back to top
Naslovnica Blog Stranica 4

Vodič za email marketing – 11 pravila za pisanje prodajnih e-mailova

Što je email marketing?

Sjećate li se jednog od prvih načina komunikacije putem interneta? Da, bio je to e-mail!

U početku je služio uglavnom za komunikaciju, no od tada je prešao dug put i može se reći da je danas jedan od najvažnijih kanala promocije. Email marketing kuca na vrata i širom ih otvara.

Danas gotovo da nema osobe koja nema email adresu i vjerovali ili ne, email ima oko 4 milijarde korisnika, dok se svakodnevno šalje putem 200 milijardi e-poruke. I taj broj svakim danom raste! Shvaćate li koliki je potencijal?

Nadamo se da su vam ove vrtoglave brojke dale motivaciju da krenete ovim putem i date šansu e-mail marketingu. Ako jesu, nastavite čitati jer u tekstu koji slijedi možete saznati sljedeće:

  • Što je email marketing?
  • Koje su prednosti email marketinga?
  • Kako napisati dobar prodajni email?

Jesi li spreman?

što je email marketing?

Što je email marketing?

Sigurno je svatko od vas dobio veliki broj mailova koji izgledaju ovako:

“Samo danas! 50% popusta. Prijavite se!”

ili

“Jana je isprobala našu čarobnu formulu i postigla nevjerojatne rezultate.”

Ako ste mislili da je ovo email marketing, varate se. Ovo je obična neželjena pošta koja je nažalost zasjenila pravi email marketing.

Dakle, što je email marketing?

E-mail marketing je slanje komercijalnih poruka putem e-pošte s ciljem educiranja, povećanja lojalnosti i prodaje. Najvažnije u e-mail marketingu je da se sve temelji na principima pristanka, segmentacije i personalizacije.

Što to zapravo znači?

  • Pisanje prodajne e-pošte razlikuje se od pisanja obične e-pošte. Prodajna e-pošta treba imati vrijednost, jasan cilj i autentičan ton što znači da korisnicima trebate pružiti korisne informacije i odgovore na potencijalna pitanja te tako potaknuti angažman koji odgovara vašem poslovanju.
  • Ne bismo trebali slati prodajne e-poruke bez pristanka primatelja. Dakle, korisnici se sami prijavljuju na vaše e-mail liste, a vi biste ih trebali privući magnetom. Magnet može biti e-knjiga, besplatni tečaj, priručnik, webinar, kuponi za popust itd. Mogućnosti je mnogo, samo trebate malo kreativnosti. Ako vas zanima kako povećati broj pojavljivanja na vašem Newsletteru, pročitajte tekst ovdje.
  • Moramo segmentirati korisnike prema njihovim interesima, a zatim im slati e-mailove na temelju njihovih interesa.
  • Što je više moguće, e-poruke moraju biti personalizirane i napisane na topao i prijateljski način.

Koje su prednosti email marketinga?

Glavna prednost e-marketinga je da je e-pošta besplatna. Također se vrlo lako otvara račun, a još je lakši za korištenje. E-mail adresa je potrebna praktički svima (poslovnim, svim društvenim mrežama, forumima i sl.) i zato je imaju gotovo svi korisnici interneta.

Zatim, činjenica je da velik broj korisnika e-pošte provjerava svoj e-mail pretinac čim se probude, a to se ne može reći za ostale kanale komunikacije.

Vrlo važna prednost je to što jesi VI VLASNIK VAŠE E-MAIL ADRESE što nije slučaj s računima na društvenim mrežama.

Nažalost, društvene mreže su u vlasništvu njihovih osnivača i oni su ti koji odlučuju o vašoj sudbini. Nikada ne znate kada bi vas mogli zabraniti ili kada će određena društvena mreža, a s njom i svi vaši podaci, prestati postojati. Nitko ne može uzeti vašu e-mail adresu.

E-mail marketing je najbolji način za online prodaju jer ostvaruje bolje konverzije plasirajući svoje proizvode segmentiranim korisnicima.

što je email marketing?
što je email marketing?

Kako napisati dobar prodajni email?

Ako vaši e-mailovi nisu dobro napisani i ne nude nikakvu vrijednost, a da ne spominjemo segmentaciju i personalizaciju, što mislite da će se s njima dogoditi? Da, velika je vjerojatnost da se neće otvoriti, a najgore je što će završiti u smeću.

Kako biste izbjegli ovaj scenarij, pripremili smo se za vas 11 pravila za pisanje prodajnih e-poruka. Pratite ih i sigurno ćete pisati mailove koji otvaraju, čitaju i što je najvažnije prodaju proizvod.

to su:

  1. Naslov e-pošte mora privući pažnju.
  2. Sadržaj Vaše e-pošte mora biti kvalitetan i u skladu s temom.
  3. Prilagodite sadržaj teksta svakom korisniku, ako je moguće.
  4. Neka vaša e-pošta bude kratka i jasna.
  5. Fotografije i videozapisi čine sadržaj privlačnijim.
  6. Pišite drugom osobom i prijateljskim tonom.
  7. Uvijek naglašavajte prednosti proizvoda u odnosu na karakteristike.
  8. Budite ugodni, otvoreni i iskreni.
  9. Završite svoju e-poštu pozivom na akciju.
  10. Planirajte slanje e-pošte.
  11. Optimizirajte e-poštu za mobilne uređaje.

Počinjemo…

PRAVILO #1 – NAZIV MORA PRIVUČITI PAŽNJU

Kada otvorite svoju e-poštu, što prvo vidite u pristigloj pošti? Adresa e-pošte i pošiljatelj e-pošte. I što ti to govori? Naslov mora biti privlačan jer ako to nije slučaj, korisnici neće ni otvoriti e-mail.

Kako napisati dobar naslov?

Obećajte nešto dobro svojim kupcima. Nešto konkretno. Ako korisnici znaju što ih čeka u mailu i da im sadržaj može pomoći, educirati ili zabaviti, rado će ga otvoriti.

Možete koristiti emotikone. Postavljajte pitanja na koja korisnici traže odgovore, ali pazite, puno upitnika i uskličnika u naslovu smatra se neželjenom poštom.

Koristite brojeve. Brojevi daju potvrdu i imaju moć.

Također možete koristiti ove savjete za pisanje naslova za web sadržaj. Zapamtite, vaš naslov je poput ključa koji otključava e-poštu pa provjerite da ključ nije izgubljen.

BUDI KREATIVAN!

PRAVILO #2 – SADRŽAJ VAŠEG E-MAIL MORA BITI KVALITETAN I U SKLADU S NASLOVOM

Najvažnija stvar u vezi sa sadržajem vašeg e-maila je da je u skladu s naslovom. Naslov je tu da zainteresira korisnike da otvore e-poštu, ali ako ne pronađu ono što ste im obećali u naslovu u sadržaju, nemojte više nikada otvoriti svoje e-poruke.

Sadržaj vaše e-pošte mora biti KVALITETA. Ako vaš sadržaj ispunjava ovaj važan zahtjev, vaši će korisnici rado čitati vaše e-poruke. Ako šaljete e-poštu samo da biste ih poslali, očekujte da će biti poslani u smeće.

Dakle, ponudite korisnicima odgovore na pitanja i dajte im vrijednost. Zauzvrat, možete steći lojalnost.

Prilikom pisanja uvijek pazite na gramatiku i pravopis kako se ne biste ponašali neozbiljno.

PRAVILO #3 – PRILAGODITE SADRŽAJ SVAKOM KORISNIKU, AKO JE MOGUĆE

Znate li tko je svakom korisniku najvažnija osoba? On sebi. Imajte to na umu kada pišete svoje e-poruke.

Generičke e-poruke koje su iste za sve korisnike lako su prepoznatljive i to nije dobra strategija. Ako vaši korisnici primaju e-mailove čiji sadržaj nije u skladu s njihovim interesima, logično je gdje će takav e-mail završiti.

Zamislite sljedeću situaciju. Imate dva korisnika zainteresirana za digitalni marketing. Jednog zanima samo SEO dok drugog zanima web dizajn. Iako su oba korisnika zainteresirana za digitalni marketing, jasno je da im nećete slati mailove istog sadržaja.

To svakako ne znači da trebate napisati 1000 e-poruka svaki zasebno, ali nekoliko različitih grupa e-poruka – da!

Ako dobro segmentirate korisnike, to vam neće biti težak zadatak. Prilagodite i naslove i sadržaj svojim korisnicima prema njihovim interesima i potrebama. Za bolje rezultate potrebno je samo malo truda.

što je email marketing?
što je email marketing?

PRAVILO #4 – UČINITE SVOJ E-MAIL KRATKI I JASNI

Istaknite ono što je najvažnije u prvom odlomku svoje e-pošte. Neka slijedi naslov i dodatno zainteresirajte vaše korisnike.

Jasnoća vašeg e-maila je vrlo važna jer da bi korisnik mogao donijeti odluku o kupnji nečega, mora znati što kupuje i zašto mu je to potrebno.

Također je važno da bude kratak. Nemojte pretrpavati sadržaj svoje e-pošte informacijama jer ih korisnici najvjerojatnije neće pročitati. Uvijek pišite samo relevantne informacije koje će vašeg korisnika navesti na akciju, tj. shopping. Razmislite o vremenu svojih korisnika.

Ako zaista želite obogatiti svoj sadržaj informacijama, bolje je to učiniti pomoću gumba “Saznajte više” koji će dovesti do vaše web stranice.

PRAVILO br. 5 – FOTOGRAFIJE I VIDEOPISI ČINJU SADRŽAJ ATRAKTIVNIM

Snaga fotografija i videa u sadržaju je dobro poznata. I ovdje to trebate iskoristiti.

Provjerite jesu li fotografije i videozapisi povezani sa sadržajem i da li se lijepo uklapaju u njega. Bilo da se radi o fotografijama vaših proizvoda ili fotografijama nekoga tko koristi vaš proizvod. Obratite pažnju na veličinu fotografija kako ne bi usporavale otvaranje vašeg e-maila.

Isto pravilo vrijedi i za video. Neka budu kratki s jasnom porukom. Video je poželjno staviti u obliku poveznice.

Nemojte pretjerivati ​​s fotografijama jer vaš sadržaj nije okarakteriziran kao neželjena pošta. Jedan, ali vrijedan bit će sasvim dovoljan.

PRAVILO #6 – PIŠI U DRUGOJ OSOBI I PRIJATELJSKIM TONOM

S kim najviše voliš razgovarati i kome najviše vjeruješ? Prijatelji, zar ne?

Napišite svoje e-mailove u drugom licu koristeći zamjenice “VI”, “VAMA”. Na taj način na prvo mjesto stavljate kupca, a ne proizvod. Zapamtite tko je najvažnija osoba svakom korisniku.

Ponašajte se kao prijatelj koji želi pomoći, saslušati probleme i potrebe. Osim što ćete olakšati korisniku da sazna što korisniku treba, popeti ćete se i nekoliko stepenica više na ljestvici povjerenja. Učinite svoje mailove zanimljivijim dodavanjem malo humora, ispričajte neku zanimljivu situaciju koja vam se dogodila i slično. Kao pravi prijatelji.

PRAVILO #7 – UVIJEK NAGLASITE PREDNOSTI PROIZVODA NAD KARAKTERISTIKAMA

Ponovit ćemo kao papige činjenicu da jest sam korisnik je najvažnija osoba. Time se vodite kada predstavljate svoj proizvod.

Istaknite prednosti vašeg proizvoda za kupce. Objasnite što korisnik dobiva ako ga koristi, kako mu to može pomoći i kako si može olakšati život.

Korisnici ne žele čuti da je proizvod dobar sam po sebi, već kako im taj proizvod može poboljšati život, zdravlje ili rad. Na taj način će se proizvod sam prodati.

PRAVILO #8 – BUDITE UGODNI, OTVORENI I ISKRENI

Kada pišete e-mail, napišite ga kao da u tom trenutku razgovarate sa svojim klijentima licem u lice. Budite otvoreni za suradnju i pitanja. Odgovorite im iskreno. Ovo je još jedan način za izgradnju povjerenja, a povjerenje je više od pola puta do prodaje.

Još jedna važna stvar u vezi povjerenja je da ako nešto krene po zlu, moguće je jer svi koji rade i griješe, ne zanemaruju. Budite spremni klijentima napisati iskrenu ispriku ili objašnjenje i ponuditi neki kompromis kao rješenje problema uzrokovanog pogreškom. Na taj ćete način izbjeći brisanje e-pošte i odjavu s popisa.

PRAVILO #9 – ZAVRŠITE SVOJ E-MAIL POZIVOM NA AKCIJU

Ako ste napisali kvalitetan i atraktivan e-mail, to znači da će ga vaši korisnici pročitati do samog kraja. Ili barem skenirajte do kraja. Zatim na kraju na šlag stavite jagodu, tj. poziv na akciju (CTA).

To može biti gumb REPLAY gdje korisnicima ostavljate mogućnost da vas kontaktiraju, pozivnicu da se prijave na vaš NEWSLETTER ili podsjetnik kada je ponuda važeća.

Važno je da ovaj poziv na akciju bude VIDLJIV.

PRAVILO #10 – PLANIRAJTE SLANJE SVOJIH E-MAIL PORUKA

Nažalost, ne postoji univerzalno vrijeme za slanje e-pošte, ali neka istraživanja govore da je sredina tjedna najbolja za slanje e-pošte.

Neka to bude ujutro jer tada korisnici uglavnom provjeravaju poštu i imaju najbolju koncentraciju.

Uvijek šaljite e-poštu u isto vrijeme. Obavijestite svoje klijente kada to mogu očekivati.

PRAVILO #11 – OPTIMIZACIJA FORMATA ZA MOBILNE UREĐAJE

Uvijek imajte na umu da velika većina vaših korisnika čita e-poštu pomoću mobilnih uređaja. Prilagodite sadržaj svoje mobilne e-pošte kako biste spriječili korisnike da čitaju.

Vodič za marketing putem e-pošte –zaključak

Ako ste došli do kraja ovog teksta, to znači da ste već sigurno shvatili koliki potencijal leži u e-mail marketingu. Dakle, laptop u ruke, pronađite svoje potencijalne kupce i napišite im e-mailove.

Istina je da za to treba vremena i truda, ali dugoročno se definitivno isplati. Kao i u svakoj sferi digitalnog marketinga, najvažnije je KVALITETA. Budite kreativni, kvalitetni i najbolji u onome što radite i uspjeh sigurno neće izostati.

Dakle, jeste li spremni pisati e-poruke na koje se može kliknuti?

Preporučujemo da pročitate:

Proširenja za grafički dizajn – 10 TOP Google Chrome dodataka

Proširenja za grafički dizajn
Proširenja za grafički dizajn

Kao dizajneri, gotovo uvijek tražimo nove savjete, trikove i alate kako bismo ubrzali i poboljšali svoj tijek rada.

Srećom, postoje proširenja za grafički dizajn za Google Chrome koja nam čine život lakšim i produktivnijim.

Ovi nam dodaci pomažu u svemu, od prepoznavanja fontova i povlačenja uzoraka boja na web-mjesto do testiranja koda elementa i pronalaženja inspiracije.

Zato ćemo se u ovom tekstu pozabaviti dodacima koji će vam zasigurno pomoći u učinkovitijem radu, ali i učiniti ga zabavnijim.

U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam najbolja proširenja za grafički dizajn koja pokrivaju različite aspekte vašeg svakodnevnog radnog dana.

Pa, idemo.

proširenja za grafički dizajn

Proširenja za grafički dizajn

Danas većina ljudi pristupa internetu putem mobilnih uređaja. Zato je vrlo važno da možemo vidjeti kako će naša stranica izgledati u različitim rezolucijama. Ovdje na scenu stupa dodatak Window Resizer.

On je stvarno spasitelj kada trebamo vidjeti kako naša web stranica izgleda u različitim pogledima. Vrlo je jednostavan za korištenje.

Jednostavno instalirajte proširenje, otvorite ga i odaberite željenu razlučivost. Sva mudrost svijeta u tri klika. Popis rezolucija je potpuno prilagodljiv, možemo dodavati i brisati vrijednosti ili ih ponovno birati.

Možemo podesiti širinu/visinu prozora, položaj prozora, unaprijed postavljenu ikonu (telefon, tablet, laptop, desktop), pa čak i opciju primjene novih dimenzija na cijeli prozor ili samo na prozor. Nije li to cool?

Pribor za grafički dizajn 

Ako slika vrijedi tisuću riječi, koliko onda vrijedi video? Milijun? Loom je proširenje koje vam omogućuje da slikate svoj zaslon, fotografirate fotoaparatom i razgovarate, sve u isto vrijeme.

Pretpostavimo da pokušavate riješiti problem na računalu člana obitelji, želite pokazati prijatelju problem koji imate sa sustavom ili želite brzo snimiti neku ludu stvar koju ćete učiniti.

Loom vam omogućuje jednostavno snimanje određene kartice preglednika, bilo koje aplikacije koju otvorite ili cijelog zaslona radne površine.

Kada završite s brzim snimanjem – što uključuje bilo koji zvuk koji se reproducirao tijekom snimanja, kao i pokrete koje ste napravili pokazivačem miša – bit ćete preusmjereni na zaslon na kojem možete preuzeti video koji ste napravili. Loom vam također omogućuje dodavanje tekstualnog opisa za svoj video.

Jedina mana Looma je ta što videozapisi nemaju glatku brzinu kadrova, pa su korisniji kao alati za poduku od nečega što biste koristili za, recimo, snimanje svojih YouTube videa.

Loom je definitivno proširenje koje ćete poželjeti imati za one povremene trenutke kada nekome trebate dati upute – ili jednostavno napraviti brzi snimak zaslona nečega zanimljivog što želite podijeliti s drugima.

Proširenje je besplatno, možete snimati koliko god želite i videa koliko želite. Sjajan način za suradnju na projektima s ljudima koji nisu na istoj lokaciji.

proširenja za grafički dizajn
proširenja za grafički dizajn

Proširenja grafičkog dizajna – br. 3

Koliko ste puta pročitali nešto i font vam zapne za oko. Zatim želite saznati koji je to font kako biste ga sami mogli koristiti. Tome služi proširenje FontFace Ninja.

Vrlo je lagan i jednostavan za korištenje. Jednostavno kliknite na proširenje, a zatim zadržite pokazivač miša iznad teksta i ono vam pokazuje koji font koristiti. Kada kliknete, dobit ćete pojedinosti o fontu.

I TO JE TO, pronašli ste font koji ste tražili.

Pribor za grafički dizajn – br. 4

Trebate inspiraciju uz jutarnju kavu ili čaj? Imate li kreativni blok? Mogućnosti ovog proširenja za dizajnere su beskrajne. Inspiracija za dizajn, novosti i trendovi pripremljeni baš po vašem ukusu! Muzli odmah dostavlja vrhunske dizajnerske projekte i vijesti svaki put kada se otvori nova kartica u vašem pregledniku.

Otkrijte najbolju inspiraciju za web dizajn, najbolje logotipe, trendove web stranica, najbolje web stranice i mobilne aplikacije, inovativne ilustracije, fotografske projekte i vizualnu umjetnost, kao i mišljenja i članke stručnjaka za dizajn diljem weba i svijeta.

Inspiraciju crpi iz preko 150 vodećih web izvora kao npr DribbleBehanceDizajnerska inspiracijaMashableTechcrunch itd.

Ovaj beskrajni izvor ideja za dizajnere i kreativne profesionalce neprestano će vas inspirirati i učiniti da vaši “kreativni sokovi” ponovno počnu teći.

proširenja za grafički dizajn
proširenja za grafički dizajn

Proširenja grafičkog dizajna – ColorZilla

Ponekad vidimo boju koja nam se sviđa na web stranici i želimo da koristimo istu boju. Za to postoji ColorZilla. Prednost ovog proširenja za dizajnere je njegova jednostavnost.

Radi slično kao i FontFace Ninja. Jednostavno otvorimo ekstenziju, stavimo pokazivač miša na boju koja nas zanima i kliknemo. Dakle, boja je kopirana u međuspremnik i spremna za korištenje. Kul, zar ne?

Pribor za grafički dizajn – SVG Grabber

Ponekad definitivno želite uzeti ikonu ili logotip s određene web stranice. Ako ovo zvuči kao nešto što radite, onda je SVG Grabber pravo proširenje za vas.

Omogućuje vam pregled, preuzimanje i kopiranje svih SVG ikona i ilustracija na web mjestu. Ako vam ikada zatreba službeni logotip za tvrtku ili web-uslugu, najbolje mjesto da ga pronađete je na službenoj web stranici te tvrtke.

Možda ćete moći pronaći dobru sliku PNG-a visoke razlučivosti, ali SVG datoteka je bolja opcija, ako je dostupna.

Svg Grabber je proširenje za Google Chrome koje vam omogućuje preuzimanje svih SVG datoteka s bilo koje web stranice.

Prvo instalirajte proširenje, a zatim posjetite web-mjesto na koje želite preuzeti sve SVG datoteke. Nakon što ste na web-stranici, kliknite ikonu proširenja pored URL trake i otvorit će se nova kartica koja prikazuje sve SVG datoteke na stranici.

Možete kopirati SVG datoteku u međuspremnik, preuzmite samo nekoliko potrebnih ili kliknite gumb “preuzmi sve SVG datoteke” da biste ih sve dodali u zip datoteku i preuzeli ih.

Može se dogoditi da svi SVG-ovi nisu numerirani. Jednostavan način rješavanja ovog problema je jednostavno zip i ponovno preuzimanje. SVG datoteke možete pregledavati u Edgeu, Internet Exploreru i Chromeu. Nije baš ekstenzija koju ćemo koristiti non-stop, ali je super kao as u rukavu za ovakve trenutke.

Proširenja grafičkog dizajna – br. 7

Još jedno proširenje na popisu koje je vrlo jednostavno za korištenje. Jednostavno instalirajte proširenje, otvorite ga i započnite.

Ravnilo vam omogućuje mjerenje bilo kojeg elementa na bilo kojoj web stranici pokazujući vam dimenzije. Jednostavno povucite okvir kamo želite, smanjite ga ili povećajte ovisno o vašim potrebama. Ovo je pravo proširenje za sve one kojima mjerenje elemenata na web stranicama boli glava.

Pribor za grafički dizajn – br. 8

Izvrsno proširenje za dodavanje malo zabave dosadnom danu na poslu. Iako se ne radi o proširenju specifičnom za dizajn, ipak mu treba dati priliku.

Omogućuje vam promjenu pokazivača miša na gotovo svaki dizajn koji možete zamisliti. Možete promijeniti pokazivač miša na bilo što iz njihove zbirke koja je podijeljena na teme, kako biste olakšali navigaciju.

Tako možete pronaći kategorije kao što su: hrana, poslovi, boje, sport, praznici, životinje i mnoge, mnoge druge.

Ako vam se ništa iz ponuđene kolekcije ne sviđa, možete napraviti svoju. Jednostavno otvorite proširenje, kliknite na opciju kursor za učitavanjei onda dodajte svoje. Idealno bi bilo koristiti slike manjih dimenzija, ne veće od 128 × 128 i u png formatu.

Prema pravilima Chrome web trgovine, proširenje ne može raditi na prodajnim stranicama i na početnoj stranici. Dakle, nakon instaliranja ovog proširenja, otvorite bilo koju drugu web stranicu da vidite kako će proširenje raditi.

Dark mode

Što više vremena provodimo za računalom, to se naše oči više naprežu. Istraživanja pokazuju da je svjetlina zaslona jedan od najčešćih uzroka sindroma računalnog vida. Srećom, postoji Dark Mode koji ublažava utjecaj svijetlog ekrana na naše oči.

Ovo zapravo nije proširenje već funkcionalnost unutar programskih alata ugrađenih u preglednik Google Chrome. Jednostavno otvorite dev alate, zatim kliknite na tri točke u gornjem desnom kutu, kliknite na postavke, a zatim odaberite za temu tamno i to je to. Svakako vam preporučujemo ovu značajku i vjerujemo da će je vaše oči cijeniti.

Pribor za grafički dizajn – Toybox

Iako ovo proširenje nije besplatno, definitivno jest morati imati za bilo koju agenciju ili tim uključen u izradu i dizajn web stranica.

Ako trošite previše vremena na snimanje zaslona, ​​​​testiranje elemenata i traženje grešaka na svojoj stranici, onda je Toybox pravo proširenje za vas jer vam omogućuje da sve to učinite na najbrži mogući način. Kako ovo proširenje zapravo funkcionira? Toybox nam omogućuje uvoz web stranice i snimanje zaslona i pisanje komentara te sve to podijeliti s našim timom.

To bi bilo to, ljudi. Pokušali smo uključiti sva najbolja proširenja za grafički dizajn. Nadamo se da vam se ovaj popis svidio i da smo vam pomogli da ubrzate svoj rad i učinite ga zanimljivijim. 

Preporučujemo da pročitate:

YouTube SEO – TOP 7 Alata i korisnih savjeta

YouTube SEO

Jeste li se ikada zapitali kako funkcionira YouTube SEO?  Kako postaviti određene opcije, koji su trikovi i načini # 1 na ovoj platformi?

Ovaj tekst vam donosi 7 korisnih alata što će vam olakšati rad i s vremenom stvoriti dobro rangiranje vaš video materijal.

Možete li vjerovati u to svake minute postavljeno na YouTubeu 500 sati sadržaja a ljudi diljem svijeta provode milijune sati gledajući sadržaj svaki dan na ovoj moćnoj platformi.

Budite oprezni, jer YouTube SEO nije baš ono što Google SEO jest.

Uobičajene stvari iz ova dva područja su:

  • Prave ključne riječi
  • Oznake
  • Povratne informacije (povratne veze)
  • Dobar angažman

Pa počnimo.

youtube seo

YouTube SEO – TOP 7 ALATA

Google Trends

Zapitajte se: kako mogu pratiti brze promjene na Googleu?

Koristite Google Trends.

Služi za usporedbu zadanih riječi s drugim ključnim riječima, tj. prilagođava pretragu kako bi usporedba između pojmova bila što jednostavnija.

Jedan cool aspekt Ovaj alat treba vam pokazati popularnost pojma u odnosu na ukupan broj pretraživanja, čime se eliminiraju ona pretraživanja koja se ponavljaju od strane jedne osobe.

Evo nekih od prednosti ovog alata:

  • Prepoznati sezonske trendove i promovirati u pravo vrijeme
  • Obavijest teme koje padaju ocjene i izbjegavaju stvaranje sadržaja o njima
  • Plan godišnji kalendar aktivnosti
  • Pronađi relevantne pretrage
  • Zaključiti koje geografske regije, tj. područja trebaju vaše usluge

Počnite istraživati ​​sa Google Trendovi označite u pretraživanju, te odaberite geografsku jedinicu, kategoriju i vrijeme praćenja, a dobivene podatke možete preuzeti, ugraditi u svoj marketinški plan ili podijeliti po potrebi.

Google planer ključnih riječi

Razmislite o tome kada ste zadnji put tražili videozapis na YouTubeu? Koje ste riječi koristili? Jesu li bile iste kao riječi koje ste upisali u Google traku za pretraživanje?

Vjerojatno ne…

Kad govorimo o YT strategija najbolja moguća investicija je ulaganje vremena u istraživanje i pronalaženje pravih ključnih riječi za vaš video sadržaj.

Google planer ključnih riječi pokreće pretragu i uspoređuje milijune ključnih riječi na temelju vaše riječi/fraze, prema određenim filtrima.

Pokušaj pronaći “najsočniji” riječi koje će vam donijeti više pregleda, angažmana i klikova te isprobajte sljedeće korake:

  • Istražite ključne riječi u svoju nišu i pogledajte najbolje rangirane videozapise
  • Koristiti Googlepreporuka za otkrivanje novih ključnih riječi
  • Koristite Google Keyword Planner kako biste provjerili tzv “Traži knjige”
  • Organizirajte ove ključne riječi prema mjesečnoj količini i konkurenciji

Za naprednu razinu korištenja možete koristiti Praćenje rangova a za nešto lakše za navigaciju i konvencionalni domet preporučam Ključne riječi posvuda.

TubeBuddy

Ako tražite neke od najpopularnijih dodataka za rad, onda je ovo definitivno TubeBuddy. Pruža vam alate za produktivnost, rad s video rezolucijom, YouTube SEO, kao i alate za uključivanje u podatke i istraživanje.

Nakon što instalirate ovo proširenje, možete filtrirati komentare na YouTubeu, one na koje trebate odgovoriti, one na koje ne, pitanja, pozitivne i negativne tvrdnje itd.

Pitate se koji je rok za optimizaciju vašeg video sadržaja?

Kada je u pitanju optimizacija, također nemate vremena za gubljenje rok za optimizaciju meta sadržaja je 48h budući da se vaš video prikazuje uživo. Ako to propustite, algoritam će vaš sadržaj smatrati nepravovremenim, što znatno otežava povratak na scenu.

TOP 3 opcije za video SEO su:

  • Tag explorer – planiranje, retroaktivno optimiziranje vaše objave s vrijednim oznakama
  • Predložene oznake – nakon explorera, sam TubeBuddy vam nudi određene oznake za objavljeni materijal.

Jeste li znali da u video oznaci možete imati do 500 znakova?

  • Video A/B testovi – eksperimentirajte s nekoliko različitih sličica kako biste vidjeli koje će dobiti više klikova. Alat vam nudi 2 varijacije koje su u potpunosti prilagođene promjenama.
youtube seo
šta je youtube seo?

VidIQ – Vision Chrome proširenje

VidIQ je još jedan koristan alat za optimizaciju na YouTubeu koji morate imati u svom arsenalu. Daje vam detaljan uvid u to tko gleda vaše videozapise, tako da možete stvoriti relevantne materijale za svoju ciljanu publiku.

Jeste li se ikada zapitali kako funkcionira vaša konkurencija?

Ovo proširenje radi za vas jer pokazuje što konkurencija gleda, najbolje ključne riječi, oznake i druge mjerljive podatke izravno s vašeg preglednik-a.

Korištenje “Nagledanije” opcije omogućuju vam da usporedite najbolje ocijenjene videozapise s drugim videozapisima, kao i da dodate poseban kanal za praćenje i usporedbu vašeg sadržaja s konkurentskim.

VidIQ također možete koristiti za praćenje vašeg angažmana na Facebooku i Twitteru, kao i kada se negdje spominje vaš brend.

Kada otvorite bilo koji video, primijetit ćete ploču s desne strane koja vam pokazuje koliki je SEO rezultat, s preporukama i brojevima na dnu ekrana. Također ćete imati uvid u oznake koje se koriste u tom videu i kanalu.

VidIQ vam pomaže da odaberete najpretraživanije kategorije, tako da možete rangirati prema pravim ključnim riječima.

CANVA

Za one koji preferiraju oblikovati u odnosu na metriku i analitiku, preporučujem Canvu.

Jedna od prvih stvari koje publika primijeti na YouTubeu je minijatura videozapisa a o njemu uvelike ovisi hoće li pogledati tvoj video. Morate izraditi profesionalne, kvalitetne i relevantne sličice koje privlače gledatelje.

To svi znamo slika govori više od tisuću riječi pa će vaša publika biti više zainteresirana za gledanje videa zbog dobre sličice nego zbog, recimo, naslova videa.

Isprobajte neke od ovih trikova unutar YouTube SEO-a za dobru sličicu videozapisa:

  • Biti kreativni i eksperimentirajte s bojama
  • Koristiti kombinacija običan tekst i visokokvalitetna fotografija
  • Prilagodite razlučivost minijatura na 1280 × 720, a format bi trebao biti standardni PNG ili JPG
  • Isprobajte za vas veličina datoteke biti ispod 2MB

Canva je uglavnom to besplatno za korištenje osim par plaćenih opcija, a ima i dobru kolekciju ilustracija, oblika, fotografija i sličnih materijala.

Za one koji su stalno u pokretu možete koristiti Canva mobilna aplikacija za izradu dizajna, a neki napredniji korisnici mogu uzeti i Canva Pro verziju za 12,95 dolara mjesečno.

youtube seo
youtube seo

Moderiranje komentara na YouTubeu

Kada želite upravljati odjeljkom za komentare na svom video kanalu, morate razumjeti da je ovo jedan od njih neizravni SEO čimbenici. Ova opcija je najbolji alat u području kontrole upravljanja komentarima.

Koliko su vas puta neki negativni komentari na društvenim mrežama odvratili od čitanja teksta ili gledanja videa?

Postoji mnogo opcija kako biti pažljiv moderator ovog odjeljka, kao npr. zadržati sve komentare na pregledu, dopustiti ih sve, isključiti, ali i sakriti one komentare koji se čine potencijalno neprikladnima za vaš video.

Ako govorimo o ugađanju kanala, od brojnih opcija izdvojio bih sljedeće:

  • Sakrij komentare od određenih korisnika na svim videosadržajima vašeg kanala
  • Izrada popisa riječi koje će biti blokirane i neće se pojavljivati ​​u komentarima
  • Zadržavanje, tj. neobjavljivanje one riječi, rečenice koje sadrže hashtagove ili URL-ove

Za YouTube se kaže da je platforma za “Najotrovniji” komentare na webu, stoga budite oprezni prilikom objavljivanja, uređivanja i upravljanja tijekom odjeljka za komentare.

YouTube Analytics

Koristite li alat Youtube Analytics? Jer bez toga je sav trud uzaludan jer ste u mraku koji vam ne daje točne podatke o rastu i rangiranju vašeg videa.

Zapamtite, znanje je moć! Morate predvidjeti koja će video tema biti uspješna i nikako ne želite propustiti priliku za uspjeh na YT-u. Prema istraživanju iz 2019., YT objekti čine nevjerojatnih 37% ukupan promet mobilnog interneta.

Vjerojatno se pitate “kako da pronađem analitičara na YT-u”? Vrlo jednostavno.

Prvo, da biste pristupili nadzornoj ploči Youtube Analytics, kliknite na sliku profila u gornjem desnom kutu bilo koje YT stranice, a zatim na YT Studio. Otvara se nova nadzorna ploča i odaberite s lijevog padajućeg popisa Analitika. I to je to.

Na samom vrhu nalaze se 4 kartice, Pregled, doseg, angažiranost i publika.

Na vama je da istražite ove opcije i koristite određene metrike u njima ovisno o tome što želite postići. I tada, dragi moji, počinje čarolija! Sretno!

Ključni elementi uspješnog YouTube SEO-a su:

  • Radiš to cijelo vrijeme kvalitetan sadržaj, tj. relevantni videozapisi temeljeni na istraživanju ključnih riječi
  • Hoćeš povezani sa svojom publikom
  • Vi promovirate svoj sadržaj putem drugih društvenih mreža.

To bi bilo sve od mene za ovaj put na temu YouTube SEO-a.

Preporučujemo da pročitate: