i izražavanje.

Omekšati formalnost

 Toliko je kompanija koje i dalje insistriraju na zvaničnom tonu. „Kompanija Ta i ta, osnovana 1935. godine, posluje i sarađuje sa velikim brojem visoko kotiranih brendova na svjetskom tržištu uz izuzetan nivo profesionalnosti…“ 

Istina je da posao ove kompanije zaista jeste ozbiljan i da, vjerovatno, zaista ima profesionalan i obučen kadar, ali upotrebljavanje riječi „profesionalno“ nije ono što dokazuje ovu tvrdnju.

Svaka druga kompanija opisuje sebe na identičan način. Zato je bolje pronaći odliku koja izdvaja datu kompaniju iz mora drugih i iskoristiti je na pravi način.

interesantan tekst

Jasno se izraziti

Osjećam se krivom što ovo navodim kao jednu od ključnih stavki jer sam i sama od onih koji prave krug nekoliko puta prije nego što zabodu u centar.

Istina je da je većini potrebna jasna, definisana informacija, pitak tekst i odgovor na osnovna pitanja (isto vas uče i na katedri za novinarstvo).

Kada kategorija o kojoj pišemo zahtjeva šture informacije, onda bar možemo da izbjegnemo upadanje u zamku izlizanih reči i rečenica, koje smo pročitali toliko puta da nemamo pojma za koga treba da ih vežemo („Uvijek tu za vas!“ u jednom kopiju je isto što i „Oči su ogledalo duše“ u romanu).

Razgovarati 

Banalno je to što najjednostavniju stvar uvijek zaboravljamo – kada pišemo, mi se obraćamo ljudima. Svi zainteresovani, svi novi i stari klijenti, potrošači, saradnici, kupci…kako god ih nazvali, pripadaju jednoj istoj kategoriji.

To su ljudi sa osjećanjima, problemima, stavovima. Radije nego da im držimo govor, mogli bismo da pokušamo da komuniciramo sa njima kada nam je povjerena uloga copywritera.

Pojednostavljeno, neka tekst zvuči kao prilagođen prirodan govor kojim biste se služili kada biste razgovarali sa njima lice u lice. Na taj način, isti ti ljudi će se sjetiti da i iza firme sa kojom se spremaju da komuniciraju isto tako stoje – ljudi.

0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti

spot_img