Saznajte sve o YouTube zaradi
Sadržaj članka (otvori)
YouTube zarada zanima sve. Ne samo one koji su tek počeli snimati a YouTube, ili žele saznati više o monetizaciji kanala već zanima i one koji samo uživaju u gledanju YouTube-a.
Shvatimo jednu stvar ljudi. Da ste me prije dvije-tri godine pitali što mislim o zaradi na YouTube-u, rekao bih pustite taj posao. Ovdje nema kruha. Bolje idi u školu, sine.
Pustite Baku svinje i druge ljude da zarađuju, jer jedini način da dobijete koju kunu od YouTubea je da budete provokativni, pomalo skandalozni i od sebe pravite stvarnost.
Ili nije? Možda postoji način da zaradite novac na lijep i pošten način, dajući ljudima korisne i edukativne sadržaje, što mislite?
U tekstu koji upravo čitate podijelit ću s vama svoje osobno iskustvo koliko sam zaradio na YouTubeu u prvih mjesec dana nakon uključivanja monetizacije, a mislim da ćete se poprilično iznenaditi kada vidite rezultate.
Također, ovim tekstom želim ohrabriti sve one koji bi se htjeli baviti YouTube-om i svojim primjerom ih motivirati. Također bih ovim tekstom želio razjasniti neke nedoumice koje bi mogle postojati u vezi s YouTubeom.
Kako zarađujete na YouTubeu? Koliko točno novca možete očekivati? Može li se živjeti od YouTubea?
Sve ću te stvari objasniti kroz ovaj tekst.
Također, za one koji žele saznati više o tome, na našem MDA tečaju iz digitalnog marketinga, detaljno se posvećujemo YouTube kanalu i pomažemo vam stvoriti kanal koji će vam generirati prihod.
Pa idemo redom.
Kako mogu početi zarađivati na YouTubeu i uključiti unovčavanje?
Da biste uopće omogućili unovčavanje ili unovčavanje na YouTubeu, morate imati najmanje 1.000 pratitelja i minimalno 4.000 sati pregleda na svom kanalu. Uglavnom, to i nije preteško, a posvetite li se malo vremena snimanju, brzo ćete doći do ove brojke.
Ako počinjete sada, u svom YouTube studiju kada odete na polje za unovčavanje, možete vidjeti koliko vam točno nedostaje dok se ovi kriteriji ne ispune. Također možete uključiti opciju obavijesti kako biste obavijestili YouTube kada ispunite ovaj kriterij i bili spremni početi zarađivati.
Kako zarađujete na YouTubeu?
YouTuberi prvenstveno zarađuju od reklama koje se prikazuju dok gledaju njihove videozapise. Ovi oglasi se mogu prikazivati na početku videa kao oglasi koji se mogu preskočiti (oglasi koji se mogu preskočiti), bumper oglasi (oglasi koji se moraju pogledati i nakon kojih slijedi video), oglasi na kraju videa, kao i oglasi koje autor može mjesto na određenim mjestima tijekom vašeg videozapisa, pod uvjetom da taj videozapis traje dulje od osam minuta.
Tako, za videozapise od osam minuta ili manje, možete zaraditi samo prikazivanjem oglasa na početku i na kraju videa, dok za videozapise dulje od osam minuta možete postaviti koliko god želite oglasa u taj video.
Primjerice, za video dužine oko 20 minuta sasvim je ok postaviti tri-četiri dodatna oglasa, a ako korisnik pogleda video do kraja, zarada od videa će biti puno veća. Više reklama, više novca, ali naravno ne treba pretjerivati kako se korisnik ne bi živcirao i ostavio vaš video.
Nećete postavljati oglas svake dvije minute, jer će to samo stvoriti kontraefekt na gledatelja i izaći će iz videa ranije nego što je planirano.
Osim ovoga, ako imate jak YouTube kanal s puno sljedbenika, jedna od vrsta unovčavanja može biti oglašavanje drugih tvrtki na vašem kanalu.
Vi određujete cijenu postavljanja njihovih proizvoda ili usluga u svoj video. Vi sami odlučujete o cijeni i to je možda najbolji način da zaradite na duge staze, jer sami odlučujete koliko ćete zaraditi i koju cijenu ćete postići.
Sada kada znamo kako zaraditi novac, postavlja se sljedeće pitanje.

Koliko novca mogu očekivati od YouTubea?
Bez sumnje, ovo je jedna od stvari koje ljude najviše zanima. Budući da znam koliko sam pitanja imao o zarađivanju na YouTubeu, potrudit ću se detaljno objasniti ovaj dio kako biste bolje razumjeli i znali što možete očekivati.
Da biste razumjeli kako funkcionira zarada na YouTubeu, prvo morate razumjeti dva pojma, a to su CPM i RPM.
CPM (cijena po milji) – cijena koju oglašivači plaćaju za 1000 pojavljivanja oglasa na videu. Ako oglašivač kaže da će platiti 2 USD za 1000 pojavljivanja tijekom izrade kampanje, CPM iznosi 2 USD. Prosječni CPM kod nas je od 1 do 6 američkih dolara.
RPM (prihod po milji) – prihod koji vaš videozapis zarađuje na tisuću pregleda videozapisa. RPM se temelji na više izvora prihoda, uključujući: oglase, članstvo za kanale, prihod od YouTube Premiuma, Super Chat i Super naljepnice. RPM je uvijek niži od CPM-a i u većini slučajeva iznosi 0,5 do 2 USD.
Dakle, ako je RPM 1 dolar, to znači da ćete za svakih 1000 pregleda zaraditi upravo toliko.
U većini slučajeva to je prihod koji možete očekivati živeći na našem području. Tijekom razgovora s nekoliko ljudi koji zarađuju na YouTubeu, došli smo do zaključka da je za svakih 1000 pregleda 1 $, za svakih 10 000 pregleda 10 $, a za 100 000 pregleda 100 $.
Međutim, veliku ulogu igraju neki drugi čimbenici.
Što sve utječe na CPM i RPM?
Geografska lokacija – Ono što možda najviše utječe na to koliko možete zaraditi na 1000 pregleda.
Ako vaš video gledaju ljudi iz razvijenih zemalja poput Zapadne Europe, Amerike, Kanade i Emirata, očekujte i do nekoliko dolara više za svakih 1000 pregleda nego ako vam posjetitelji dolaze s Filipina, Pakistana i slično.
Iako moj kanal prate uglavnom ljudi iz Bosne i Hercegovine, on je dosta nisko rangiran kada je u pitanju zarada na kanalu za prvi mjesec.

Nakon što sam ga snimio za dva sata i proveo još cijeli dan uređujući ga, ovaj video mi je do sada zaradio više od 100 dolara, a zaradio bi i više da sam ranije uključio unovčavanje. Iako to možda nije najbolji pogodak i sigurno bi moglo biti puno tehničkih poboljšanja, video u vrijeme pisanja, organski je prikupio gotovo 300.000 pregleda! Razlog ovolikom broju pregleda su dva faktora:
- Nedostatak sličnog videa na našem jeziku
- Dobro pogođena tema koja zanima ljude i koja daje vrijednost
Cilj snimanja ovog videa bio je educirati ljude o stvarima koje se mogu vidjeti u Bosni i Hercegovini i pokazati im neka nova mjesta koja možda do sada nisu poznavali.
Pokažite im nova mjesta koja nisu standardna, ali im dajte nešto novo. Vjerujem da dosta ljudi koji su pogledali video nije bilo barem na pola puta, a da neki od njih, poput Titovog bunkera u Konjicu ili Japodskog otočja, za njega nisu ni čuli.
Upravo to mislim da je ključ rasta na YouTubeu. Davanje edukativnog i zanimljivog sadržaja koji na kraju dana zaista daje neku vrijednost.
Koliko god ljudi mislili da ljudi danas samo žele gledati Farmu, Parove i slične reality showove, činjenica je da sve više ljudi i dalje želi nešto naučiti.
Da biste educirali i napredovali, te napravili bilo koji kanal, bilo da se radi o fitnesu, zdravoj dijeti, sadnji voća i povrća ili popravku automobila, ako nudite vrijednost koju ljudi do sada nisu imali priliku dobiti, budite uvjereni da ćete voljeti, a osjetit ćete to i u svom novčaniku.
To je upravo ono što trebate imati na umu kada se odlučite za YouTube. Zapitajte se što je to za što znate da može učiniti nečiji život boljim. Evo nekoliko ideja, ako ne baš jasnih.
Kanal za fitness – Znate li za posebnu vrstu trbušnjaka koju gotovo nitko ne radi, a koja dokazano smanjuje masne naslage?
Auto kanal – Kako stvarno možete provjeriti koliko je kilometara automobil prešao?
Kanal za kućne ljubimce – Koliko često psi jedu?
Kanal zdrave hrane – Pet brzih i jednostavnih veganskih recepata koje možete napraviti sami kod kuće.
Putnički kanal – Pet najljepših gradova za koje ste ikada čuli.
Svaka od ovih tema ima za cilj ponuditi određenu vrijednost i neke nove uvide ciljanoj publici koja gleda vaš YouTube kanal.
Kada se to dogodi i netko stvarno nauči i dobije koristan sadržaj putem vašeg kanala, postoji velika šansa da će kliknuti vaš gumb za pretplatu i pogledati vaše sljedeće videozapise. Kad se to dogodi, onda sve ide puno lakše, a novaca stiže sve više.
Dodatni korak za zaradu je optimizacija YouTube kanala koja će vam pomoći da lakše i brže stignete do ciljne publike.

YouTube zarada – zaključak
Iskreno se nadam da sam vam kroz ovaj tekst objasnio neke osnovne stvari vezane za zaradu na YouTubeu, kao i da sam vas motivirao da se više posvetite svom YouTube kanalu.
Ako me pitate koji mi je cilj, to je maksimalno se posvetiti ovoj platformi, jer osim zarade nudi još jednu veliku prednost o kojoj možda nismo pričali.
Naime, za razliku od društvenih mreža poput Facebooka, Instagrama i Tik Toka, YouTube je tražilica, kao i Google.
To znači da će sadržaj kreiran jednom na njemu biti dostupan svim korisnicima za gledanje za pet dana, pet mjeseci ili pet godina, a upisivanjem ključnih riječi za optimizaciju vašeg videa korisnici će ga moći pronaći u bilo kojem trenutku, dok su na društvenim mrežama. mreže, objavljivanje nakon nekoliko dana, obično odlazi u zaborav.
PREPORUKA
- Kako se koristi Canva
- Kako Zaraditi Na Instagramu
- Kako koristiti Pinterest za blog
- Kako pronaći ideje za pisanje bloga
- Najbolji sajtovi za online zaradu
- Korisni računalni savjeti i trikovi
- Zarada od hobija