back to top

Što je affiliate marketing? (VODIČ ZA POČETNIKE)

Želite li zarađivati ​​čak i dok spavate? Zvuči predobro da bi bilo istinito? To je koncept koji nudi affiliate marketing.

Što je affiliate marketing? Vjerovat ćete ovoj tvrdnji ako vam kažemo da će ulaganje u affiliate marketing u Sjedinjenim Državama do 2024. premašiti brojku od 8 milijardi američkih dolara te da postotak prodaje na ovaj način ubrzano raste.

Affiliate marketing je vrsta marketinga koja teži postati jedan od najpopularnijih i najboljih načina za zarađivanje novca na internetu.

Ako smo vam barem malo zagolicali moždane obline – nastavite čitati, jer ćemo vam u tekstu koji slijedi otkriti 7 koraka do uspjeha u affiliate marketingu.

No prije nego što vas upoznamo s koracima, vrijeme je da kažemo nekoliko riječi o samom affiliate marketingu i općenito o tome kako funkcionira.

Spreman?

što je affiliate marketing?

Što je affiliate marketing?

Affiliate marketing ili affiliate marketing je promocija proizvoda ili usluge druge tvrtke u zamjenu za proviziju od moguće prodaje. Stoga, kao podružnica ili promotor, ne prodajemo proizvod izravno, već samo njegovu promociju, a proviziju dobivamo samo ako se prodaja tog proizvoda vrši putem naše promocije.

Prednost koju nudi affiliate marketing je ta što nismo ograničeni samo na jednu tvrtku ili jedan brend. Možemo promovirati onoliko proizvoda koliko želimo, različitih tvrtki ili robnih marki, ako se ti proizvodi međusobno ne natječu.

Neke od ostalih prednosti su to što nema potrebe stvarati vlastiti proizvod, nemamo obvezu prodavati, reklamirati i isporučiti proizvod, a najbolja prednost je što se sav posao može obaviti od kuće.

Kako funkcionira affiliate marketing?

Affiliate marketing ima vrlo jednostavnu logiku, a to najbolje pokazuje sljedeća shema.

Dakle, osoba koja se bavi affiliate marketingom, odnosno promotorom, kada se prijavi na affiliate program, od prodavača dobiva link koji je jedinstven za svakog promotora.

Link izgleda ovako:

što je affiliate marketing? (vodič za početnike)

Promotor objavljuje poveznicu na platformu koju koristi (više o platformama kasnije), nenametljivo kao dio nekog sadržaja.

Kupac klikne na pridruženu vezu i na kraju izvrši kupnju ili konverziju proizvoda ili usluge. Prodavatelj zatim prati konverziju.

Što to znači?

Korištenjem kolačića i korištenjem affiliate linka možete saznati na koji način se konverzija dogodila. Kolačići imaju i drugu ulogu, a to je da, ako zbog neke obveze kupca dođe do prekida konverzije u danom trenutku, zapamtite s koje je linkove korisnik došao.

Dakle, u tom slučaju dobivate proviziju. Trajanje kolačića je ograničeno, a ovisno o affiliate programu može biti 24 sata ili više.

I na kraju, kupac dobiva svoj proizvod ili uslugu, promotor je naručen, a prodavač vrši prodaju.

Dakle, affiliate marketing je zapravo suradnja između promotora i prodavača, u svrhu obostrane dobiti. Ponekad ta provizija ne mora biti isključivo novac. Promotor, sukladno ugovoru, može dobiti besplatnu uslugu ili proizvod koji promovira.

Vjerojatno je svatko od nas već naišao na neki affiliate link. Jedan od primjera ovakvog vida marketinga, kod nas, je Crazy Discount. Ako ga koristite, primijetili ste da svaki korisnik ima svoju adresu preporuke. Ako se novi korisnik registrira, koristeći tu adresu, korisnik čija je adresa korištena dobiva proviziju od 2KM na svoj bonus račun. Ovaj bonus se može iskoristiti pri kupnji nekog od njihovih proizvoda.

Affiliate marketing puno je razvijeniji i zastupljeniji u svijetu, a nudi se najpoznatiji i svakako najpopularniji program Amazon.

što je affiliate marketing?
što je affiliate marketing?

Kako započeti i postati affiliate?

Recimo da se ne može postati promotor preko noći. Kao i za sve drugo što se primjenjuje, potrebno je vrijeme, obuka i stalno učenje digitalnog marketinga.

Ako vas ova činjenica nije obeshrabrila, dobra vijest je da affiliate marketing kod nas još uvijek nije toliko popularan, što znači da vrijeme radi za nas.

Iskoristite ovu priliku i počnite danas. A za početak pogledajte koje 7 koraka do uspjeha u affiliate marketingu:

  1. Odaberite platformu koju ćete koristiti.
  2. Odaberite svoju nišu.
  3. Pronađite i pridružite se partnerskim programima.
  4. Kreirajte kvalitetan sadržaj.
  5. Privucite ljude na svoju platformu.
  6. Natjerajte ljude da kliknu na vašu pridruženu vezu.
  7. Pretvorite klikove u prodaju.

Pa, idemo…

KORAK #1 – ODABERITE PLATFORMU KOJU ĆETE KORISTITI

Dobra vijest je da se može koristiti bilo koja platforma. Čak i Instagram.

Međutim, za bolje rezultate preporučljivo je koristiti platforme poput You Tubea ili bloga.

YouTube je, kao što znate, besplatan, što ga čini idealnim za mnoge ljude. Napravite You Tube kanal, a zatim napravite SEO optimizaciju. Lako je staviti affiliate linkove u opis videa.

Ova platforma je prikladna, na primjer, za promociju knjige. Kanali koji čitaju knjige (audio knjige) ili stvaraju kratke i pitke knjige mogu lako ostvariti klikove postavljanjem poveznice koja vodi do web-mjesta na kojima se mogu kupiti.

Blog se danas može pokrenuti vrlo brzo, jednostavno i uz vrlo malo ulaganja. O tome kako postati bloger možete pročitati ovdje. Iskustvo pokazuje da se putem bloga ostvaruje više klikova, pa se na ovu platformu primjenjuju sljedeći koraci.

KORAK # 2 – ODABERITE SVOJU NIŠU

S obzirom na to da broj blogera i blogova svakim danom raste, nema potrebe previše naglašavati važnost odabira dobre niše za pisanje.

Za borbu protiv konkurencije, MORATE IMATI JASNO DEFINIRANU NIŠU. Na primjer, ako pišete o hrani, nemojte pisati o svim vrstama hrane, već se odlučite za jednu određenu, poput kuhanih jela.

I raskinite se!

Kasnije, naravno, kada ste izgradili svoje ime i stekli naklonost publike, možete polako proširiti teme.

Zapamtite, morate biti bolji od konkurencije. Pišite čitljive i kvalitetne tekstove u kojima će svatko pronaći potrebne informacije. Sve će vam to pomoći da lakše okupite svoju publiku i brže postignete željene rezultate.

KORAK # 3 – PRONAĐITE I PRIDRUŽITE SE PROGRAMIMA PARTNERSKOG MARKETINGA

Affilate marketinški programi služe za slanje prometa na internetske trgovine uz određenu proviziju. Postoje tri vrste affiliate programa kojima se možete pridružiti:

  • Visoko plaćeni programi s niskom prodajom.

Ovi programi nude veliku proviziju i izvrsnu zaradu, ali imaju ograničen broj prodaje. Ako ste početnik, bit će veliki izazov probiti se među već iskusnim promotorima i zaraditi više novca.

  • Slabo plaćeni programi i visoka prodaja.

Ovi programi imaju malu proviziju, ali bez ograničenja u obimu prodaje, što ih čini idealnim za početnike. Njihova prednost je što dobivaju proviziju za svaki kupljeni proizvod na stranici.

Nedostatak je što je, s obzirom na malu proviziju, potreban veliki broj konverzija za pristojan prihod.

  • Visoko plaćeni programi s velikom količinom prodaje.

Ovi programi zvuče idealno, visoke provizije i veliki obim prodaje, ali ih uglavnom mogu koristiti promotori koji imaju veliko iskustvo, stručnost i dubok džep. Za sada početnici mogu znati samo da postoje.

što je affiliate marketing?
što je affiliate marketing?

Kako odabrati kojem se programu pridružiti?

Izbor programa affiliate marketinga u svijetu je vrlo velik, a ovisno o niši, svatko će pronaći onaj koji mu odgovara. Ako tek počinjete i želite steći publiku, koristit ćete programe pod rednim brojem 2, a ako već imate izgrađenu publiku i ime, onda je program pod rednim brojem 1 za vas.

Dobra stara Google pretraga pomoći će vam da pronađete najbolje affiliate programe.

Ako i dalje ne želite koristiti programe affiliate marketinga, postoji mogućnost da izravno kontaktirate prodavača i ponudite suradnju.

KORAK # 4 – STVORITE KVALITETNI SADRŽAJ

Ponudite svojoj publici kvalitetan sadržaj koji će joj pružiti odgovore na sva njihova potencijalna pitanja. Pišite iskreno i iz iskustva.

Neka vaši tekstovi budu čitljivi, oni koji se čitaju u dahu. Postavite linkove u tekst nenametljivo, neka se uklope u sadržaj. Vaši čitatelji ne bi trebali osjećati da nešto promovirate.

Nije dobra strategija samo promovirati proizvode pod svaku cijenu, a da prethodno niste sigurni u njihovu kvalitetu. Može se dogoditi da vaša publika, imajući u vas povjerenje, kupi proizvode koji joj neće odgovarati i, nažalost, zbog razočaranja, nećete se vratiti na blog.

Dakle, u borbi između kvalitete i kvantiteta, kvaliteta je ovoga puta pobijedila.

KORAK # 5 – PRIVUČITE LJUDE NA SVOJU PLATFORMU

Sada kada imate kvalitetan sadržaj, logično je pitanje, kako natjerati ljude da ga čitaju? Postoje tri strategije:

Ovo je najjednostavnije rješenje. Čim se plati, asortiman stiže. Međutim, čim prestanete plaćati, raspon se zaustavlja. Ako imate ugrađeno ime ili ste član treće vrste programa affiliate marketinga, ovo je idealno, ali ako ste početnik, možda i nije tako dobra ideja.

  • SEO je vaš prijatelj. Više o tome možete pročitati ovdje.

Danas svi imaju e-mail adresu. Iskoristite to. E-pošta vam omogućuje da stalno komunicirate sa svojom publikom i natjerate je da se stalno vraća vašem sadržaju.

Sve što trebate učiniti je dati publici razlog da se prijavi na vašu e-mail listu. Budite kreativni, upotrijebite magnet u obliku besplatnog e-tečaja ili e-knjige i evo ga. Više o e-mail marketingu možete pročitati ovdje.

KORAK # 6 – NAPOMENA NAtjerati LJUDE DA KLIKNU NA VAŠU AFFILIATE LINK

Može se dogoditi da, iako imate kvalitetan sadržaj, broj klikova na affiliate link nije zadovoljavajući.

Kako na kraju navesti ljude da kliknu? Te stvari treba riješiti.

  • Gdje se nalazi poveznica.

Ako stavite poveznicu na vrh, vrlo je vjerojatno da će vaša publika listati tekst, a da to ne primijeti. Također nije dobro ako je svaka druga riječ u tekstu povezana jer bi to onda izgledalo kao spam. Balaša treba pronaći. Linkovi trebaju biti nenametljivi.

  • Važno je da se poveznica uklopi u kontekst.

Na koji biste podebljani sadržaj prvi kliknuli?

Danas govorimo o tri Sjajno kulinarski proizvod u Wishi.

Ili

Danas ćemo pisati o odličnim proizvodima koji vam mogu pomoći u svakodnevnim kulinarskim aktivnostima, a koje možete kupiti u Wishu. to su: proizvod 1, proizvod 2 i proizvod 3.

Jasno je zašto još jedan primjer.

Učinite svoje linkove privlačnijima koristeći skice, gumbe, okvire i slično. Pobrinite se da vaša publika voli dinamičan i šarlotičan sadržaj.

Nitko ne voli čitati monoton i dosadan sadržaj.

KORAK #7 – PRETVORITE KLIKOVE U PRODAJU

Kako bi zaradili novac na affiliate marketingu, kupci prvo moraju kliknuti na vaš affiliate link, a zatim izvršiti konverziju. Kako znati je li proizvod dobar i hoće li vam donijeti zaradu? Pa saznajte, potražite prodavače koji imaju proizvode s dobrom konverzijom. Kako?

  • Potražite pomoć od Googlea kako biste pronašli izvješća blogera o zaradi pomoću affiliate marketinga.
  • Postavljate pitanja. Prijavite se za affiliate program i pitajte sve što vas zanima.
  • Oslonite se i na svoju intuiciju. Ako nikada ne biste koristili proizvod koji trebate promovirati, nemojte. O tome vjerojatno nećete moći ni napisati kvalitetan sadržaj.

U obliku zaključka, samo ćemo ponoviti da affiliate marketing zahtijeva puno vremena i učenja, ali je nešto što se dugoročno isplati.

Kao što smo već spomenuli, imamo vremena, imamo resurse, potrebna nam je samo dobra volja i malo kreativnosti. Sretno!

Preporučujemo da pročitate:

Supported by TNT Groupspot_img

Drugi upravo čitaju

Globalhost d.o.o. širi svoje poslovanje preuzimanjem servisa Genesis

U najnovijem razvoju događaja na tržištu web hostinga i...

Kako zaraditi sa Canva

Ako želiš zaraditi putem interneta ovaj članak je idealan...

Kako pravilno uraditi SEO za blog

Za dobar i uspešan blog potreban je, pre svega,...

Najbolji sajtovi za online zaradu

Trend zarađivanja novca putem interneta cvjeta od trenutka krize...