Znate da je vrlo važno da ljudima na svojoj stranici ponudite upravo ono što im treba, odnosno upravo ono što traže na internetu.
Vaš cilj je svakako pridobiti što više ljudi da koriste Vašu stranicu i steći kredibilitet u području u kojem radite i promovirate na Internetu. Pretraživanje ključnih riječi ako se izvrši na ispravan način, pomoći će vam da postignete svoje ciljeve.
Upravo o tome govori ovaj tekst, o njenom veličanstvu pretraživanje po ključnim riječima (Istraživanje ključnih riječi).
Ako želite da sadržaj koji nudite putem vaše stranice bude relevantan i da bude onaj koji će korisnicima Interneta dati odgovore na njihova pitanja, onda ste na pravom mjestu.
Pretraživanje po ključnim riječima
Kako biste uspješno poslovali na Internetu, ili jednostavno dijelili određene sadržaje na Internetu iz hobija, morate razmisliti o tome što je to što korisnike interneta, potencijalne kupce i potrošače vašeg sadržaja doista zanima.
Izračun je jednostavan. Dajte ljudima ono što žele. Neka vaš sadržaj bude upravo ono što traže.
Ali što je to što ljudi žele? Što ih zanima? O čemu žele čitati? Za koji problem trebaju rješenje?
Najbolji način da to istražite je pretraživanje ključnih riječi. Sada, ako se pitate koje su ključne riječi, imamo odgovor.
Ključne riječi su jedna riječ ili skup riječi u obliku fraza koje uglavnom opisuju sadržaj koji dijelimo s ljudima putem interneta.
Ključne riječi poveznica su između sadržaja koji nudimo na Internetu i korisnika koji pretražuju Internet. Najvažnije je da koristimo one ključne riječi koje kreiramo želimo biti pronađeni kada tražimo. Jer, ne treba nam dobar sadržaj ako ga nitko ne pronađe i ne pročita.
Sada kada znamo što su ključne riječi, možemo prijeći na njihovo stvaranje. Kako dobiti ideju o kojim ključnim riječima trebamo pisati kako bismo dosegli širu publiku na internetu?
I tu počinje naša potraga.
10 savjeta za pretraživanje ključnih riječi
1. Metoda lijevka
Prvo napravite popis tema, svega što vam padne na pamet o čemu biste mogli pisati. Vjerojatno ćete imati puno ideja i sve ih zapišite. Kada imate popis tema, tada svakoj temi počinjete dodavati odgovarajuće ključne riječi.
Na primjer, ako želite pisati na temu književnosti onda bi vaše ključne riječi mogle biti knjiga, roman, pisac, moderna književnost…
Ono što je još važnije je korištenje Ključne riječi s “dugim repom”. To su dodaci izrazu koji ga čine specifičnim dodavanjem konteksta. Ove riječi će sigurno imati manji opseg pretraživanja, ali višu stopu konverzije.
Primjerice, ako je vaša ključna riječ roman, vjerojatno ćete se boriti s velikom konkurencijom prilikom pretraživanja, a pitanje je tko će doći na vašu stranicu po toj ključnoj riječi. Ali ako svojoj ključnoj riječi dodate dodatak koji će je individualizirati, kao što je vikend kriminalistički roman, onda sigurno imate veće šanse za rangiranje.
2. PPC (Plaćanje po kliku) ili plaćate po kliku
Ako, s druge strane, smatrate da nemate dovoljno vremena proći kroz cijeli proces pretraživanja i dizajniranja ključnih riječi kako biste se bolje rangirali u organskom pretraživanju, uvijek imate mogućnost platiti Googleu i otići na plaćeno pretraživanje .
No, imajte na umu da su vam ključne riječi potrebne i za plaćeno pretraživanje, pa ih je najbolje koristiti Google planer ključnih riječi nalazi unutar Google Ads.
Ako imate vlastitu tvrtku onda kao ključne riječi birate one koje uključuju naziv proizvoda ili usluge koju predstavljate ili neke varijacije na tu temu.
Google Planer ključnih riječi može vam dati informacije o tome koje su vaše ključne riječi popularne i koliko su konkurentne u svijetu pretraživanja.
Vaš cilj je “zgrabiti” riječ koja ima veliki opseg pretraživanja, veliku popularnost i nisku konkurenciju. Zatim tu ključnu riječ unesete u Google Ads i platite Googleu da glasa. Ako vas zanima koji su još besplatni alati za pretraživanje ključnih riječi besplatni, preporučamo da pročitate ovaj tekst.
3. Već postojeće teme
Ne zvuči pretjerano kreativno, ali svakako može biti. Vaša web stranica je već ispunjena raznolikim sadržajem. Zašto ne iskoristiti taj sadržaj za stvaranje novih.
Na primjer, ako ste pisali o koktelima, razmislite o tome što bi moglo uslijediti. Navedite sve asocijacije koje vam se jave na riječ “koktel”.
Vjerojatno ćete imati ideje poput voća za koktele, posluživanja koktela, godišnjih doba i koktela… Zatim stavite te ideje u Google Planer ključnih riječi i vidite što je relevantno za vaše pretraživanje.
4. Doba godine
Ovisno o godišnjem dobu, ljudi su zainteresirani za različite stvari i traže različite sadržaje na internetu.
Kad je ljeto, ljude zanima more, putovanja, razna osvježenja, salate… Zimi su traženiji razni čajevi i tople čokolade, hladni pripravci, dobri filmovi… Za vrijeme praznika svi traže idealne poklone za svoje najmiliji…. da, stvar ti je jasna.
Godinu možemo podijeliti na dva načina:
Vremenska podjela – najčešće je to podjela na godišnja doba; također se može podijeliti po mjesecima, kvartalima…
Važni datumi – godinu možemo podijeliti na temelju važnih datuma kao što su Božić, Nova godina, Valentinovo, 8. ožujka…
Obje ove divizije nam pomažu u stvaranju prave marketinške strategije. A u srži marketinških strategija su ključne riječi koje su nositelji sadržaja.
Stoga svaki put kada planirate o čemu pisati i tražite ključne riječi, razmislite koje je godišnje doba i približava li se praznik. Može vam dati puno ideja o tome o čemu pisati i biti traženi s obzirom na sezonu.
5. Popularne teme
Ponekad jednostavno ne možemo, a i ne moramo uvijek, biti kreativni i “otkriti toplu vodu”. Zato uvijek postoje teme koje su u trendu, koje su aktualne i o kojima se čita i piše. To mogu biti neke dodjele nagrada, sportski događaji, aktualne vijesti iz zemlje i inozemstva.
Naravno, nije isto ako reklamirate sportsku opremu na internetu ili pišete o literaturi, vjerojatno nećete moći pisati o istim popularnim temama.
Međutim, toliko je popularnih tema i događaja da gotovo svatko može pronaći vezu s onim što radi i pisati o tome. Moramo biti tako kreativni.
6. Pretražite stranicu
Ovo je jedna od onih očitih stvari koje se toliko zanemaruju i zaboravljaju od tolike “očiglednosti”. Vjerojatno imate i mogućnost pretraživanja korisnika na svojoj web stranici.
Jeste li ikada pogledali što korisnici traže ili upisuju u preglednik? Ako je tako, onda ste vidjeli da vam ljudi jednostavno pišu ono što žele pročitati.
Prvo što trebate učiniti, ako već niste, je prilagoditi se Google Analytics za vašu stranicu. Pod opcijom Ponašanje naći ćete odgovor na pitanje što ljudi traže na vašoj stranici, i još nešto na tu temu.
Sva ova korisnička pretraživanja mogu biti ideje za stvaranje novog sadržaja na svojoj web stranici, kao i potencijalne ključne riječi.
7. Brendirane fraze
Uvriježeno je uvjerenje da velike marke imaju koristi od Googlea kada je u pitanju rangiranje u pretraživanju. Čini se da ih Googleov algoritam favorizira, i to je nekako logično. Veliki brendovi imaju kredibilitet, a Google voli igrati na sigurno. I to je ok.
Sada, ako tek gradite svoj brend, onda se možete ozbiljno zapitati kako se natjecati s velikim brendovima u Google pretraživanju.
Pa, najbolje je ne pokušavati se rangirati specifičnim pojmovima vašeg brenda, koji je još uvijek nepoznat, već pojmovima koji mogu izgraditi vaš brend.
Ove pojmove možete pronaći unutra Google Analytics na vašoj web stranici. Idete u kategoriju Publika i onda Interesi.
Ovdje možete vidjeti kakva publika posjećuje vašu stranicu te koji su njezini interesi i afiniteti. Koje stranice ti ljudi najviše posjećuju, koliko dugo ostaju na njima, vraćaju li se na vašu stranicu…? Sve su to važne odrednice koje bi vam trebale pomoći u izgradnji i afirmaciji vašeg brenda. A dobro poznavanje afiniteta vaše publike također vam pomaže u stvaranju ključnih riječi.
Evo primjera.
Ako na svojoj web stranici oglašavate tenisice i želite se rangirati za taj pojam, možda bi bilo bolje podijeliti ga u nekoliko kategorija:
Kategorija pretraživanja: tenisice
Afinitet pretraživanja: maratonsko trčanje
Interesi publike: Banjalučki polumaraton
Ovo su najbolje odrednice za ključne riječi.
8. Mjesto
Kada korisnici pretražuju internet i traže proizvod ili uslugu, obično ih traže u svom okruženju. Ako trebate frizera, potražit ćete ga u svom gradu. Ako tražite naslov, prvo ćete ga potražiti u lokalnim knjižarama.
Lokacija je važna odrednica u pretraživanju i daje malim brendovima priliku da se vrlo dobro rangiraju u pretraživanjima korisnika koja su lokalno definirana. Kada kupac traži proizvod ili uslugu u svom okruženju, a vi nudite ono što traži i nalazi se u svom okruženju, konverzija je pred vratima.
9. Potraga za ravnotežom
Pretraživanje ključnih riječi zahtijeva stalnu ravnotežu između nekoliko ključnih odrednica.
Prva od ovih odrednica je relevantnost. Možete smisliti fantastične ključne riječi, ali ako se barem približno ne podudaraju s onim što radite ili nudite, onda vam ne znače ništa.
Onda je tu volumen. To je odrednica koja nam daje informaciju o tome koliko se određena riječ traži na internetu. Dakle, imamo riječi koje su posebno popularne, preko onih koje vam nude pristojne opcije, do onih koje su relativno malo tražene.
Sad to treba uravnotežiti s čime natjecanje ponude. On vam može pomoći tamo SERP (stranica s rezultatima tražilice) analiza.
Zvuči opasno, zar ne?
Ali to nije ništa drugo nego upisivanje ključne riječi koja vas zanima u pravokutnik Google pretraživanja i zatim vidjeti što će Google izbaciti. Koje su to web stranice koje se otvoreno natječu za vas za određenu ključnu riječ, koji je njihov autoritet na tom polju i isplati li vam se trenutno boriti se s njima za rangiranje?
Opće pravilo je da ako je vaše poslovanje još u razvoju i vaša je stranica relativno nova, onda je mudrije ciljati riječi koje imaju nešto manju konkurenciju jer ćete se tako brže rangirati za bolju poziciju na Googleu. Riječi koje imaju manju konkurenciju su već spomenute riječi s “dugim repom”.
10. Analiza konkurencije
Ako ništa od navedenog ne uspije, saznajte što radi konkurencija. I to je legitimno.
Smisao pretraživanja ključnih riječi je odabrati pravu ključnu riječ i nadmašiti svoju konkurenciju u rezultatima pretraživanja.
Da biste ih mogli pobijediti, bilo bi lijepo znati kako je vaša konkurencija rangirana za riječi koje ste ciljali? Ili možda zavirite po kojim se ključnim riječima rangira vaša konkurencija?
Naravno, ne predlažem da kradete ključne riječi od konkurencije 😊, ali iz njihovog primjera možete puno naučiti.
Na kraju ono najvažnije
Da, znam, postoji mnogo pitanja na koja trebate pronaći odgovor, a odgovori su manje-više nagađanja.
To je čar, ili prokletstvo, avanture zvane pretraživanje po ključnim riječima. Ovo je polje u kojem uvijek možete i trebate istraživati, “kopati” i pronaći nove smjernice za svoje marketinške strategije.
Stoga upotrijebite pretragu po ključnim riječima kako biste stalno slušali što vaši korisnici interneta traže, a zatim to pretvorite u dobar posao.
Preporučujemo i ovo
- Kako se koristi Canva za Instagram
- Kako zaraditi sa Canva alatom
- 20 načina kako zaraditi novac online!
- Financiranje električnih vozila
- Kako naučiti digitalni marketing
- Kako podesiti VPN mrežu