Kako kreirati YouTube kanal koji će ljudi pratiti, jedno je od najčešćih pitanja marketara današnjice.
Kao razlog ovome je činjenica da je YouTube trenutno jedna od najpopularnijih društvenih mreža, ali i predviđanja koja govore da će video sadržaj činiti preko 80% dijeljenog sadržaja na društvenim mrežama do 2020. godine.
Istraživanje sprovedeno u Americi pokazuje da svega 9% malih biznisa koristi YouTube.
Šta mislite tek koliko je ova brojka mala kod nas?
Kroz ovaj tekst, vodićemo se pretpostavkom da planirate pokrenuti YouTube kanal ili već imate kreiran nalog koji vjerovatno ne donosi dovoljan broj pregleda i želite ga unaprijediti. Bilo kako bilo, kroz ovih 10 savjeta, pokazaću vam kako možete izvući maksimum iz svakog videa koji snimite.
Pokazaću vam kako rangirati vaš video za određenu ključnu riječi i otkriti vam male tajne pomoću kojih će vaš YouTube kanal eksplodirati.
Počnimo!
Savjet 1 – Odaberite odgovarajuću ključnu riječ za vaš video
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Prije nego postavite video na YouTube kanal, potrebno je imati odgovarajuće ime za njega. Možete imati ne znam kako dobar sadržaj, prelijepe kadrove, vrhunske efekte… ali sve to može lako da padne u vodu ukoliko naziv vašeg videa sadrži ključnu riječ koja je pretjerano ili nedovoljno tražena.
Šta to znači?
Recimo da imate video snimljen sa putovanja u Pariz. Ako biste vašem videu dali samo ime “Pariz”, bolje da ga niste ni pravili, jer postoji još milion video snimaka na YouTube-u koji u sebi sadrže ovu ključnu riječ.
Alat pod nazivom Keyword tool, pomaže vam da vidite koliko puta ljudi pretražuju određen pojam na YouTube-u. Samo ukucate određenu ključnu riječ za koju se želite pozicionirati i dobijete broj pretraga za taj pojam na YouTube-u u određenoj zemlji!
Nakon toga, odete na YouTube i pogledate koliko klipova na tu temu se već nalazi tamo. Ukoliko željenja ključna riječ nema previše kvalitetnih video klipova, a generiše dobar broj pretraga, znate da imate šansu da pozicionirate za nju.
Ono što uvijek pali su nazivi poput:
- How-to ključne riječi (“How to learn to sing”)
- Reviews (“New GoPro 5 review”)
- Tutorijali (“WordPress tutorial”)
- Smješni video snimci (“funny animals”)
Ko nije barem nekada kucao nešto od ovoga na YouTube-u?
Kako dobiti ideju za ključnu riječ?
Ukoliko nemate ideju koju ključnu riječ izabrati, odlična opcija je YouTube Suggest.
Funkcioniše na isti princip kao Google Suggest. Nakon što ukucate određeni pojam, YouTube vam automatski nudi dodatne prijedloge za tu ključnu riječ. To izgleda ovako.
YouTube nam dakle sam nudi ključne riječi koje ljudi pretražuju
Dodatni savjet
Stavite (“_”) prije vaše ključne riječi i YouTube će vam pokazati prijedloge koji uključuju vašu riječ, ali PRIJE vaše riječi.
Možda niste znali ali…
YouTube odskora ima mogućnost da čuje vaše riječi!
Koliko pozudano, niko ne zna tačno, ali YouTube uspjeva da prepozna dobar dio riječi koje izgovorite u svom video snimku. Kako bismo iskoristili maksimum od ove činjenice, bilo bi dobro da izgovorimo našu ključnu riječ početkom svakog videa, kao i da je provučemo još nekoliko puta tokom samog video zapisa.
Savjet 2 – File name video snimka
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Nakon što smo odabrali naziv za naš video, potrebno je da ga optimizujemo za pretraživače. Ali prije nego što učitamo video na YouTube, vrlo je bitno dodijeliti mu pravo ime. Mnogo ljudi griješi što sačuvaju video kao MOV123.MP4 i takav postavljaju na YouTube. File name vašeg video zapisa treba da govori ono šta se nalazi na tom video snimku.
Recimo da je to snimak psa kako se igra. Video možete nazvati jednostavno “Dog-playing.MP4”. Iako YouTube korisnici nikada neće znati pod kojim ste imenom sačuvali vaš video, YouTube će prednost dati klipovima koji su sačuvani sa pravilno definisanom ključnom riječi. Kada neko bude pretraživao pojam “dog playing”, video koji je sačuvan pod tim imenom, imaće mnogo veće šanse da bude rangiran bolje od videa koji ima ime MOV123.
Savjet 3 – Opis video snimka
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Ovo je možda i jedna od najbitnijih stvari u SEO YouTube optimizaciji, a koja često bude zanemarena. Obično vidim kako ljudi ostavljaju ovo polje prazno, ili u njega jedva unesu nekoliko riječi, čisto da ispošutuju formu.
YouTube želi da zna šta se nalazi u vašem video snimku. Opis video snimka pomaže pretraživačima da razumiju o čemu govori vaš video i da ga prema tome rangiraju.
Prilikom kreiranja opisa za video, vodite se sljedećim stavkama:
- Stavite link vašeg sajta u sam vrh opisa. JAKO BITNO jer ovako povećavate i posjete sajtu.
- Vaša ključna riječ treba da se nađe u prvih 25 riječi opisa.
- Idealno, opis bi trebao da sadrži 300+ riječi.
- Uključite vašu ključnu riječ najmanje 3 puta u opis, ali isto tako nemojte pretjerivati.
Savjet 4 – Kreirajte zanimljiv thumbnail
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Nakon što ste optimizovali vaš video sa tehničke strane, potrebno ga je vizuelno optimizovati kako bismo privukli ljude da kliknu na njega. Ovo je slična situacija kao sa koricama neke knjige. Nebitno koliko dobar sadržaj knjige možda bio, ako su korice dosadne i loše urađene, tu knjigu nećemo ni primjetiti.
Koliko puta ste zapazili neku knjigu samo zbog njenih korica?
Video thumbnail su korice vašeg video snimka i u velikom broju slučajeva čine okidač na osnovu kojeg će ljudi pogledati vaš video ili ga zaobići.
Kako izgleda dobar thumbnail?
Ovo su neka pravila kako dobar thumbnail izgleda:
- Koristi dosta boja
- Ima tekst koji dodatno opisuje video
- Pokazuje lice izbliza
- Ima specifičan dizajn koji se prati tokom čitavog kanala
Thumbnail treba da privuče ljude kada ga ugledaju i “natjera” ih da kliknu na njega. Možete ih napraviti u Photoshopu, a ukoliko vam je to komplikovano, alat pod nazivom Canva, idealno je rješenje. Canva nudi na desetine svojih prijedloga za thumbnail, a na vama je da se odlučite koji vam se najviše dopada.
Kako da postavite thumbnail?
Ukoliko ne znate kako se postavlja thumbnail, nakon što se vaš video učita, u donjem desnom uglu reklama, pojaviće se dugme “Custom thumbnail”. Jednostavno kliknite na njega i izaberite prethodno spremljen thumbnail.
Savjet 5 – Content je kralj
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Kao i u slučaju kod tekstova u kojima je jedna od najznačajnijih stavki za dobro pozicioniranje sam sadržaj, ista je situacija sa videom. Ukoliko je vaš video loš i nezanimljiv, ne postoji niti jedan SEO alat koji će ga pozicionirati na duge staze.
YouTube ima jednostavnu politiku. Više pregleda i veća interakcija = bolja pozicija u pretragama.
Ovdje postoji samo jedna caka. Pregledi i interakcija moraju da bude stvarni! Svi alati koji će vam možda generisati lažni broj pregleda, ili nabiti vam stotine lajkova, neće doprinjeti boljem pozicioniranju vašeg video snimka.
Kako da se moj video pojavi na vrhu za ključnu riječ?
Na pozicioniranje video snimka na bolju poziciju u YouTube pretrazi u najvećoj mjeri utiče sljedeće:
- Broj komentara na video
- Broj sekundi koje neko provede gledajući video
- Broj lajkova koje video dobije
- Broj puta koliko se video podijeli na društvenim mrežama
YouTube želi da ponudi svojim korisnicima najbolje moguće rezultate za određenu ključnu riječ. Ukoliko YouTube vidi da je određeni video dobio ogroman broj komentara i da se dijeli na društvenim mrežama, on ga logično podiže u rezultatima pretrage za ključnu riječ za koju se taj video pokušava pozicionirati.
Savjet 6 – Ukupno vrijeme gledanja video snimka
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Možda i najbitniji faktor kada se radi o rangiranju na YouTube-u. Ukupno vrijeme gledanja video snimka je broj sekundi ili minuta koje vaš video dobije. Pod brojem pregleda video snimka, uvrstiće se i pregled od 1 sekunde, ali i onaj koji je pogledan do kraja. Ali kakvu poruku video šalje YouTubu ako se ljudi na njemu zadrže nekoliko sekundi? Da je video loš, nezanimljiv, nekvalitetan i da jednostavno nije vrijedan pažnje.
Sa druge strane, video koji se u prosjeku pogledan više od 80 %, daje signal da je interesantan i YouTube ga stoga rangira bolje.
Duži video klipovi obično rangiraju bolje
Uzmimo za primjer da imamo dva video snimka, video A i video B.
Video A je dugačak 10 minuta, dok je video B dugačak svega 3 minute.
U prosjeku, ljudi pogledaju oba video snimka 50%. Stoga, video A se pogleda u prosjeku 5 minuta, a video B svega 1,5 minuta.
Uzimajući u obzir da ljudi potroše mnogo više vremena gledajući video A, nego video B, YouTube će ga favorizovati u pretragama.
Duži video klipovi obično rangiraju mnogo bolje nego kratki. Evo dokaza.
Kucajući funny animals, prva četiri video snimka koja su nam se pokazala (prvi video je reklama), dugačka su preko 10 minuta.
Imajte ovo na umu kada bude kreirali svoj video. Ne kažem da trebate da pravite dugačke video zapise ukoliko za to nema potrebe, bitan je sadržaj video snimka, ali znajte da što više sekundi neko provede gledajući vaš video, veće su vam šanse da upravo taj video rangira na prvoj strani YouTuba za željenu ključnu riječ.
Savjet 7 – Fokus na prvih 15 sekundi
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Veliku ulogu u tome koliko će vaš video biti zanimljiv drugima, igra prvih 15 sekundi. Prvih 15 sekundi video snimka su ultra mega giga važne jer upravo u tih 15 sekundi imate šansu da pridobijete nekoga ili ga zauvijek izgubite.
U prvih 15 sekundi video snimka, trebate predstaviti gledaocu sve moguće razloge zbog kojih bi taj neko treba da odgleda vaš video.
Savjet 8 – Razbijte video nečim mnogo dobrim
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Ukoliko imate zaista dugačak video, ljudi koji ga budu gledali mogu upasti u monotoniju. Postaće im dosadno. Kako biste povratili njihovu pažnju, ubacite ponekad trenutak u kojem ćete im ponovo privući pažnju ili vratiti fokus.
To može biti neka simpatična šala, neki wow citat ili jednostavno neki naslov sa velikim slovima, koji će razbuditi ljude i resetovati ih.
Savjet 9 – Kreirajte uvodni video za vaš kanal
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Vaš uvodni video je vaš “pitch” na kanalu. Nakon vašeg headera, ovo je prva stvar koju će ljudi vidjeti kada dođu na vaš kanal. Kreirajte vaš trejler video da odgovori na sljedeća pitanja;
- Ko ste?
- Šta radite?
- Šta čini vaš kanal posebnim?
- Zašto neko treba da se pretplati na njega?
Ako uspijete da ogovorite na ova pitanja, na pola ste puta da pretvorite nekoga ko gleda vaš kanal u pretplatnika.
Brian jasno objašnjava šta se nalazi na njegovom kanalu i kroz svega 1 minut dobijate sve informacije o tome šta možete očekivati svaki naredni put kada objavi nešto.
Savjet 10 – Pitajte ljude da se pretplate
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Call to action na kraju svakog video snimka praksa je koju mnogi YouTuber-i primjenjuju u novije vrijeme. U odjavljivanju vašeg video zapisa, zamolite ljude da se pretplate. Jednostavan komentar “Ukoliko vam se dopao moj video, ne zaboravite se pretplatiti na moj kanal” biće dovoljan.
Bonus savjet – Iskoristite konkurenta da radi za vas
Kako kreirati YouTube kanal koji će svi pratiti?
Da li vam se nekada desilo da se video sa jednog kanala pojavljuju u pretragama iznova i iznova? Koji god pojam da biste ukucali, taj kanal bi imao određen video sa kojim je rangirao na prvoj strani. Pitate se kako to iskoristiti u svoju korist?
Kada naredni put budete pravili novi video, iskoristite ime tog kanala kao ključnu riječ u opisu videa i na taj način postoji vjerovatnoća da će se nekome ko bude gledao video na njihovom kanalu u related videos ponuditi upravo vaš video klip!
Nešto za kraj…
YouTube je nevjerovatno moćan alat koji pruža ogromne mogućnosti. Sjajna stvar kod YouTube-a je što nam je pažnja skoro uvijek 100% usmjerena na njega.
Rijetko kada ćemo otvoriti nešto što nas ne zanima, te stoga svaki put kada neko otvori naš video, imamo veliku priliku da mu privučemo pažnju.
Preporučujemo da pročitate:
- Najbolji sajtovi za online zaradu u 2022.godini
- U čemu najviše griješite prilikom objavljivanja sadržaja?
- Kako podesiti pametni sat za svakodnevicu?
- Pravila i zanimljivosti koje smo naučili iz najčitanijih tekstova